![]() |
Range tehdään aina kun keretään
5 Liiteet
Jos uskaltautuisi oman projektinkin tänne laittaa,elikkäs tuli "ennakko perittyä" jo paljon metsää nähnyt RRC 73, ainakin 90luvun alussa sillä safareilla ryömitty. Ja nyt tietysti isältä pojalle periaattella tehdään kaikki vähän paremmaksi mitä oli :D
Autohan ehti jo viettää vuosikymmenen eläkepäivä ennen oman innostuksen heräämistä ja kuin ihmeen kaupalla uusilla akuilla ja renkaan täytöllä takaisin ajoon :p Laitetaan nyt aluksi hieman kuvia lähtökohdasta ja hieman to-do listaa. Eli vielä edessä: -Kaikki sähköt uusiksi ja turhat pois (esim. NMT-puhelin) -Keulalla oleva Ramseyn vinssi taakse eläkepäiville ja eteen uusi vinssi -Uuden moottorin rakennus ja jo varastossa olevan täysin huolletun laatikon naittaminen yhteen ja autoon -Kaarien rakennus (talvella) -Takapaksiin mahdollisesti turkkipellistä lattia ja muutama kiinnityspiste siihen -Ehkä toinen laturi -Konepeltiin flekti poistamaan kuumaa ilmaa kun meinaa kone kokoajan käydä kuumana Ja vielä yksi kysymys, onko nuo kolme laturilta lähtevää johtoa latauspiuhoja :confused: jos ovat niin miksi pirussa noin ohuita vai miten tuo laturi toimii :confused: -Osku |
Jesh, taas yksi range rojekti lisää!!!! :D
Komia on! Miten niin tykkään rangeista... ;) -Joel |
x2! Hienoa tosiaan, että saadaan taas yksi Classic lisää tositoimiin! Ja nimenomaan toi vanha kolmiovinen kaasarimalli :cool: (itellä vaan neliovisia ruiskukoneella)
|
Ou rait! Mulla ihan samanlainen jopa väriltään, tosin mesen 3.0 diiselillä! ja joka päiväsessä ajossa, ei pelkästään offi-käytössä. Sähköt kans menos uusiks josain vaihees tai pikku hiljaa, poistan ylijäämä johtoja jne uusin kojelautaa yms. Teretuloo joukkoon :) Mitkä renkaat ja onko menny leimalle noilla?
|
33x12.5x15 MudTerrainit ja on leimalla, kaikki mitä tuossa on niin löytyy otteesta :)
35" tekis mieli ja bedlockeri vanteita :rolleyes: -Osku |
Lainaus:
Tosin voihan ne 35 laittaa jos ei aja nillä leimalle....;) |
sitten ei auta noista luopua :p
Nyt on nmt-puhelin poissa ja se tärkein eli rundikello toimii taas :D Korjaustarvettakin löytyy, laturilta lähtevät johdot puhki ja hapettuneet eli lyövät oikkaria lohkoon. Eli johtotehtävät jatkuu :D |
Hienoa, ettei työt lopu tekemällä :) sama "vika" tääläki, harmi homma tuo rengas juttu, kade oon, 31" jää mulla ainuiksi mitä voi haaveilla...
|
Mikäs siinä sitten on että 31" on nykyään maksimi? Hyvin tuo 33" ainakin pyörimään mahtuu.
|
Taitaapi olla niin että sun rankessa on koria korotettu / jousitusta muuteltu / lokarinkaaria leikelty koska orkkiksena ei mahu 235-85/16 pyörimään joka vastaa n.31 tuumasta. Mulla 5cm korotusta ja nyt ei noi pyörät ota kiinni.
|
Jousista korotettu kyllä tämä yksilö mutta eikös kaikki ranget ole :D
Meni sitten oven lukosta tanko poikki molemmin puolin, mukavaa kiivetä kontista avaamaan ovet. Onneksi uudet saa tehtyä kotikonstein nivelillä ja kierretangolla niin loppuu kontista kiipeily :) |
2 Liiteet
Ei jaksanut tänään askarrella sähköjen kanssa mutta uusi tanko tuli lukkoon tehtyä ja tuli aika vahvan oloinen vanhaan verrattuna :D ja pitihän sitä vähän kaaria suunnitella :)
|
Hyvä meininki :D 2 dr Rangeja ei oo ikinä liikaa offitouhuissa . Tommonen kehikko kyllä suojaa koppaa mutta ainut huono puoli on painon lisääntyminen :(
|
Se on aika isokin nousu, äkkiä laskettuna n.90kg mutta ei tuollainen tonnikeiju range koskaan kevyt ole ollutkaan :D
|
onpa tutun näköinen jossain olen nähnyt tuon auton kaauvan kaauvan sitten, mistä tämä on peräisin, ei voi kaikkee muistaa:D
|
Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
Konepeltiä turha suojata, sekä käytännössä sitä ympäröivä kehikko sais olla aika leveällä että pellin sais edes auki. Pääkaaren (ovien takana oleva) yläpäästä sais olla putki vinottain taakse alakulmaan. Pidä myös mielessä että leveys ei saisi kasvaa yli 50mm per puoli. Tee konepeltiin tuuletusaukot sivuihin takareunaan, jos päälle teet reiän niin siitä tulee myös vesi ynnä muut muhjut konehuoneeseen sisälle. |
Lainaus:
Ja baxxter hyvä vinkki noista kaarista, nyt kun miettii niin ymmärtää itsekin pienen suunnitteluvirheen :) ja vipujen nivelistä ei tietoa ovatko samat kuin kaasarien välissä mutta voin huomenna koittaa kurkkia jos tarvitset tietoa, tuossa vanhassa tangossa ainakin molemmin puolin omissa nivelet paskana. |
Nyt kotiutettu lohko ja vahingossa myös LT95 vaihdelaatikko :p
Jos nyt tekisi sitten toisenkin rempatun laatikon niin olisi hyllytavarana taas odottelemassa :rolleyes: Lohkon mukana tuli myös laturi joka nyt pitäisi laittaa autoon niin olisi sitten ainakin aina virtaa touhuilla vinssin ja kaiken muun kanssa :) Onkos joku tehnyt tuollaisia kahden laturin järjestelmiä rangeen ja olisi valmis jakamaan vinkkejä tai kuvia miten on toteutettu? -Osku |
Hiljaista ollut tämän kanssa mutta jos nyt lomalla jaksaisi taas touhuta :)
Tuli kamerakin ostettua ja heräteltyä sen innoittamana range taas nukkumasta jotta saisi pienen mikkitestin tehtyä :D Ihan hyvin tuntuu tuo drift hd ghost toimivan tälläisten pienten testien jälkeen, jos vaikka ensiviikolla ihan metsään asti testailemaan ;) http://youtu.be/igcBXeTBc3M Tuossa pieni testivideo jossa ei oikein mitään tapahdu :D |
Sivu luotu: 00:02 (GMT +2). |