Laatikkonahan tuossa on 44RE, eikä yhtään ihmetyttäisi jos se on matkanvarrella vähän päässyt jo puutumaan..
Varmista tosiaan että olet käyttänyt laatikon lämpimäksi, ja mittaat öljymäärän auton ollessa tasaisella paikallaan, moottori käynnissä ja laatikko vapaalla. Tarkista öljyjen väri ja haju, kuten Rytari totesi. Jos on tummanruskeaa ja haisee palaneelta, niin vähintään pitäisi vaihtaa öljyt + suodatin. Jos on oikeati mustat öljyt, niin kunnon laatikon huuhtelu olisi paikallaan niin että kaikki paskat öljyt saadaan laatikosta ulos. Ei riitä että otat vain öljypohjan alas ja vaihdat suodattimen ja lisäät uutta öljyä sen mitä ulos tuli. Tarttisi ainakin pariin kertaan tehdä (ilman suodattimen vaihtoa tosin). Jos öljyt on tummanruskeat ja palaneet niin on kuitenkin hyvinkin mahdollista että laatikon sisäistä tuhoa on jo päässyt tapahtumaan.
Mulla ei tähän hätään löydy 44RE:n korjausmanuaalia, mutta netistä uskoisin löytyvän kun vähän googlella hakee. Niissä on aika hyvin vikadiagnooseja mistä lähteä etsimään probleemaa. Sulla voi olla ihan pantojen säädöstäkin tuo kiinni, mutta kuten Jamant totesi niin voi myös olla sisäistä tuhoa, eli öljynpaineongelmaa tai pantojen/ pakkojen tuhoa, venttiilikoneiston onglemaa, yms..
Itsellä huomasin 46RE:n kanssa, että laatikko tuntuu käyvän ihan helkutin kuumana aivan normaalissa ajossakin. Öljynkierto jäähdyttimelle ei ole tukossa, mutta lämpömittarin öljypohjaan lisättyäni näyttää mittari maantiellä momentinmuunnin lukossa yleensä 90-95 astetta, kaupunkipyörittelyssä menee jo 110-115 väliin. En ihmettelisi jos 44RE tekee samaa 5.2 koneen perässä - ja nuo lämpötilat on jo ihan liikaa laatikolle pidemmän päälle. Täytyy asentaa lisäjäähdytin tuon syylarikierron jatkeeksi.
|