Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   97 cherokee pakkivaihteen säätö (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=111212)

kuvari2 24.05.2013 20:37

97 cherokee pakkivaihteen säätö
 
automaatti jeepistä hävisi pakki . Vaikuttaako tv kaapeli pakki vaihteen toimintaan ei jaksa mennä pakilla minnekään pinellä puolella menee tasaisella. tv Ripa

KoniJeep 24.05.2013 20:56

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja kuvari2 (Viesti 1009325)
automaatti jeepistä hävisi pakki . Vaikuttaako tv kaapeli pakki vaihteen toimintaan ei jaksa mennä pakilla minnekään pinellä puolella menee tasaisella. tv Ripa

Onkos tarpeeksi öljyä?

kuvari2 24.05.2013 21:22

pakki puuttuu
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja KoniJeep (Viesti 1009338)
Onkos tarpeeksi öljyä?

ainakin mittatikun mukaan tv ripa

Mase 24.05.2013 21:44

-97 Cherokee? Oletetaan että on XJ, eli ei Grand Cherokee? 3 vai 4 vaihteinen? 2.5L vai 4.0L?

kuvari2 25.05.2013 07:04

grand cherokee 5.2
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja ford59 (Viesti 1009365)
-97 Cherokee? Oletetaan että on XJ, eli ei Grand Cherokee? 3 vai 4 vaihteinen? 2.5L vai 4.0L?

grand cherokee 5.2

JAMANT 25.05.2013 09:41

Kun ymmärtäis kertoa kaikki tiedot aluksi, niin päästäis vikoihin kiinni!! Cherokee ja Grand Cherokee on ihan eri autoja ja eri vaihteistoilla varustettuja, Cherokeen automaatti on AW-4 ja siinä et pysty mitään säätämään, Grand Cherokeessa on RE/RH42/46 -askit ja niissä on pantojen säätömahdollisuus, mutta mutta, kun pakki katoaa, tarkoittaa se että on laatikossa öljynpaineongelmaa, se pakki kun vaatii täydet paineet kytkeytyäkseen, eteenpäinmenovaihteet kytkeytyy huonoillakin paineilla...

Rytari 25.05.2013 11:11

kuinka sä olet sen öljymäärän katsonut, minkä väristä se oli ja miltä se tuoksuu

koska suodatin on vaihdettu

Timo_L 25.05.2013 11:37

Laatikkonahan tuossa on 44RE, eikä yhtään ihmetyttäisi jos se on matkanvarrella vähän päässyt jo puutumaan..

Varmista tosiaan että olet käyttänyt laatikon lämpimäksi, ja mittaat öljymäärän auton ollessa tasaisella paikallaan, moottori käynnissä ja laatikko vapaalla. Tarkista öljyjen väri ja haju, kuten Rytari totesi. Jos on tummanruskeaa ja haisee palaneelta, niin vähintään pitäisi vaihtaa öljyt + suodatin. Jos on oikeati mustat öljyt, niin kunnon laatikon huuhtelu olisi paikallaan niin että kaikki paskat öljyt saadaan laatikosta ulos. Ei riitä että otat vain öljypohjan alas ja vaihdat suodattimen ja lisäät uutta öljyä sen mitä ulos tuli. Tarttisi ainakin pariin kertaan tehdä (ilman suodattimen vaihtoa tosin). Jos öljyt on tummanruskeat ja palaneet niin on kuitenkin hyvinkin mahdollista että laatikon sisäistä tuhoa on jo päässyt tapahtumaan.

Mulla ei tähän hätään löydy 44RE:n korjausmanuaalia, mutta netistä uskoisin löytyvän kun vähän googlella hakee. Niissä on aika hyvin vikadiagnooseja mistä lähteä etsimään probleemaa. Sulla voi olla ihan pantojen säädöstäkin tuo kiinni, mutta kuten Jamant totesi niin voi myös olla sisäistä tuhoa, eli öljynpaineongelmaa tai pantojen/ pakkojen tuhoa, venttiilikoneiston onglemaa, yms..


Itsellä huomasin 46RE:n kanssa, että laatikko tuntuu käyvän ihan helkutin kuumana aivan normaalissa ajossakin. Öljynkierto jäähdyttimelle ei ole tukossa, mutta lämpömittarin öljypohjaan lisättyäni näyttää mittari maantiellä momentinmuunnin lukossa yleensä 90-95 astetta, kaupunkipyörittelyssä menee jo 110-115 väliin. En ihmettelisi jos 44RE tekee samaa 5.2 koneen perässä - ja nuo lämpötilat on jo ihan liikaa laatikolle pidemmän päälle. Täytyy asentaa lisäjäähdytin tuon syylarikierron jatkeeksi.


Sivu luotu: 00:37 (GMT +2).