Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Rooverin LT95 laatikon kytkimen irrotus &purku vinkkejä? (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=110750)

Arctic Rhino 10.05.2013 09:38

Rooverin LT95 laatikon kytkimen irrotus &purku vinkkejä?
 
Pitäisi vaihtaa kutkimen levy, haarukka, painelaakeri yms meen rankeen kun ne on tiettävästi "siinä kunnossa". Samalla tarkastaa sitten se lootan voitelupumppu.
Olen ymmärtänyt että se on fittimäinen rosessi? Joten nyt olis kaikki niksit, neuvot, kuvat ja muut vinkit tervetulleita :D

-Mikä on paras tapa tämän tehdä ja mitä asiaa helpottavia kikkoja on olemassa väellä? Ei millään haluisi lähteä koko mottia purkaa pois ja "lattian kautta" ei enää onnistu (tyhmiä ollaan kun ei tätä silloin aikoinaan jo tehty) joten "pudottaminen" lienee ainoo vaihtoehto?

-koitin foorumin haulla löytää asiasta, mutta ei tärpännyt

moggirange 10.05.2013 16:04

Mielestäni helpoiten lähtee moottorin kans kokopakettina. Syyläri pois ja sen etupuolella oleva pelti (pikkupulteilla kiini).

baxxter 10.05.2013 21:54

Luistaako kytkin? Rallattaako painelaakeri? Jos ei, niin turha vaihtaa?
Haarukassa ei oo mitään vikaa, LT77:n haarukat hajoaa.
Kyllä sen lootan alakauttakin saa pois, jätttäisin kyllä viimeiseksi vaihtoehdoksi, moottori on kuitenkin melko helppo nostaa pois.
Jos on vielä valupakosarjat eikä putkia irroteltu, niin varovainen saa olla pinnapulttien muttereiden kanssa. Englannin halpahallien koneen ja laatikon kumityynyjä en väkisin vaihtais, ehjät alkuperäiset saattaa olla pidempi-ikäisiä.

Arctic Rhino 12.05.2013 13:34

Niin, on tässä sen verran muuta tekemistä ettei tuota olla suunniteltu ihan ajankuluksi ;)
-kytkin luisti ja laakeri jurisi tuskaansa yms. Joten kyllä ne on katottava. Vahvistettu haarukka yms on tullut ostettua ehkä turhaankin, mutta menevät samalla vaivalla.

Kait sitä on sitten harkittava jopa motin kanssa pois, joskos löysin tuolta jostain aussifoorumeilta juttua miten sen voi saada kohtuu vaivalla alakauttakin.

-Joel

PT 12.05.2013 14:29

vanhasta vaihdoin kytkimen
1 pakoputki irti
2 vaihdelaatikon alta palkki pois
3 tunkki laatikon alle
4 laatikon kumit irti rungosta
5 laatikon perää alaspäin ja letkut ja johdot irti
6 laatikko irti kytkinkopasta
7 laatikon reäisy taakse päin ja tunkin lasku
kytkimen vaihto koneeseen ja kasaan toisinpäin

pee 12.05.2013 18:59

^^^

kardaanit paikallaan ? http://www.freesmileys.org/smileys/smiley-sport017.gif

tiloista / varusteistahan tuo on kiinni, veikkaanpa kuitenkin, että tavan kotiasentajan varustein on helpoin napata vaan kone eteenpäin pois, etenkin jos saa norsun jostain lainaks - laatikoiden pudottaminen, ja takaisin saaminen alla on aivan hanurista ...

miks se pitäs ottaa pitkänä pois ?


Sivu luotu: 20:53 (GMT +2).