Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   piiloventtiilit (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=110302)

vellihousu 29.04.2013 11:50

piiloventtiilit
 
Kun nuo nykyset tubeless venat vuotaa niin kannattaako hankkia tollaset piiloventtiilit, esim noi http://www.nippelit.fi/1st/html/defa...tmode=showprod
Ja haulla en löytänyt, sanotaan se nyt niin ei tarvi sitä korttia käyttää:)

Luke86 29.04.2013 12:16

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja vellihousu (Viesti 1000562)
Kun nuo nykyset tubeless venat vuotaa niin kannattaako hankkia tollaset piiloventtiilit, esim noi http://www.nippelit.fi/1st/html/defa...tmode=showprod
Ja haulla en löytänyt, sanotaan se nyt niin ei tarvi sitä korttia käyttää:)


Asennusvaiheessa vaatii tarkkuutta, että tulevat sopivan kireälle, etteivät jää vuotamaan. Liian kireällekkään ei kannata laittaa, ettei kumitiiviste pullahda pois paikaltaan. Omia kun laittelin paikalleen, niin pari kertaa piti painasta rengas irti vanteelta ja kiristää, että rupesivat pitämään kunnolla.
Itellä ovat alumiinivanteissa ja vuoden olivat pinossa hallissa, niin kahdessa renkaassa oli pysynyt ilmat ja kahdesta oli vajunut noin 0,8 kiloa, eli ei juuri mitään :D
Siistit ja huomaamattomat ovat, eivätkä todennäkösesti tartu risuihinkaan.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=129135

Krisse 29.04.2013 13:53

Mulla on ollu ihmisautossa tollaset viimisen 10 vuotta ja pelaavat siinä missä tavallisetkin. Mehtäautoon en laittaisi, sen verran ylimääräistä näpertämistä vaativat että voisi rengaspainejumppa ennen ja jälkeen ruovittelujen jäädä tekemättä :-)

vellihousu 29.04.2013 14:32

Jatketaan tähän samaan.
Eli onnistuuko toi venttiilin vaihto oikeesti noin helposti
http://www.youtube.com/watch?v=k7PxVeaYCco

Lerssinen 29.04.2013 14:41

Onnistuu se ja onnistuu ilman työkalujakin mm saksilla kun tarpeeksi kova tarve on :D

En tiiä mikä vinge rengasliikkeillä on aina käyttää se kumi irti jos vena on paskana, no saahan siitä laskuttaa parikymppiä tms..

jyrden 29.04.2013 19:31

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Lerssinen (Viesti 1000614)
Onnistuu se ja onnistuu ilman työkalujakin mm saksilla kun tarpeeksi kova tarve on :D

En tiiä mikä vinge rengasliikkeillä on aina käyttää se kumi irti jos vena on paskana, no saahan siitä laskuttaa parikymppiä tms..

Kyllä siin varmaan se turvallisuus on takana... Nykyset kumit ei kestä kilsaa ajaa tyhjänä, kun on kumirouheet sisässä. Sen takia ne aukasee sen aina, ettei tuu valituksta sit perään.

Ja tuos paikallinen vaihtaa aina uusien renkaiden kohdalla noi tapit automaattisesti, eikä ees velota kuten Vianor tekee.

Ja ihan asiaan, että mikäli piiloventtiilit laittaa ni kannattaa pitää se täyttösovitin mukana autossa. Velillä ollut kahdet piilovenat aluissa, ja molemmat hieman erikokosella uloimmalla kierteellä. Siis sillä kirteellä, mihin se venttiilin "hattu" tulee kii tuos piilarissa.

Nuhapumppu 29.04.2013 21:26

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Lerssinen (Viesti 1000614)
Onnistuu se ja onnistuu ilman työkalujakin mm saksilla kun tarpeeksi kova tarve on :D

En tiiä mikä vinge rengasliikkeillä on aina käyttää se kumi irti jos vena on paskana, no saahan siitä laskuttaa parikymppiä tms..

Siis juuri siksi kuten jyrden sanoi,tarkistetaan ettei ole purua sisällä ja että rengas on muutenkin ehjä. Voihan sen venttiilin vaihtaa siitä välistäkin kun painaa vaan kumin venttiilin kohdalta irti ja vaihtaa uuden tilalle,silloin ei tarvitse tasapainottaakaan rengasta uudestaan,pelkkä tarkistus koneessa riittää.


Sivu luotu: 01:00 (GMT +2).