Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Chit-Chat (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=172)
-   -   ihme touhua telefinladia:lla (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=109892)

pimeämies 19.04.2013 18:36

ihme touhua telefinladia:lla
 
onko kellään tosta virmasta samalaista kokemusta. isä otti tosta virmasta puhelin liittymän niin tänään tuli postissa 350e lasku ois pitänyt kerralla maksaa se ihme touhua.

mikaelt 19.04.2013 18:40

Mitähän siinä laskussa oli? Puheluita /Txt vai dataa? Sitte jos sattuu oleen rajanpinnassa nii hyppää pian vieraan maan verkkoon ja tulee roaming maksut.
- Jos onkin ottanu tavis liittymän ilman datapakettia ja käyttelee älypuhelinta, jossa data päällä niin kyllä siitäkin napsahtaa, pelkistä automaattisista päivityksistä ym.

EDIT:Tarkemmin luin ettei ollut edes käyttänyt puhelinta...Just, jokin ihme vakuus maksu?!

Porvoon Hilma 19.04.2013 18:43

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja pajero89 (Viesti 996948)
onko kellään tosta virmasta samalaista kokemusta. isä otti tosta virmasta puhelin liittymän niin tänään tuli postissa 350e lasku ois pitänyt kerralla maksaa se ihme touhua.

Oliko joku erittely mukana, josta voisi hiukan luntata, että onko puhuttu tuolla rahalla?

BJ-40/76 19.04.2013 18:51

Tai sitten halusivat vähän rahaa vakuudeksi varmistamaan, että puhelin laskut ei jää hoitamatta tulevaisuudessa.

Joskus olen kuullut vielä suuremmista vakuussummista, ja silloin asiakkaan luottotiedot oli mennyt pitkäksi aikaa.

pimeämies 19.04.2013 18:54

ai niin se unohtu se sanoa että ei ees laittanut puhelimeen sitä korttia kun oli reissussa 3 päivää. ja oli lukenut jotain sopimus ehtojen mukaan. ei muistanut tarkemmin kun oli jo repinyt sen laskun.

Timo_L 19.04.2013 19:31

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 (Viesti 996969)
Tai sitten halusivat vähän rahaa vakuudeksi varmistamaan, että puhelin laskut ei jää hoitamatta tulevaisuudessa.

Joskus olen kuullut vielä suuremmista vakuussummista, ja silloin asiakkaan luottotiedot oli mennyt pitkäksi aikaa.

Millähän perusteella puhelinyhtiö perii etukäteen maksua palvelusta mitä ei ole käytetty? Ja millä perusteella se voi pistää asian perintään ja edelleen ulosottoon niin että luottotiedot lähtee?

Jos tulis ittelle tollanen lasku puhelinyhtiöltä niin maksamatta jäisi olisi mikä vain määräaikainen sopimus tjsp.. eli soitto firmaan ja toteasin että pitäkäähän tunkkinne, rahoja ette näe eikä tartte tätä liittymää kauempaa pitää auki. Ei firmat ihan miten vaan voi ehtoja sanella, eikä varsinkaan perusteettomasti rahaa etukäteen periä.

Jotkut puhelinyhtiöt (sekä muutkin yritykset jotka tarjoavat jotain palvelua ja veloittavat siitä vasta jälkikäteen) voivat kyllä vaatia jo luottotietonsa menettäneiltä etukäteismaksua ettei jää laskuja pystytn. Se muistaakseni on ihan laillista touhua.

pimeämies 19.04.2013 19:45

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L (Viesti 997002)
Millähän perusteella puhelinyhtiö perii etukäteen maksua palvelusta mitä ei ole käytetty? Ja millä perusteella se voi pistää asian perintään ja edelleen ulosottoon niin että luottotiedot lähtee?

Jos tulis ittelle tollanen lasku puhelinyhtiöltä niin maksamatta jäisi olisi mikä vain määräaikainen sopimus tjsp.. eli soitto firmaan ja toteasin että pitäkäähän tunkkinne, rahoja ette näe eikä tartte tätä liittymää kauempaa pitää auki. Ei firmat ihan miten vaan voi ehtoja sanella, eikä varsinkaan perusteettomasti rahaa etukäteen periä.

Jotkut puhelinyhtiöt (sekä muutkin yritykset jotka tarjoavat jotain palvelua ja veloittavat siitä vasta jälkikäteen) voivat kyllä vaatia jo luottotietonsa menettäneiltä etukäteismaksua ettei jää laskuja pystytn. Se muistaakseni on ihan laillista touhua.

soitti sinne ja sano että ei ota sitä liittymätä. ei mikään muu operaattori ole tehnyt tollaista.

mikaelt 19.04.2013 19:46

http://www5.tele.fi/foorumi/viewtopic.php?f=2&t=608
http://www5.tele.fi/foorumi/viewtopic.php?f=7&t=493


-telefinlandin vakuusmaksusta

Renegade 19.04.2013 19:47

Niin.. Luulis että pystyvät jollain perustelemaan ja erittelemään mihin tuo summa perustuu...:confused: Mulla on kyseisen firman liittymä ollu jo aikojen alusta, ja oon kyllä ollu niin tyytyväinen etten ihan hevillä operaattoria vaihda. Erityisen tyytyväinen oon ollu siihen että tuolla on pelannu asiakaspalvelu aina kun sitä on tarvittu. Asiakaspalvelupuhelimeen vastaa suoraa joku ihminen joka osaa hoitaa homman tai kääntää saman tien jollekin kuka osaa. Ja netissäkin homma pelaa. Liittymä nyt on muutenkin toiminut niinkuin liittymän nyt pitääkin.

pimeämies 19.04.2013 19:59

ihme touhua ei tuu tuolta operaatorilta enää mitään meille. muilla operaattoreilla ei ole tollaista ihme touhua.

BJ-40/76 19.04.2013 20:03

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L (Viesti 997002)
Millähän perusteella puhelinyhtiö perii etukäteen maksua palvelusta mitä ei ole käytetty? Ja millä perusteella se voi pistää asian perintään ja edelleen ulosottoon niin että luottotiedot lähtee?

Jos tulis ittelle tollanen lasku puhelinyhtiöltä niin maksamatta jäisi olisi mikä vain määräaikainen sopimus tjsp.. eli soitto firmaan ja toteasin että pitäkäähän tunkkinne, rahoja ette näe eikä tartte tätä liittymää kauempaa pitää auki. Ei firmat ihan miten vaan voi ehtoja sanella, eikä varsinkaan perusteettomasti rahaa etukäteen periä.

Jotkut puhelinyhtiöt (sekä muutkin yritykset jotka tarjoavat jotain palvelua ja veloittavat siitä vasta jälkikäteen) voivat kyllä vaatia jo luottotietonsa menettäneiltä etukäteismaksua ettei jää laskuja pystytn. Se muistaakseni on ihan laillista touhua.

Siis en väittänyt, että tuon vakuusmaksun takia olisi mennyt luottotiedot; Asiakkaan luottotiedot oli mennyt jo aikaisemmin. (hivenen huonolla sanavalinnalla sanottu)

Ja jos olet allekirjoittanut sopimuksen, missä tuo vakuusmaksu on sovittu, niin silloin tuosta revitystä laskusta voi kuulua jälkeenpäin.... ja jos aina repii kirjeet, niin VOI löytää itsensä ulosotosta:cool:

Tarkista sopparista, mitä on sovittu, ja onko tuo vakuusmaksu edellytys sopimuksen syntymiseen. ja sitten soita asiakaspalveluun, eiköhän sieltä ala selviämään.

hitoy 19.04.2013 20:03

Elisan yritys palvelu = lasku myöhässä 11 tuntia ja luurit kiinni. Taustalla on elisan myyjän moka kytkyjen kanssa josta maksetaan nyt "extraa" 33.88€ /kk Pitkä stoori mutta ei varotusta ei mitään sulkemisen kanssa. Työpäivä v*tuiksi ( soita nyt koneesta mihin mennään seuraavaksi yms. kun puhelin ei toimi )... :mad: :mad: :mad:

pimeämies 19.04.2013 20:07

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 (Viesti 997022)
Siis en väittänyt, että tuon vakuusmaksun takia olisi mennyt luottotiedot; Asiakkaan luottotiedot oli mennyt jo aikaisemmin. (hivenen huonolla sanavalinnalla sanottu)

Ja jos olet allekirjoittanut sopimuksen, missä tuo vakuusmaksu on sovittu, niin silloin tuosta revitystä laskusta voi kuulua jälkeenpäin.... ja jos aina repii kirjeet, niin VOI löytää itsensä ulosotosta:cool:

Tarkista sopparista, mitä on sovittu, ja onko tuo vakuusmaksu edellytys sopimuksen syntymiseen. ja sitten soita asiakaspalveluun, eiköhän sieltä ala selviämään.

sopimuksessa ei ollut mitään sellaisesta maksusta merkintää luvin sen tarkkaan mut on soitettu operaattorille ja sanottu irti se ja annettu lupa repiä se lasku. kaikki laskut on maksettu.

pimeämies 19.04.2013 20:09

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja hitoy (Viesti 997023)
Elisan yritys palvelu = lasku myöhässä 11 tuntia ja luurit kiinni. Taustalla on elisan myyjän moka kytkyjen kanssa josta maksetaan nyt "extraa" 33.88€ /kk Pitkä stoori mutta ei varotusta ei mitään sulkemisen kanssa. Työpäivä v*tuiksi ( soita nyt koneesta mihin mennään seuraavaksi yms. kun puhelin ei toimi )... :mad: :mad: :mad:

mulle on tullut onneks muistutus laskusta jos on mennyt eräpäivä pitkäks ja maksettu pois se ei ole mennyt puhelin kiini.

Timo_L 19.04.2013 21:10

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 (Viesti 997022)
Siis en väittänyt, että tuon vakuusmaksun takia olisi mennyt luottotiedot; Asiakkaan luottotiedot oli mennyt jo aikaisemmin. (hivenen huonolla sanavalinnalla sanottu)

Ja jos olet allekirjoittanut sopimuksen, missä tuo vakuusmaksu on sovittu, niin silloin tuosta revitystä laskusta voi kuulua jälkeenpäin.... ja jos aina repii kirjeet, niin VOI löytää itsensä ulosotosta:cool:.

No kuten tuossa jo totesin niin luottotieronsa menettäneiltä noita voidaan vaatia tai jos muuten epäillään maksukykyä. Ihan tuosta vain lähetetty vakuusmaksu ilman eri selvityksiä onkin sitten paperi jolla voi vaikka pyyhkiä perseensä. Yksipuoliset sopimukset kun ei oikein ole lainvoimaisia ;)

Ylipäänsä perusteettomasti lähetetyillä laskuilla, perintäkirjeillä tai ulosottouhkauksilla ei ole mitään lainvoimaa. On ihan omakohtaistakin kokemusta firmojen uhkailuista laittaa asioita ulosottoon ilman mitään todellista ja/ tai laillista perustetta. Niille totesin että laittakaa vain jos siltä tuntuu. Kummasti ei ole koskaan mitään kuulunut perästä ;)

Mutta toki ne asiat pitää jollain lailla selvittää jos tuollaista silppua postiluukusta tippuu, muuten voi seuraamuksia tulla.

Ville. 19.04.2013 22:48

Menee vähän OT:eeksi mutta joskus kun olin vielä elisan asiakas, niin tiesittekö että olette itse velvoitettuja seuraamaan oman puhelinlaskunne suuruutta?
Nimimerkillä kyseinen operaattori laskutti noin vuoden päästä minuutteja+tekstareita+dataa mitä eivät olleet silloin muistaneet laskuttaa.
T. Nykyisin onnellinen prepaid-käyttäjä

Bj Andy 19.04.2013 23:56

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Ville. (Viesti 997151)
Menee vähän OT:eeksi mutta joskus kun olin vielä elisan asiakas, niin tiesittekö että olette itse velvoitettuja seuraamaan oman puhelinlaskunne suuruutta?
Nimimerkillä kyseinen operaattori laskutti noin vuoden päästä minuutteja+tekstareita+dataa mitä eivät olleet silloin muistaneet laskuttaa.
T. Nykyisin onnellinen prepaid-käyttäjä

Joku vuosi sitten tuli juuri tommonen n.10 vuoden "tasauslasku" erittelyineen päivineen. Vitullako kiistät homman eli ei auttanu kun maksaa.

Teleltä tuli joskus nmt aikaan hieman ylisuuri lasku ja pienellä uhkailulla sain erittelyn siitä ja se asikaspalvelu muija ei sitä halunnu antaa sitä sitten millään.
Sanoi ensin että ei ole mahdollista saada sitä jos ei ole tehty sopimusta siitä. No kun kysyin että millä perusteella ne laskut sitten arvotaan jos kerran ei ole tietoja mihin on soiteltu niin sen jälkeen sille löytyi hinta eli 100 markkaa. No siitä huolimatta pyysin sen erittelyn ja merkkasin siihen kaikki ne puhelut mitä en taatusti ollu soittanu ja menin uudestaan sinne myymälään. Saman tien joku paikallis pomo pyysi meitsin puheilleen ja ne merkatut puhelut hyvitettiin ilman mitään kyselyitä eikä se erittelykään maksanu mitään. Ja kumma kyllä laskutkin pieneni takaisin normaali tasolle...

Eli ilmeisesti oli jonkunlainen tapa että joku tekniikasta perillä oleva porukka soitteli randomina muiden laskuun ja homma oli kaikkien tiedossa.

Jappi 20.04.2013 03:10

Ruotsi/norja/venäjä ja dataa...

Krisse 20.04.2013 06:33

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Ville. (Viesti 997151)
tiesittekö että olette itse velvoitettuja seuraamaan oman puhelinlaskunne suuruutta?

Tiesittekö että tarkan markan vartija seuraa kaikkia muitakin menojaan, pullakahvikuitista alkaen. Ihmiset noita hommia hoitaa ja virheitä sattuu.

solihull 20.04.2013 08:11

Ihmetouhua. Itse olen ollut Tele Finlandin käyttäjä pian 10 vuotta eikä koskaan ole ollut mitään moitittavaa ja yhteydet maan parhaat. Joitakin liittymiä on ollut lyhyitä aikoja DNA:ssa, Saunalahdessa jne eikä ne a)kuulu ja b)kaikkea kummallista kyllä niiden toiminnasta löytyy...

TT

Arska-tehtaalta 20.04.2013 10:33

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja pajero89 (Viesti 996948)
onko kellään tosta virmasta samalaista kokemusta. isä otti tosta virmasta puhelin liittymän niin tänään tuli postissa 350e lasku ois pitänyt kerralla maksaa se ihme touhua.

Luottotiedoissa häikkää, vakuutusyhtiöillä samanlainen maksusysteemi.

Edit: Itse en ole Takuuksia koskaan joutunut maksamaan :D

astalo 20.04.2013 10:34

Taitaa olla nämä puhelinyhtiöt ihan samanlaisia kuin vakuutusyhtiötkin. Keskustelupalstoilta jos lukee kokemuksia niin sen jälkeen ei omista puhelinta eikä ota mitään vakuutuksia. Sen verran hyvin ja tasapuolisesti haukutaan kaikkia. Jos jollakin on hyviä kokemuksia jostakin niin toisella on hommat menny ihan vituiksi saman yhtiön kanssa.

ssuvik 20.04.2013 11:23

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja astalo (Viesti 997254)
Taitaa olla nämä puhelinyhtiöt ihan samanlaisia kuin vakuutusyhtiötkin. Keskustelupalstoilta jos lukee kokemuksia niin sen jälkeen ei omista puhelinta eikä ota mitään vakuutuksia. Sen verran hyvin ja tasapuolisesti haukutaan kaikkia. Jos jollakin on hyviä kokemuksia jostakin niin toisella on hommat menny ihan vituiksi saman yhtiön kanssa.

Näinhän se menee. Mikään yhtiö ei ole toistansa parempi.

Ville. 22.04.2013 09:14

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Krisse (Viesti 997187)
Tiesittekö että tarkan markan vartija seuraa kaikkia muitakin menojaan, pullakahvikuitista alkaen. Ihmiset noita hommia hoitaa ja virheitä sattuu.

Tiedätkö seuraavan puhelinlaskusi summan? Tai no tiedät varmasti jos on pakettiliittymä jota et koskaan ylitä. Mutta silloin kun puhelinlaskut tulivat vielä puhtaasti käytön mukaan, niin tiesitkö silloinkin aina minkäkokoista laskua odotat? Kyllä mä vaan luulen että kovin moni ei huomaa sitä jos puhelinlaskusta puuttuu joka kerta euro, kaks tai vaikka viis varsinkin jos käyttää paljon dataa.
Kai sen operaattorinkin pitää rahansa saada mutta ne tarkistus välit voisi kuitenkin olla jotain muuta kuin viisi vuotta.

Edit: tuosta vakuusmaksusta vielä että se ei automaattisesti tarkoita sitä että on luottotiedot mennyt, jos sinulla on useampi liittymä nimilläsi niin operaattorit voivat haluta vakuusmaksun. Esimerkkinä tutullani on 8/9 liittymää nimillään ja nykyään pyytävät vakuusmaksun. Ja jos joku miettii mihin tarvitsee niin monta liittymää niin siin on oma, lasten ja iäkkäiden vanhempien liittymät.

Rompe1 22.04.2013 15:33

http://www.youtube.com/watch?v=8rI9iC7bTXI

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy (Viesti 997168)
Joku vuosi sitten tuli juuri tommonen n.10 vuoden "tasauslasku" erittelyineen päivineen. Vitullako kiistät homman eli ei auttanu kun maksaa.

Teleltä tuli joskus nmt aikaan hieman ylisuuri lasku ja pienellä uhkailulla sain erittelyn siitä ja se asikaspalvelu muija ei sitä halunnu antaa sitä sitten millään.
Sanoi ensin että ei ole mahdollista saada sitä jos ei ole tehty sopimusta siitä. No kun kysyin että millä perusteella ne laskut sitten arvotaan jos kerran ei ole tietoja mihin on soiteltu niin sen jälkeen sille löytyi hinta eli 100 markkaa. No siitä huolimatta pyysin sen erittelyn ja merkkasin siihen kaikki ne puhelut mitä en taatusti ollu soittanu ja menin uudestaan sinne myymälään. Saman tien joku paikallis pomo pyysi meitsin puheilleen ja ne merkatut puhelut hyvitettiin ilman mitään kyselyitä eikä se erittelykään maksanu mitään. Ja kumma kyllä laskutkin pieneni takaisin normaali tasolle...

Eli ilmeisesti oli jonkunlainen tapa että joku tekniikasta perillä oleva porukka soitteli randomina muiden laskuun ja homma oli kaikkien tiedossa.



Sivu luotu: 05:34 (GMT +2).