Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   hj61 tosi paha ääni vaihdelaatikosta(?)! (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=108181)

Janne_ 07.03.2013 19:55

hj61 tosi paha ääni vaihdelaatikosta(?)!
 
eli tuli tommonen projektiksi ostettua, ihan sama onko takaveto vai nopea/hidasneliveto niin kuuluu vaikka kävelyvauhtia menisi kova pamahdus vaihdelaatikon suunnasta? sain ajettua hitaalla nelivedolla ja 4 vaihteella kotiin 2km pätkän...mistä lähteä etsimään vikaa? onko kellään muulla ollut tälläistä vikaa? kytkee kepistä kyllä takavedon ja hitaan nelivedon päälle.

toivottavasti joku ymmärsi vaivan..

0ltzi 07.03.2013 20:17

kato ny eka ulkoiset jutut. onko kardaanit kunnossa ja kiinni?

Janne_ 07.03.2013 20:21

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja 0ltzi (Viesti 980157)
kato ny eka ulkoiset jutut. onko kardaanit kunnossa ja kiinni?

Huomenna tsekkaan ne + öljyt tarttee tsekata vaihdelaatikosta/jakolaatikosta.
on kyllä tosi paha metallinen klonksahdus.

BJ-40/76 07.03.2013 22:19

Siis onko oireet pahemmat muilla vaihteilla kuin 4:lla?
 
Jos on, niin tarkistappa päälaatikon pohjaropun magneetti, ettei olisi paljon isoa metallia?
(siis epäilen että päälaatikosta olisi porsinut laakerit, ja sen seurauksena hammaspyörät meinaa hyppiä yli/hampaat mennä päällekkäin-> uusi laatikko)

Jappi 08.03.2013 02:15

Ja tarkista perät, Jeepissä oli aikoinaan samanlaisia kujeita. Laatikon laakeroin mutta takaperän tasauspyörästön puuttuvat hampaat oli äänen lähde vaikka tuntui kuuluvan laatikosta...

Janne_ 09.03.2013 18:35

Vaihteistoöljyt pudotettu, ei ollut onneksi mitään propun magneetissa, aika kuraa oli.. suurinpiirtein tuli vähän yli 5litraa öljyä, jakolaatikosta ei tullut oikeestaan mitään...
Peräöljyjen mukana vähän oli möhnöä + hilettä propussa muttei vakavampaa.. tämäkin aika siirappia...laiminlyöty huoltoja.. ja suurinpiirtein 2,5litraa sieltä tuli

oliko näissä miten eli valuttaako jakolaatikko öljyt vaihteistoon vai toistenpäin?..

ja öljymäärät tarttisin vai löytyisikö haulla? etuperä,vaihteisto,kone,jakolaatikko,takaperä

JES 09.03.2013 21:31

Jakolaatikko kuivunu ja nyt todennäköisesti sen rattaat ja laakerit kaput :mad: Jakolaatikossa pitäisi olla 2,5l öljyä ja laatikossa 5l. Etuperässä 3l ja takaperässä 2,5l Täytät tasaisella alustalla kunnes tulvii täyttöpropusta yli. Koneeseen menee 10l öljyä. Jakolaatikolle voi viritellä hullunkierron jos jakis kuivuu ja laatikko tulvii. Hydrauliletku laatikon ja jakiksen täyttöproppujen väliin niin valuu ylimääräiset takas jakikseen. Toisinpäin ei toimi kun jakiksen täyttöproppu on alempana.

BJ-40/76 10.03.2013 01:54

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Janne_ (Viesti 980896)
Vaihteistoöljyt pudotettu, ei ollut onneksi mitään propun magneetissa, aika kuraa oli.. suurinpiirtein tuli vähän yli 5litraa öljyä, jakolaatikosta ei tullut oikeestaan mitään...
Peräöljyjen mukana vähän oli möhnöä + hilettä propussa muttei vakavampaa.. tämäkin aika siirappia...laiminlyöty huoltoja.. ja suurinpiirtein 2,5litraa sieltä tuli

oliko näissä miten eli valuttaako jakolaatikko öljyt vaihteistoon vai toistenpäin?..

ja öljymäärät tarttisin vai löytyisikö haulla? etuperä,vaihteisto,kone,jakolaatikko,takaperä

Kun jakiksen huohotin tukkeentuu, niin työntää jakiksen öljyt joko pihalle, taikka päälaatikkoon. toki stefakin voi saada siipeensä....

Ja kun jakis potee öljynpuutetta, niin laakesit tosiaankin tykkää huonoa, ja tuo väliakseli on yksi kalleimmista laakereista....

Onhan magneettiroput molemmissa alimmaisena?

Janne_ 16.03.2013 20:19

nonniin kaikki öljyt vaihdettu ja rvs lisä-aine pistetty jakolaatikkoon!
sekä hydrauliikka liikkeessä teetetty letku vaihteiston ja jakovaihteiston välille !

sama klonksunta jatkuu ! vaikka kun auto liikuttaa parimetriä edes takas, niin neliveto/takaveto päälläkin, takavedolla pahempi joten nyt menee veikkaukset niihin ristiniveliin ja nimenomaan taka-akselin kardaanissa luultavasti vika(?)!!..tuli pimeys kun tuossa kotona pumppuprässillä öljyjä laittelin! niin jatkan huomenna vian etsintää

pee 16.03.2013 23:04

jos se jakis on ollut kuivana, ja laakerointi kaputt niin ei paljon lisäaineet ja hullunierrot enää tilannetta korjaa ...

toivotaan että löydät vian helpommasta paikasta, vaan kuivana ollu jakis lienee syyllinen ...

Janne_ 17.03.2013 14:16

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja pee (Viesti 983880)
jos se jakis on ollut kuivana, ja laakerointi kaputt niin ei paljon lisäaineet ja hullunierrot enää tilannetta korjaa ...

toivotaan että löydät vian helpommasta paikasta, vaan kuivana ollu jakis lienee syyllinen ...

Kyllä se näin on..täytyy valitettavasti todeta eli
Nostin peräpään ilmaan ja pyörittelin kardaanista, jakolaatikko lyö välillä jumiin.. eli siellä vika sitten..
etupäässäkin vuotaa molempien murrosten stefat öljyt mäelle..taitaa lähteä osina tai kokonaisena jollekin myyntiin.. jossei jostain osia löytyisi..

pahvi_ 17.03.2013 19:55

eiköhän jostain loota löytyne järkihintaan. Eikä tuo akselijumppa niin paha oo tehä, kattoo vaan et ei oo etuperä kuivana pyöriny.

Janne_ 17.03.2013 20:51

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja pahvi_ (Viesti 984276)
eiköhän jostain loota löytyne järkihintaan. Eikä tuo akselijumppa niin paha oo tehä, kattoo vaan et ei oo etuperä kuivana pyöriny.

joo eiköhän tästä peli vielä tehdä kun hankintahinta oli niin halpa..
saako jakiksen irroitettua vaihdelaatikko paikallaan?..

Hessu888 18.03.2013 13:24

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Janne_ (Viesti 984309)
saako jakiksen irroitettua vaihdelaatikko paikallaan?..

Saa

Kannattaa muuten ladata netistä ne tojon alkuperäset manuaalit ja tulostella mappiin, niin on helpompaa alottaa remontteja sen jälkeen. Tuolta esim. http://daemon4x4.org/portal/downloads.php

Janne_ 18.03.2013 17:23

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Hessu888 (Viesti 984534)
Saa

Kannattaa muuten ladata netistä ne tojon alkuperäset manuaalit ja tulostella mappiin, niin on helpompaa alottaa remontteja sen jälkeen. Tuolta esim. http://daemon4x4.org/portal/downloads.php

Kiitoksia Hessu sulle! eiköhän näillä pääse alkuun ! :)

Glutton 18.03.2013 19:00

Katoppa että se jakolaatikon väli akseli on paikallaan eli siinä on se pultti paikallaan ja akaselin pinta on tasalla laatikon pinnan kans. Kuulostaa samalta kuin minulla kun akseli ui ulos ja messinki levy pääsintippumaan rattaitten rakoon...

Glutton 18.03.2013 19:02

Näytti tuolta!

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=83101

Timoboy 19.03.2013 13:41

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Hessu888 (Viesti 984534)
Saa

Kannattaa muuten ladata netistä ne tojon alkuperäset manuaalit ja tulostella mappiin, niin on helpompaa alottaa remontteja sen jälkeen. Tuolta esim. http://daemon4x4.org/portal/downloads.php

Millä nuo saa auki ja mikä noista sisältää laatikot?

Timoboy 19.03.2013 14:41

mulle tuo tarjoaa jotain alex day:n musiikkia.., mut oon kyl niin kömpelö näissä nettijutuissa...

Janne_ 19.03.2013 20:53

kiitoksia glutton vihjeestä! tasalla on toi väliakseli laatikossa kiinni..huomenna haen täältä kautta tulleen yhteydenoton ansiosta ehyen jakolaatikon, eiköhän taas vehkeet ala toimimaan

Hessu888 19.03.2013 21:15

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Timoboy (Viesti 984959)
Millä nuo saa auki ja mikä noista sisältää laatikot?

Laatikot löytyy pelkstä H55F-manuaalista, mutta myös Land Cruiser Chassis & Body Manual - PN: 36262E-manuskasta, missä on lisäks koppa, akselit, ohjaus jne. jne.

Noita voi ladata jollain torrenttiohjelmalla esim. tuolta lataa jonkun http://www.download.fi/lataa.cfm/torrent

Samalla kandee ottaa 12H-T-manuska myös

BJ-40/76 19.03.2013 21:55

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Janne_ (Viesti 984309)
joo eiköhän tästä peli vielä tehdä kun hankintahinta oli niin halpa..
saako jakiksen irroitettua vaihdelaatikko paikallaan?..

Pitää irroittaa palasina, siis purkaa osiksi auton alla.

Ja kasatessa sitten pitää Liimata väliakselin päittäis laakeri levyt kiinni, jos liimaus pettää tai muuten vain nuo lukituskielet ei satu koloonsa, niin laakeri alkaa pyörimään väärästä valistä (ei välttämättä aiheuta heti mitään ongelmaa, mutta pitkässäjuoksussa voi tulla)

-> jos ajo/offiautoa itselle rakennat, niin käytä koko laatikko kytkinkoppineen pois, saat samalla vaihtaa/tarkastaa kytkimen osat.

Ei toivoton homma, kunhan muistaa ottaa vaihdekepin ensimmäisenä pois.
(no raskas käsiteltävä..., mutta itse olen irroittanut/pistänyt takasin vanerilevyn päällä, missä ruuvattu kalikat että laatikko ei lipsu paikaltaan, ja sitten lankunpätkillä laskenut alas/nostanut ylös, siis lankuista tapuli alle, ja kun irti, niin autoa pikkuisen eteenpäin, ja lankkuja aletaan ottamaan yksi kerrallaa alta pois) toinen vaihtoehto on nostaa laskea kepinreiästä tulevalla taljalla/moottorinorsulla

Janne_ 21.03.2013 19:05

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 (Viesti 985226)
Pitää irroittaa palasina, siis purkaa osiksi auton alla.

Ja kasatessa sitten pitää Liimata väliakselin päittäis laakeri levyt kiinni, jos liimaus pettää tai muuten vain nuo lukituskielet ei satu koloonsa, niin laakeri alkaa pyörimään väärästä valistä (ei välttämättä aiheuta heti mitään ongelmaa, mutta pitkässäjuoksussa voi tulla)

-> jos ajo/offiautoa itselle rakennat, niin käytä koko laatikko kytkinkoppineen pois, saat samalla vaihtaa/tarkastaa kytkimen osat.

Ei toivoton homma, kunhan muistaa ottaa vaihdekepin ensimmäisenä pois.
(no raskas käsiteltävä..., mutta itse olen irroittanut/pistänyt takasin vanerilevyn päällä, missä ruuvattu kalikat että laatikko ei lipsu paikaltaan, ja sitten lankunpätkillä laskenut alas/nostanut ylös, siis lankuista tapuli alle, ja kun irti, niin autoa pikkuisen eteenpäin, ja lankkuja aletaan ottamaan yksi kerrallaa alta pois) toinen vaihtoehto on nostaa laskea kepinreiästä tulevalla taljalla/moottorinorsulla

Alkuperänen kytkin antautui 500tkm kohdilla ja laitatettu ed. omistajan toimesta silloin, eli uusilla kytkinhiluilla ajettu +30tkm.

Jees "uus" ja ehyt jakolaatikko tuli hommattua kiitokset nimimerkille artsi777 kelit vaan lämpenee niin pääsee jumppaamaan, kiitoksia muille myös vinkeistä yms, kuvia voisin koittaa lisäillä kyseisestä vehkeestä!


Sivu luotu: 07:28 (GMT +2).