Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Hj:n syöttöpumppu (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=10801)

20.05.2005 21:10

Hj:n syöttöpumppu
 
Saakohan tuon pään pumpusta purettua paikallaan ollessa mihin tulee sammutinmoottorin tanko kiinni? Pysty/syöttöakseli jää joskus jumiin.

Note! This message was posted anonymously!

21.05.2005 19:50

Oliko liian vaikea vai vaikeaselkoinen kysymys? Eikö kukaan juuri ole purkanu syöttöpumppua???

Note! This message was posted anonymously!

JF 22.05.2005 21:16

Kyllä sen pitäisi tiettyyn pisteeseen purkautua, mutta ainakin BJ:ssä (sama pumpun perä) on tila niin tiukalla että mieluummin sen tekisi esim. irralliseen koneeseen. Tosin lähinnä sen nahkakalvon vaihtoa silmälläpitäen ja syötön säädön ihmeellisyyksiä ihmetelläkseni olen availlut yhtä ruiskupumppua. Se EDICin tanko, joka ilmeisesti sinulla jumittaa tulee kyllä siihen koteloon joka avautuu kun takakuoren ja kalvon ottaa pois, mutta en aivan tarkkaan nyt muista jatkoiko se, vai se toinen tanko sitten alempaan onteloon, jossa on se ilmeisesti kierrosnopeuden mukaan syöttöä säätävä keskihakuis-kuulahässäkkä, jota varoisin levittämästä lattialle... mutta ainakin sen jumittavan tankosi läpivientiin pitäisi päästä käsiksi.

Joku pieni peili voi olla poikaa jos pikahuoltoa meinaat. Pelkällä ohuella voiteluaineella ja nitkuttamalla se ei tokene?


22.05.2005 21:59

Pitäis saaha ittelleki tuommonen "kerran käytetty" pumppu että pääsis selville sen saloista, jos ees sittekkään. Eli täytyis tohtia aukasta se kalvopuoli ja ruiskia täyteen A&O:ta(muuten pirun hyvä liuotin hintaan nähen,Dinitrol). Jk. Puhuttelin yhtä "vanhaa miestä" joka meinas että se tanko menis koko pumpun läpi syötönsäätöruuviin asti,tiä häntä, ei ollu ollenkaan varma. Niin että jos jollaki on läpiajettu Hj:n pumppu jolla ei mitään tee niin tarvis ja vois jotaki vaikka maksaa

Note! This message was posted anonymously!

JF 23.05.2005 20:52

Se nahkakalvo kaipaa sitten juuri tietynlaista öljyä, jota uutetaan jostain vasikan sorkasta ("neet's foot oil").


23.05.2005 21:31

Helevetti, eihän se ole sitte ko naapurin vasikka nurin ja puristellan vasenta takajalkaa niin alkaa voietta löytyhän, olisko ostohaluja?? Eipä varmaan,jos se ei kerran muuhun käy ko Bossilaisen kalvon voiteluun niin taitaa olla huono liikeidea

Note! This message was posted anonymously!

JF 23.05.2005 22:33

Laitehan on tyypiltään Ricardo "Comet" Mark IV ja näissä vanhemmissa Toyotissa on onneksi NipponDenson pumput.

Sitä kavioöljyä pitäisi saada nahkavarusteisiin erikoistuneista kaupoista (esim. hevosten satuloita myyviltä ja/tai valmistavilta tahoilta). Tosin kalvon alkuperäiselle öljylle on olemassa ihan varaosanumerokin Toyotalla, jota en nyt millään löydä.

Mitään tavallista rasvaa/öljyä/vaseliiniä/banaaninkuorta ei sinne kuitenkaan kannata tunkea jos haluaa hienostella. Toyota suositteli aikoinaan että kalvolle lisätään vuosittain 2-3 tippaa tuota öljyä.


23.05.2005 22:51

Älähän anna väärää voidetietoa, Toyotan suosittelema takuun säilyttävä pumpun voiteluaine löytyy täältä http://www.netanttila.com/webapp/com...Xd3NTfEZ0YQ%3D

Note! This message was posted anonymously!


Sivu luotu: 11:17 (GMT +2).