![]() |
Volvo c303 vetopaino
Onko tietoa minkälaista kärryä tollasella volvo c303 saa vetää?
Mulla ei oo otteessa minkäänlaista merkintää,ei toki kyl oon vielä vetokuulaakaan,mut jos sen askartelis niin mitä sen perään sais laillisesti laittaa? Jerppa |
Lainaus:
|
Lainaus:
Aikanaa Dodgesta kans kyselin, ku ei mitää lukenu. Totes vaa että kun kyseessä on 4x4, niin 1,5 kertaa omamassa, kuitenkin maksimissaan 3500kg 50mm kuulalla. Mutta tätäkään ei suostunu pyynnöstä huolimatta kirjoittamaan otteeseen! :mad: Minusta olis vaa niin selvää, kun lukis mustaa valkosella, niin ei sit tiellä tarvi alkaa kinaa ja väittelee... |
Kyllähän tuohon ois mukava saada ihan oikeata tietoa, ilmeisesti se on sit käännyttävä trafin puoleen kun noi katsurit antaa tollasia ohjeita millä ei ole mitään varmuutta mistään.
|
Katsoppa siitä kuskinpuolella kojelaudan reunassa olevasta tyyppikilvestä se paino. Muistaakseni siinä on ilmoitettu. Ja jos en nyt aivan väärin muista niin 2000kg on vetopaino.
|
tai sit se oli 1500kg ja 2000kg ilmeisesti maastossa
|
mulla on ollut kahdessa eri C303:ssa vetopaino 1500kg jarrullista papereiden mukaan.
|
Aikas vaisut vetopainot on laitettu,tarttee vissiin muuttaa suunnitelmia,
kiitos tiedoista killer-wo ja hoojii! |
Eikös tähänkin päde tämä poikkeus:
http://www.trafi.fi/filebank/a/13224...ATT_142007.pdf Lainaus:
|
Lainaus:
Tämähän kuulostaa hyvältä,ilmeisesti taas trafi on se paikka mistä tiedon voi tarkastaa kun katsurit antaa mitäsattuu vastauksia? |
Lainaus:
Aikanaan selvittelin juurikin noita vanhojen suomi auto painoja, siis hdj-80 vm.1990, ja periaatteessa vetopainot olisi voinut pudota muutoskatsastuksessa huoltoautoksi. Trafilta olisi pitänyt tarkistaa, Minun BJ:stä tippui kärrypainot renkaiden muutoskatsastuksessa 90 luvulla, ja ei ollut mitä tehdä (konttorilla) -> siis trafilta saa "ainoan" juridisesti pätevän tiedon, olisi muistaakseni maksanut "jotain" Nyt moni auto liikkuu naurattavilla kärrypainoilla, ja ainakin itse, jos saan sakot ylikuormasta, niin protestoin jo kirjoitusvaiheessa. |
Jos autoa ei ole ristiinkytkentäkatsastettu, eli koukkua laitettu Suomen rekisterissä olleeseen autoon joskus ennen vuosituhannen vaihdetta ja tehty kytkentäkatsastusta, ei noita suurempia painoja ole auton tiedoissa eikä niitä voida käyttää.
C303:lle valmistajan sallimat perävaunumassat on 1500 kg jarruin ja samat jarruitta. Mutta, jos niitä ei rekisteriotteella lue, ja auto on yksittäin maahantuotu (ei 10-merkkistä LTJ-tyyppikoodia), niin ei sitä pysty poliisi, eikä katsastusmieskään aukottomasti selvittämään. Tällöin voidaan soveltaa tieliikennelakia http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1992/19921257 ja 32 a §: Lainaus:
|
Iso kiitos taas sulle -MaTTi-, on sulla vaan uskomattoman hienosti tieto hallussa!
Eli silloin tuo mun volvo on yksityisesti maahantuotu kun otteessa on vain nelinumeroinen toi ltj-tyyppikoodi ja silloin sovelletaan tuota sun laittamaa lakitekstiä vai kuinka? Jerppa |
Volvon Korjaamo manuaali kyllä ilmoittaa maksimi vetopainoksi 2500kg.
http://offroad.galleria.fi/kuvat/Man...20vetokyky.pdf Oikeasta alakulmasta "Tallenna" niin pääsee tutkailemaan dokkaria. Ja sieltä sivu 5. |
Sivu luotu: 21:59 (GMT +2). |