Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Pienen pieni kysymys hj60 (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=107221)

MOOMI 11.02.2013 10:46

Pienen pieni kysymys hj60
 
Kertokaas joku viisaampi että onko hj:n vaijeri käyttösissä lukko akseleissa eri vetarit kun avo akseleissa? Jos on niin mikä on erona?

Repro 11.02.2013 10:49

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja MOOMI (Viesti 970909)
Kertokaas joku viisaampi että onko hj:n vaijeri käyttösissä lukko akseleissa eri vetarit kun avo akseleissa? Jos on niin mikä on erona?

On niissä sen verran eroja toisessa vetarissa on pidempi booritus murikan päässä jossa lukkoholkki liukuu.
Edessä kuskin puolen vetarissa.
Takana repsikan puolella.

hj 60/61 11.02.2013 11:03

Mut takanahan lukkoholkki liikkuu repsikanpuolen vetarilla, eli lyhyemällä tikulla. Edessä kyllä pitkällä tikulla, eli just kuskin puolella...

Repro 11.02.2013 11:14

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja hj 60/61 (Viesti 970914)
Mut takanahan lukkoholkki liikkuu repsikanpuolen vetarilla, eli lyhyemällä tikulla. Edessä kyllä pitkällä tikulla, eli just kuskin puolella...

Persketti joo! Hyvä kun korjasit. N.6-7 vuotta sitten viimeeks hipelöinyt vaijerilukollisia niin ei meinaa muistaa. :)

MOOMI 11.02.2013 14:14

Kiitoksia molemmille vastauksista:) nyt pääsee kasaan kauan odotetut lukko akselit:)

MOOMI 11.02.2013 17:14

Nopee apu tarvittais, onko etu ja taka muikoissa eroo? Kysessää edellee vaijeri lukot

PH75 11.02.2013 17:29

Samanlaiset on.

MOOMI 11.02.2013 18:57

Josko tästä tulis viel viimene kysymys joka koskaa öljyjä: Joutuukos näissä käyttää lukko perä öljyä? vai meneekö toi sama castrollin akseli öljy näihin?

Viipo 11.02.2013 19:13

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja MOOMI (Viesti 971063)
Josko tästä tulis viel viimene kysymys joka koskaa öljyjä: Joutuukos näissä käyttää lukko perä öljyä? vai meneekö toi sama castrollin akseli öljy näihin?

"lukkoperäöljy" on LS-lisäaineistettua (limited slip) kitkalukkoperiin. Kytkettävissä perissä on ihan tavalliset tasauspyörästöt, joten ihan normi GL-5 hypoidiperäölppää vaan.

MOOMI 12.02.2013 07:56

Kiitoksia jälleen:) edelleen vaan kysymyksiä riittää eli: osaako kukaan sanoa tämän lukko murikan pinjonin laakerin kiristys momenttia?

0ltzi 13.02.2013 11:06

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja MOOMI (Viesti 971208)
Kiitoksia jälleen:) edelleen vaan kysymyksiä riittää eli: osaako kukaan sanoa tämän lukko murikan pinjonin laakerin kiristys momenttia?

se oli jotain 400nm. mutta pikku hiljaa kirraillen ja koko ajan koittaen ettei välys häviä. aivain pieni välys kuuluu jäädä. siis sivu suuntainen. ja jos kiristät liian kireelle ni löysääminen ei enää oikein auta kun siellä on se krymppi holkki.

BJ-40/76 13.02.2013 18:28

Ei pidä paikkaansa tuo välys.
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja 0ltzi (Viesti 971536)
se oli jotain 400nm. mutta pikku hiljaa kirraillen ja koko ajan koittaen ettei välys häviä. aivain pieni välys kuuluu jäädä. siis sivu suuntainen. ja jos kiristät liian kireelle ni löysääminen ei enää oikein auta kun siellä on se krymppi holkki.

Siis välys kokonaan pois, ja niin tiukalle että pyörimään lähtee jollain momentilla(nyt minulla ei momenttia saatavilla), olikohan suuruusluokkaa pari kertaa sen verran lisää, mitä stefa vastustaa.

MOOMI 18.02.2013 20:29

Kiitoksia vastauksista, nyt ainakin toistaseks lukot toimii:)

MOOMI 20.02.2013 16:36

Kun akselit on saatu kuntoon niin lähdetään kyselemään seuraavaa asiaa, elikkäs mistähän pääsee säätämään syöttöä? Syöttöpumpulta varmaan mutta joutuuko pumppua purkaan vai onnistuuko iha paikallaan?

MOOMI 01.03.2013 09:50

Nyt on kiire! Huomenna sotimaan ja nyt tärisee auto oikeesta takanurkasta ajossa vissii melkosesti!?! Itse en oo vielä autoo päässy koittaa/diagnosoimaan mutta onko joukossa ketään kuka osais arvata mistä lähteä vikaa etsimään?


Sivu luotu: 20:33 (GMT +2).