![]() |
Mistä vanttiruuveja?
Tarvis jostain löytää sellaisia pieniä lenkki/lenkki päisiä vanttiruuveja about M8 kokoa, joiden "runko" on sellainen jatkomutterityyppinen, eli lenkkiavaimella kiristetään keskeltä, mutta ei näytä löytyvän kun kaiken näköisiä köysien ja vaijereiden kiristämiseen tarkoitettuja malleja. Vai onko näillä joku ihan oma nimityksensä sitten kun ei tunnu löytyvän? Olin siinä uskossa että ovat ihan peruskamaa joka paikassa...:confused:
Sellaisia on kyllä olemassa, koska aikoinaan jonkun merkkisten ilmastointikoneiden mukana tuli sellaisia, ja niillä koneen palaset ruuvailtiin toisiinsa kiinni, ja vähän vastaavaan hommaan niitä tarvitsisi nytkin. |
|
Lainaus:
Enemmänkin jotain tämmöistä. Eli ruuveilla täytyy saada molemmat päät kiinni, ja lenkillä kiristettyä keskeltä. https://www.whitworths.com.au/products/71001_lg.jpg |
http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/885321/0
ja sitten jos hinnalla ei ole väliä niin ilmailukaupoissa on koneiden ohjausvaijereiden säätöön olevat. Maksaa sit oikeasti paljon. |
Hinnalla on väliä, ja nuo iv-koneiden mukana tulleet olivat ihan tyyliin kilopulttilaatua, eikä sen kummempia tarvitsisi olla nytkään.
Täytyy varmaa tallin nurkkia kaivella jos vaikka löytäisin mallikappaleen jostakin. Täytyyhän sellaisia nyt jostakin löytyä... Tuon tyylistä "jatkomutterirunkoa" tarkoitin, eli tuollainen runko, ja silmäruuvit päissä, ja perus kilopulttilaatuisena olis hakusessa. http://image.carcraft.com/f/techarti...turnbuckle.jpg |
Oikeissa vanttiruuveissahan toinen on vasuri kierteellä. Keskiosaa kääntämällä siis säätyy ulos tai sisään koko sydeemi... Wurtillä on noita pienempiä ja sit toinen hyvä mesta vois Liukkosen pultti.
|
Miksi tuo vaikka jo linkitetty motonetin malli ei käy? Vaikka onkin eri näköinen, niin toiminnallisesti täsmälleen sama. Ja kuten uni sanoi, niin vanttiruuvissa aina toinen vasurikierteellä. Pitäisikö siinä jatkomutterissa olla siis samoin toinen pää?
|
No tietysti vanttiruuveissa on toinen pää vasurilla, kun eihän se muuten toimis.:D
Tuo motonetin malli on siitä huono, että kun sen ruuvaat lenkeistä kiinni ahtaaseen paikkaan niin ei se keskiosa mahdu enään siinä kunnolla pyörimään, ja vaikea kiristää kun siihen ei käy mikään työkalu. Tuollainen kuusikulmainen runko on kätevä kun siitä voi lenkkiavaimella pyörittää. Täytyy varmaan käydä würthilla kyselemässä... |
Putki+kahdenkätiset mutterit päihin hitsaamalla eikä tullut kalliiksi...
|
Sivu luotu: 14:22 (GMT +2). |