Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Chit-Chat (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=172)
-   -   Offaritkin eri alojen ammattilaisia (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=107132)

kellukka 08.02.2013 23:47

Offaritkin eri alojen ammattilaisia

Lukiessani näitä palstoja olen tullut miettineeksi voisiko neliveto harrastuksen ja meidän osaamat ammatit yhdistää auttamalla toisiamme(ei ole tarkoitus tehdä tästä mitään ammatti chättiä) vaan auttaa arjessa toinen toisiamme,eli jos halukkaita jakamaan omaa ammatti taitoa niin nimi merkkiä ja omaa osaamista tähän jatkoon. itse kirvesmies,eli tallit anturasta katttoharjaan:D

ln-65 -85 08.02.2013 23:49

Juu ei ihan huono idea ja minä olen koneistaja sekä tuleva autokorikorjaaja :)

pahtis 09.02.2013 01:08

joo ja ittehän oon papereitten mukamas datanomi mutta nykyään hyvä jos osaan käynnistää tietokonetta :D mutta työhommat ovat kaivos ala, ja siellä oon porarina, eli osaan isomalla porakoneella tehä reilun kokoista reikää :O

Rytari 09.02.2013 01:21

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja pahtis (Viesti 970085)
joo ja ittehän oon papereitten mukamas datanomi mutta nykyään hyvä jos osaan käynnistää tietokonetta :D mutta työhommat ovat kaivos ala, ja siellä oon porarina, eli osaan isomalla porakoneella tehä reilun kokoista reikää :O

ja mä osaa vielä hetken tehdä mm. siihen sun porakoneeseen ja laivan potkuriin osia...

kimble7 09.02.2013 07:00

Lentorahdin ammattilainen

vellihousu 09.02.2013 08:13

Mä osaan keitellä vettä.
Niin ja näköjään _Metal_ tulee tarkastamaan mun vedenkeittimen jos se menee särki.

Lerssinen 09.02.2013 08:29

Viralliset ammatit
-Kirvesmies
-Yhdistelmäajoneuvon kuljettaja
-Turvalaiteasentaja

Epäviralliset
-Kaiken mahdollisen kuski pienkuormaajista kaivinkoneen kautta kurottajiin
-Pienkonemekaanikko
-Kiinteistönhuoltaja

_Metal_ 09.02.2013 08:41

NDT-tarkastaja (hitsausten, painelaitteiden yms. rikkomattomat tarkastukset).

Superlon 09.02.2013 08:47

Puupuolen cnc-koneistaja, sekä samalla tietysti puuseppä. Onnistuu kaikki rakennushommat anturoista ylöspäin.

Ewerglade 09.02.2013 09:03

Koulutuksellisesti kokki, parturi, siporexmuurari ja ties mitä kaikkea muuta.

Todellisuudessä väännän projektinjohtoa, CAD-suunnittelua ja hoidan rakennuslupahekemuksia projekteihin mainostoimistolle. Joten jos cadpiirtoa tarttee niin jotakin saattaa osata tehdä.

ssuvik 09.02.2013 09:11

Aikanaan työporukassa mietittiin sopivaa titteliä itsellemme, keksittiin sitte seuraava:

Infrastruktuurin erikoisrakenteiden pinnoitus- ja restaurointimies :p

Eli Suomeksi, mistä olen palkkaa saanut:

- kaikenlaiset kuviteltavissa olevat betonivalu ja -korjaustyöt
- kaikkien materiaalien pinnoitukset (maalaus, epoksointi, impregnointi ym.)
- rappaus
- hiekkapuhallus (isoilla vehkeillä, tuotto 12m3 minuutissa :cool:)
- sinkopuhallus
- maanrakennustyöt ("lapiomiehenä", satunnaisesti tuuraten konekuskina)
- pienissä kohteissa tullut timpurin hommatkin tehtyä itse

Ylipäätänsä koko rakennusala on melko tuttu, mitään muuta ei oikein ole tullut tehtyä. Mitään koulutustahan mulla ei ole.

jimk 09.02.2013 09:12

Rahtari. Kuskattu kaikkea nyytistä muuntajiin ja tällä hetkellä elintarvikkeita.

Heguli 09.02.2013 09:22

Paskaputkien kunnostus sukittamalla. Offareille 15% alennus kovista listahinnoista :)

-Captain- 09.02.2013 09:23

Todistukses lukee:asiakaspalvelumerkonomi :)

Mutta autopuolen hommat on tuonu leivän...

-kappaletavararekkaa ajellu alkuaikoina..
-haketta useampi vuos ketjupurkavilla..
-metsähaketta ajettu koukkulavavehkeillä
-puuautoo
-pari vuotta tuli tehtyä päätoimisesti metsähaketta mobiilihakkuril..
-sorakasettiakin tullu tuurailtua lähinnä serkun lomia..

Ja iteltä löytyy valmet 9000 linkkukaivuri millä omia pihoja ja vähän kavereidenkin pihoja tongittu, talvel lähinnä auran kans lumihommia.

Nostokurki 09.02.2013 09:24

Viimeisin ammatti on kiinteistönhoidon palveluvastaava, eli kaikki rakennusten hoitoon ja huoltoon liittyvä on tuttua niin rakenteiden, LVI kuin sähkönkin osalta :)

Aikaisempia hommia ollut koneistaja, hitsari, kodinkoneasentaja ja -korjaaja...

Eli jos joiltain noista alueista on kysyttävää, niin yritän parhaani mukaan auttaa!

sisua45 09.02.2013 09:41

Moottoriasentaja, autonasentaja, laitosmies.

Mutta kuka tulis, ja tekis mun pihaan autotallin? Itte jos tekee niin tulee iisakin kirkko-ilmiö.

Terppa__ 09.02.2013 14:27

Hydrauliikka asentaja, eli kaikki mikä liittyy hydraulisylinterin kokoonpanoon on minun hommaa.

Krisse 09.02.2013 14:50

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Nostokurki (Viesti 970135)
kiinteistönhoidon palveluvastaava

Firma on varmaan ISS, niillähän taitaa kaikki olla palveluvastaavia :-)

Itehän olen vaan varaosamyyjä, eli foorumikirjoitusten mukaan kädettömintä kastia heti autokorjaamomiesten jälkeen.

Jarva 09.02.2013 15:05

Koulutus automaatioasentaja sekä kohta sähkövoimatekniikan inssi. Töitä on tullu tehtyä paperikoneen automaatiohommia, teollisuuden sähköhommia, talosähköhommia, logiikkaohjelmointia, autoremonttia, rakennus- ja remonttitöitä, metsänhoitotöitä ja niin eespäin :) Mut sähköön liittyvistä se leipä on tullu pääasiassa.

nelosnuhvi 09.02.2013 15:09

Maanrakennushommia, eli kaivuria pyörittelen omassa yrityksessä. Samalla hoituu kiinteistöalan, metsäpuolen ja maatalouden tehtävät. Myös talviaikaan ropailen raskaampaa kalustoa korjaamohommissa..

hacci 09.02.2013 15:20

Koulutukselta koneenasentaja ja teollisuuden pintakäsittelijä. Nykyään leipä tulee kuumasinkitys hommista eli jos esim runko pitää OIKEASTI saada kestämään korroosiota niin voin neuvoa miten homma toimii

karisa 09.02.2013 15:29

Paljon on tullut tehtyä, ihan alussa istutin sipuleita, puolipäivää :) (ei kannata kysyä niihin hommiin)
Kuorma-auton kuljettaja
Yhdistelmäkuljettaja
Autonasentaja (Volkkari koulutti)
Veneasentaja (kaikki hommat ehjäämisestä rikkomiseen)
Matkaopas/kenttävirkailija
IT (pitkään, varastomiehestä toimariin, siltä väliltä)
Linja-autonkuljettaja
RAMP-työntekijä (crewbus)

tth 09.02.2013 15:41

Metsäkoneiden kanssa olen metsissä ollut viimeiset 35 vuotta. En ole enää muutamaan vuoteen saanut kiksejä kone hommista, niin voi olla että tämän vuoden aikana lopettelen nämä työt...jos sitä nyt vieläkään osaa lopettaa....
Velimiehen kanssa on myös muovi-metalli firma niin siellä sitten työt jatkuu.

Jolli 09.02.2013 17:03

Myyntineuvottelija tittelinä, kännykkä-laajakaista-hommat sujuu kuin vettä vain. Kirvesmiespalveluita tarvitsisi muuten Raisiossa jossakin vaiheessa pieneen kunnostustyöhön kämpässä.

Finderi 09.02.2013 18:58

raksalta löytyy

Mulla rak. ins. tausta ja varsinkin pientalojen parissa touhuttu jotain 26 vuotta. Rakennuttamispalvelut, kustannuslaskenta, rakennesuunnittelu ja urakointi tuttuja hommia...nykyisin kylläkin kouluttajapuolella aikkarissa kun sopii noille kuluneille nikamille paremmin :rolleyes:

Sivu luotu: 19:26 (GMT +2).