![]() |
Bertassa runko solmussa ??
Eli vaihtelin tuossa ölpät ja meinasin vaihtaa myös koneen vasemman kumityynynkin mutta...
Se homma tyssäsi siihen että yläpuolinen mutteri ei mieltynyt auki. Vaan sitä kun silmäilin niin perhana syy miksi se on revennää lienee siinä että se kumi ei ole linjassaan vaan kone on tuuman verran takana siitä pulttilinjasta. Mikä selittänee myös sen miksi vinssin kardaani on laatikon päästä myös aika huulilla.:confused::confused: Yllätyshän tuo ei ole, on tuolla niin paljon tullut tuupattua ja tuolta oisi varmaan vältytty jos pohjapanssari olisi paikoillaan. Vaan Millähän tuon oikoisi? Ja pitää tuota vielä hieman mittailla kun jos tuo on vääntyny toissa talvena kun oli aika rankka talvi niin tuossa välissä on hitsattu uusi takarunko ym. eli mielenkiintoista on. |
Mittailet ristimittoja, sitten kun löytyy virhe niin aukaiset poikkitukia sillälailla että pystyy käänytymään suoraksi... sitten taljalla yms vedät ristimitat samaksi ja hitsuuttelet poikkituet takaisin kiinni, ehkä myös joku vinotuki ettei vastaava ihan tavaksi tule:)
Tuo rungon vääntyminen sinänsä ei ole kauhean vaarallista mutta vituttaahan se kun osaset eivät mene ilman tunkkeja paikoilleen... Eikai mikään kardaanin liuku ole pohjannut ja siten vääntänyt romuja pois paikoiltaan? |
Jotain tommosta ajattelinkin. Nuo hemmetin ristimitat vaan voi olla hankalaa löytää mutta se konekorvakko voisi olla kaikista tarkka paikka. Ja tosiaan tuo lienee vääntyny ennen rungon korjausta eli ajalta jolloin ne ristituet on ollu varisseena pitkin Suomea.
Jonkun aikaa on kyllä tuntunu että tuo menisi hieman koiraa vaan pitää tosiaan hieman mittailla... |
Konepakettihan siellä on oltava vinossa. Aika sälli oot jos huomaamatta sen rungon niin solmuun saanut.
Se lootien alatuki antaa niin pirusti periksi jos(=kun) koneen sivukorvakot löysää. |
Lainaus:
Vaan yli tuhat säälimätöntä aurakilsaa vuodessa viimeisen 10 vuoden aikana saattaisi kyllä jättää johonkin hepposampaan laitteeseen jotain jälkiä... |
Sivu luotu: 10:02 (GMT +2). |