![]() |
Chevy vanin lisäpenkit
Työnantaja meinaa poistaa kirjanpidostaa virmannimissä olevan Chevy van starcraft G20 -89 :sen.
Aloin vaan funtsia miten sen saa ns. romuna poistettua kirjanpidosta ilman romutustodistusta? Tarkoitus ostaa, rempata ja katastaa reissukulkineenksi.. Toinen mikä askarruttaa on istuimien lukumäärä 2. Tavaratilassa on kuitenkin väliseinällä erotettu tila jossa 3 lisäpenkkiä joiden istuin osa nousee seinää vasten. Tollanen ratkasu kuin tuossa na mynnissä olevassa: http://www.nettiauto.com/chevrolet/c...an-g20/5331337 Eikös siinä istuimien lukumäärä kohdassa pitäis lukea 2 + 3 ? Porin poliisi on senverran viddumainen et rätkäsee sakot jos rek otteessa jotain häikkää.. ..Kerkeis vielä perumaan jos tota ei saa helposti papereihin 2+3:ksi.. |
Muistelisin että ex. Vanissa ne luki siellä lisätiedoissa. Tais olla tilapäiseen kuljetukseen 3 lisäpenkkiä tms. Siellä missä lukee istuinpaikat niin tais lukea 2 paikkainen.
|
lisä tiedoissa siin toises lapus pitää lukea että tavara tilassa 3 tilapäis kuljetusta varten
|
Lainaus:
Jos auto on hankittu alvin keksimisen jälkeen (01.06.1994), ja jos auto myydään alvittomana "romuksi", niin ei sitä enää oikein kilpiin saa. Jos ja jos. :) Edit: Firma voi myydä romuksi ilman romutustodistusta. Meilläkin myytiin auto romuksi, kilvet konttorille, ja samalla reissulla uudet ostajat ottivat tarralaput siihen. Ajamalla loppusijoitus pisteeseen. Mutta kilpiin ei heidän enää sitä tartte tarjota. |
Lainaus:
|
miten nuo ALVit liittyy tuohon ?
ja kai yritys voi myydä omaisuuttaan pois, ja perustella alhaisen arvon juurikin "epäkuntoisena" tai "romu"na - ilman romutustodistusta / romutusta myyhän PV kin Kalkussa "pelkkää romua" |
Lainaus:
Lainaus:
|
Siis pitääkö myydä romuna?
Osta "epäkuntoinen, ei tie liikennekelpoinen, myydään korjattavaksi tms."
Ja jos menee oikein tiukalle; "Ostaja on tutkinut kaupan kohteen abc-123 avustajan kanssa, ja varautunut siihen, että autossa on myös vikoja, mitkä k.o rakenteita purkamatta eivät ilmene, tästä johtuen auto myydään alennetulla hinnalla, yleinen pyyntihinta kunnossaolevasta 5500e, tuo kunnostettavaksi 1500e (tai ostajan tarjouksen mukaan). Ja tuo ALV: siis miksi tuota ALV mörköä/jumalaa palvotaan? ja miksi pitää myydä joko/tai? Siis jos joku yksityinen ostaa itselleen, niin ei ole suurtakaan merkitystä verotuksen kannalta, myydäänkö nimellisesti ALV 0% vai ALV 24% (siis jos firma toimii niin kuin firman kuuluu) Ja tuo kuluttasuoja kysymys voidaan rajata pois sopivalla textillä.... Ja noista penkeistä: JOS ne on pudotettu jossain vaiheessa sieltä lisätietoista/erikoisehtoista tms. niin kalliiksi tulee niiden takaisin saaminen. Ja tämähän oli pakettiauto? |
Lainaus:
|
Lainaus:
Siis jos teidän firma ei ole rekisteröity? autokierrätyspiste?, siis jos olisi niin kilvet olisi jääneet teille. Siis k.o auto edelleenkin rekisterissä? joko liikennekäytössäpoistossa taikka poistettu liikenteestä? tms miten se sanotaan? Itse ostin tuon oman hodarin kilvettömänä, siis firma oli vienyt kilvet konttorille, ja sinne ne jäi. (oli edelleen fyysisesti siellä, mutta eivät voineet antaa) toki antoivat tarrakilvet, ja sitten kun pääsin tuolta pohjoisesta tänne keskelle suomea (Ouluun), niin kävin rekisteröimässä/tilaamassa nuo "alkuperäiset" kilvet, siis uudet, mutta samanlaiset kuin v.-90. Ja oli muuten elämäni helpoin rekisteröinti/kilpien haku; hodari ei käynyt 5 km lähempänä konttoria:cool: (edellisestä vuosikatsastuksesta oli niin vähän aikaa, että ei voinut katsastaa, vaikka yritettiin....) |
Ko firma ei ole mikään kierrätyspiste yms alaan liittyvä. Kilvet vietiin konttorille, ja auto poistettiin rekisteristä. Uusi omistaja oli mukana, ja otti tarralaput autoa varten. jA AJOI AUTON KOTIINSA. Oho caps lock päällä.
Näin se meni, rikottiinko tässä nyt kuinka montaa lakia? Auto ei tietääkseni liiku enää missään, sitä ei pitäisi käsittääkseni enää saada rekisteriin. Tai kai se onnistuu jos maksaa arvonlisä-, auto-, huvi-, koira-, ja lahjaveron? :D |
Käyt kysymässä katsastus asemalta auton tiedot niin saat selville mikä on penkkien tilanne.
Mikä on työnantajasi jos kaluston poistaminen on noin hankalaa, ettei voi suoraan myydä? Tai poistaa normaalisti rekisteristä ja sitten myydä niin saat rekisteröinti katsastuksella auton kilpiin. |
Suoman ajoneuvokanta sen kuin lisääntyy...
Karkaa ulos topiikista; Sorry
Lainaus:
Oliko lain, vai asetuksen perusteluissa maininta, jotain että "näin järjestetyn toiminnan tuloksena autot voidaan tehokkaasti kierrätetään varaosina, ja toissijaisesti? raaka-aineena/kierrätyskomp...???? Siis Suomessa häviää paljon ajoneuvoja kierrätykseen ilman että ne romutetaan virallisesti (Ainakin minun omatunto voisi joustaa sen verran, että riisun auton romusta esim. laturin ja startin pois, ja myyn kiertävälle romukauppiaalle 100e:llä, kun vaihtoehto on, että vien valtuutetulle kierrättäjälle, ja saan kauniin paperin A4, jossa lukee romutustodistus, ja sillä ei saa edes kahvia huoltoasemalla. Eihan tässä mitään suurta ongelmaa ole? Mutta kuka muistaa paljonko zetor 25 maksoi -70/-80 luvun taitteessa? entä pappatunturi? -> siis nyt nuo autot yms. jää rekisteröidyksi omaisuudeksi, ja kun tulee perunkirjoituksen aika, niin silloin nuo pulpahtaa esiin, pelkään minä. Siis esim v. 2050 Kreikan Serkku, mikä oli kerran nähnyt papan, joka käytti jäätelökioskilla nissan cherry:llä, muisti tuon papan auton, ja perunkirjassa se vielä on, ja nämä suomalaiset RosvoSerkut yrittää pimittää/varastaa sen papan silmäterän... No minulla asia ei ole ongelma, Mutta; entäpä jos perikunnassa on useampia osakkaita, ja osa on ollut vaikkapa 30v "tavoittamattomissa"..... Ent. työkaveri osti taannoin kaavatontin, ja siihen piti olle suostumus austraalian sosiaalivirastolta, ja parilta muulta vastaavalta, kauppakirjan valtakirjat täytti 7cm leveän mapin ..... |
Lainaus:
|
No juurikin tätä aloin ihmetellä, kottero ollut virmalla 8v ja viimeksi leimattu 2009..
Tällähetkellä liikenteestä poisto -lukee trafin tiedoissa. eli miksei voi myydä suoraan vaan pitää ensin poistaa kirjanpidosta? Kunhan saavat mp-messut porissa pois jaloista, pitää kysellä hieman tarkemmin kuviosta.. |
Tai voihan sen toki poistaa kirjanpidosta ja myydä sit käteisellä ja laittaa rahat liivintaskuun.
Tuskimpa verottaja kyselee perään jos 24 vuotta vanha firman käytössä ollut pakettiauto poistuu kalustosta. Ennemmin normaalia kun mikään poikkeus.. |
Kyllähän auton voi poistaa rekisteristä ilman mitään kultapossukerhoakin. Tällä viikolla vein yhden auton kilven pois. Saa takaisin rekisteriin, jos haluaa. Ei vakuutuksia eikä veroja. Jäihän mulle tietty auton paperit, voi sitte perikunta joskus arpoa niiden kanssa, jos ei ole menneet kaminan sytykkeeksi.
Miksi firma ei voi myydä autoa yksityiselle kilvet paikallaan? Ja nuo vanit ovat kuitenkin sen 20v vanhoja, joten arvo voi olla mitä vain 1-5000€ väliltä, joten ei verottaja sitä todellista arvoa tiedä. Ja jos vaan on niin huono kauppamies ettei autosta enempää saa niin minkäs sille voi:-) |
Lainaus:
|
Onkohan tässä kyse siitä, että kyseisen auton tilinpidolliset poistot on vielä kesken ? Firmat voi vähentää pitkäikaisia hankintoja poistoina monella eri tavalla, pienet ostokset kerralla ja isot useampana vuotena.
|
Lainaus:
|
Ei kai tuos mitään ongelmaa ole, poistaa kalustosta nolla-arvoisena ja tekee normi paperit. Tai sit myy vaik 20e, jos välttämättä haluaa kirjanpitoon kaupat.
|
Lainaus:
Arpe tais kirjottaa mistä on kyse, eli auto pois kirjanpidosta ja rahat liiviin. ;) |
Sivu luotu: 05:37 (GMT +2). |