Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Chit-Chat (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=172)
-   -   Volvo V60 PHEV - ensimmäinen laatuaan (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=106934)

Jhl 04.02.2013 18:51

Volvo V60 PHEV - ensimmäinen laatuaan
 
Näin kerrotaan

FAKTAT

Volvo V60 Plug-in Hybrid

Mikä auto: Maailman ensimmäinen ladattava dieselkäyttöinen hybridiauto.


Lähde: http://www.iltalehti.fi/autotestit/2...15344_at.shtml


Ja näin asiat oikeasti on...

http://en.wikipedia.org/wiki/Audi_hy...udi_A4_Duo_III


No se vaan vaikeaa... tarkistaa faktat? :)

http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=105477

Mutta hybrideillä on hyvä revitellä otsikoita :)

temmi_hoo 04.02.2013 19:48

http://images50.fotki.com/v1512/phot...elmotor-vi.jpg

-MaTTi- 04.02.2013 22:52

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jhl (Viesti 968350)
Volvo V60 Plug-in Hybrid

Miks tuossa ekoimmassa versiossa on malliston isoin diisseli eikä 1.6D? :confused: En tajjuu.

Mut on siinäki taas kartano-volovossa tavaratila http://www.autofoorumi.fi/forum/imag...s/facepalm.gif:
http://static.iltalehti.fi/autotesti...20102LS_at.jpg

Melkosen kittana auto jo ilman tuota lattian korotusta tommonen V60.

HV 04.02.2013 23:02

Fiksua ostaa tollanen hybridivolvo, säästää monta tankillista jos vertaa vastaavaan 25 k€ halvempaan normimalliin.

pee 04.02.2013 23:19

ei voi tuommost mallia tehdä hinnat alkaen mallista, pysähtyis muuten halvimpien ei hybe mallien myynti ...


saas nähdä, kuinka tuo malli lunastaa lupauksia, V70 D2 ei ainakaan vakuuta, kun start/stop automatiikka ei kestä kaupunkiajoa (taksissa), eikä asialle voi mitään, ja kulutuksetkaan ei ihan osu, kun lupaukset alko nelosella, ja toteutumat 8 lla ...


EDIT: Iltalehden toimittajan mukaan tuossa on mekaaniset jarrut !!!

Nikuzai 04.02.2013 23:44

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja pee (Viesti 968513)

EDIT: Iltalehden toimittajan mukaan tuossa on mekaaniset jarrut !!!


Ei ihan vaan normaalit(mekaaniset/ei sähköiset) jarrut kytkeytyvät kovemmin jarruttaessa kun sähkömoottorin hidastava voima ei enää riitä.

Mekaaniset on tosin hieman hassu termi autoista ymmärtävälle, mutta otetaan huomioon jotta näitä lehti juttuja lukee ihmiset jotka ei edes ymmärrä jarrujen toiminta periaatetta :p

pee 04.02.2013 23:51

Ihan miten vaan, mutta tässä suora lainaus ko. IL n tekstistä, boldaukset mun tekosia:

Normaalissa jarrutuksessa jarrutetaan sähkömoottoria. Mekaaniset jarrut aktivoituvat vain tilanteissa, joissa tarvitaan enemmän jarruvoimaa.

No, Iltalehti on iltalehti - ihan Seiskan tasoa muutenkin ;)

Nikuzai 05.02.2013 01:01

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja pee (Viesti 968525)
Ihan miten vaan, mutta tässä suora lainaus ko. IL n tekstistä, boldaukset mun tekosia:

Normaalissa jarrutuksessa jarrutetaan sähkömoottoria. Mekaaniset jarrut aktivoituvat vain tilanteissa, joissa tarvitaan enemmän jarruvoimaa.

No, Iltalehti on iltalehti - ihan Seiskan tasoa muutenkin ;)



ÄÄH mekaaniset ne nestesiirteisetkin on verraten sähköiseen hidastukseen, sitä tarkoitin ja tosiaan jos kirjoittaa et nestejarrut niin mitähän tavan kadunkuluttaja ajattelee jarrujen olevan?

pahvi_ 05.02.2013 07:38

Joku poliisipa oli sitä mieltä et kuorma-auton jarruissa oli ilmaa..

ssuvik 05.02.2013 10:59

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja pahvi_ (Viesti 968550)
Joku poliisipa oli sitä mieltä et kuorma-auton jarruissa oli ilmaa..

Kai sitten ilmasit ne :eek:

pahvi_ 05.02.2013 11:54

Pitäs kysyy siltä joka oli kontrassa edellä..toivottavasti ilmas, mieti miten vaarallista tollanen on..

AVRO 05.02.2013 12:10

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- (Viesti 968501)
Melkosen kittana auto jo ilman tuota lattian korotusta tommonen V60.

On kyllä melkoisen pienen oloinen kuvan persteella. Samaa kokoluokkaa kuin joku V40??
Joskus aikoinaan semmoisella I-koppasella tuli ajeltua Svedulassa ihan asioikseen ja se takarontin onneton koko ajatutti jo silloin. Kaks matkalaukkua ja oli ihan täynnä, välillä oli kolmekin ukkoa laukkuineen matkassa... Ei paljoa naurattanut.

Toi V60 lienee kuitenkin jo vähän eri kokoa, ja silti tommonen tila. Toisaalta, mitä se mua harmittaa kun tommosta en tuu ikuna ostamaan.

Jappi 06.02.2013 02:15

Ne on nuo isommatkin sarjat vain pienentyneet tiloiltaan :(

baxxter 06.02.2013 07:46

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja pee (Viesti 968525)
Normaalissa jarrutuksessa jarrutetaan sähkömoottoria. Mekaaniset jarrut aktivoituvat vain tilanteissa, joissa tarvitaan enemmän jarruvoimaa.

No, Iltalehti on iltalehti - ihan Seiskan tasoa muutenkin ;)

Mahtaa olla hienossa kunnossa esim jarrulevyt muutaman suolaisen talvikuukauden jälkeen, kun ollaan varovaisesti ajeltu ja sähköllä hidasteltu..


"Volvon plug-in-dieselhybridin toimintasäde hybridimoodilla voi olla jopa 900 kilometriä CO2-päästöjen ja päästöt ovat silloin 48 g/km ja keskikulutus 1,8 l/100 km."
Onkohan copypastessa tai google-kääntäjässä tullut tekstiin tuo ylimääräinen "CO2 päästöjen" vai onko autoaiheisissa artikkeleissa kiintiö CO2-ylistykselle joka tarvitsee täyttää? :)

"Ladataan ja lämmitetään kuljettaja voi halutessaan säästää akkuvoimaa, jotta hän voi myöhemmin ajaa pelkällä sähköllä esimerkiksi kaupungissa."
Kuljettajan esilämmitys - ensimmäinen laatuaan.
Onhan sekin tapa säästää sähköä, mutta vielä ladataankin sitä kuskia..

pee 06.02.2013 08:03

Volvosta mekaanisista jarruista en tiedä, mutta kyllä tuossa Saksalaiseesa Hybridi * ssä laikat kirkkkaina pysyy, vaikkakin käyttelee siinäkin enerGian talteenottoon hidasteltaessa tuota "voimalaa" vaihteistossa. Hauskana detaljina, sotkee vanteita huomattavasti vähemmän juurikin em. syystä, ja varmaankin myös vanteet pysyy viileempinä, eikä kökkö niin jysähdä kiinni.

AVRO 06.02.2013 10:04

Jarrut ei kuulemma ole mitenkään poikkeuksellisen huonossa kunnossa kollegan Priuksessa. Jarrupalat ei kuulemma kulu "ollenkaan", tuntuu siltä että kuluu minimaalisesti lähinnä siitä että levyjen pintaan nopeasti muodostuvaa pintaruostetta hiotaan paloilla pois.

Pohti tuota jarrujen kevyttä elämää juuri tuon kuppaantumisen osalta, toistaiseksi ei ole heillä ollut ongelmaa.

-MaTTi- 06.02.2013 16:48

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja AVRO (Viesti 968970)
Jarrut ei kuulemma ole mitenkään poikkeuksellisen huonossa kunnossa kollegan Priuksessa. Jarrupalat ei kuulemma kulu "ollenkaan", tuntuu siltä että kuluu minimaalisesti lähinnä siitä että levyjen pintaan nopeasti muodostuvaa pintaruostetta hiotaan paloilla pois.

Nähty myös reilun 100 tkm (muka) ajettu Ranskasta tuotu Prius, jossa etulaikat melkein 4 mm alle minimin. :eek: Joko mittarista höylätty 300 tkm pois tai sitten on kyllä ajettu ihan niinkuin jotain normikiesiä pahimmillaan pelkästään kaupungissa valojen välejä kiihdytellen/jarrutellen.

Porvoon Hilma 07.02.2013 16:52

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja baxxter (Viesti 968939)

"Ladataan ja lämmitetään kuljettaja voi halutessaan säästää akkuvoimaa, jotta hän voi myöhemmin ajaa pelkällä sähköllä esimerkiksi kaupungissa."
Kuljettajan esilämmitys - ensimmäinen laatuaan.
Onhan sekin tapa säästää sähköä, mutta vielä ladataankin sitä kuskia..

Tuo esilämmitys kiinteällä sähköllä on hiukka samanlainen ominaisuus kuin moottorin ja sisätilan lämmitys pelkästään fossiilia polttoaineita polttavassa autossa. Työsuhde- ooppeli ( kai ooppelikin on auto?) lämpiää sähköllä ja tarvittaessa polttomoottoriavusteisena tosi nopeasti. Mukava mennä lämpimään autoon istumaan. Kuskikin esilämpiää, jos istuu tuona aikana autossa :D


Sivu luotu: 11:14 (GMT +2).