Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   webasto savuttaa (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=106757)

kellukka 31.01.2013 18:04

webasto savuttaa

Mistähän johtunee kun diesel webasto tai Artichan tuo taitaa tuossa ollla niin savuttaa käynistyessään niin pirusti..? ei se muuten haittaa mut kun tuli tuossa aamulla naapurin isäntä juoksu jalkaa vaahtosammuttimen kanssa tupaan(ja sit on hätä jos se isäntä juoksee) että sinun auto palaa!!! :D:D Siihen on uusittu merkkiliikkeessä viime talvena koko mööpeli merkkihuollossa.

0ltzi 31.01.2013 20:07

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja kellukka (Viesti 966784)
Mistähän johtunee kun diesel webasto tai Artichan tuo taitaa tuossa ollla niin savuttaa käynistyessään niin pirusti..? ei se muuten haittaa mut kun tuli tuossa aamulla naapurin isäntä juoksu jalkaa vaahtosammuttimen kanssa tupaan(ja sit on hätä jos se isäntä juoksee) että sinun auto palaa!!! :D:D Siihen on uusittu merkkiliikkeessä viime talvena koko mööpeli merkkihuollossa.

kantsisko ottaa yhteys sinne merkkiliikkeeseen? savuttaa ni se ei vissii sit syty kunnolla?

kellukka 31.01.2013 20:21

joo,pitää varmaan soitella sinnekkin päin jos se nyt ei pienellä vaivalla selvii sen vika,sais naapurin ukkokin rauhan:) ajelin tankillisen venäjän dieselillä tässä talvella niin se piru jääty sinne lämmittimen putkistoihin,ei auennu kun resetoimalla ja lämpimässä tallissa.Sen jälkeen se on tainnutkin savutella,ei tosin ihan joka kerta mutta melkein.

Valpuri 31.01.2013 20:35

jos tuo ardic on Volvossa ja siinä on automaattinen käynnistys ohjelmoitu , se kannataa ohjelmoida pois.

kellukka 31.01.2013 21:58

joo,Volvossahan se,ei oo sellainen automaatti käynistyksellä oleva. mitä ongelmia se automaattinen aiheuttaa? ajattelin ku kaverilla sellainen automaatti malli ni tietäs varoitella..

Jull 31.01.2013 23:39

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja kellukka (Viesti 966919)
mitä ongelmia se automaattinen aiheuttaa? ajattelin ku kaverilla sellainen automaatti malli ni tietäs varoitella..

Parissa Volvossa on minulla ollut nuo diesel-lämmittimet eikä oo aiheuttanut tuo automaattikäynnistys mitään ongelmia viiteen talveen, päinvastoin mukava kun auto lämpiää kelillä kun kelillä nopsaan!
Niinhän ne sanoo, että lyhyessä ajossa lämmitin nokeentuu kun lähtee vähäksi aikaa päälle ja ei sitten pelitä... Tosin oon huoltanut nuo lämmitimet säännölleen.

Nerd-O 01.02.2013 08:10

Mulla tuo automaattisesti toimiva webasto savuttaa jos se on toiminut pätkissä. Itse ainakin yritän aina ajella vähintään 20min. Mut on muuten todella nihkee järjestelmä tuon suhteen. Kun saiskin jonkun napin millä estäisi koko järjestelmän käynnistymisen. Ei ainakaan karstoittuisi niin pahasti kun tietää että ajaa jonkun lyhyen matkan.

nyyperi 01.02.2013 09:43

Minä vasta syksyllä ostin ton meidän t4 transportterin, ja paripäivää sitten huomasin siellä konehuoneen nurkassa jonkun eberi webasto tsydeemin. Äsken tutkailin enempi ja huomasin että sen sulake oli otettu poies, ja joku johto jossa on ruskea liitin roikkuu siellä irrallaan? Laitoin sulakkeen paikalleen, mutta ei mittään reaktiota.. No kaipa tuolle joku syy on miks se on irti kytketty? pittää selvittää, kun ei tuo bussi oikein jaksa lämmetä pakkasella, tai lämpenee, mutaa HHHiiiitaaaaassstiiiiiiiii.....:D

tikkukuski 01.02.2013 10:57

oisko ilmansaanti ongelma kun savuttaa..

kellukka 01.02.2013 17:09

pitää joskus katella sitä. nyt vie tuo susuki tuolla tallissa kaiken ylimääräisen ajan mitä sattuu työn antaja jättämään:mad: ja jospa se naapurin ukkokin jo osais olla panikoimatta ettei se auto pala:D

Sivu luotu: 23:33 (GMT +2).