Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Chit-Chat (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=172)
-   -   Oletko yrittänyt Tipatonta Tammikuuta? (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=106510)

H_Nietu 26.01.2013 04:32

Oletko yrittänyt Tipatonta Tammikuuta?

Viimestä viikonloppua viedään Tammikuusta.

Tähän alkaa jo tottua. Keho ja mieli on ollut ainakin alkuun ihmeissään kun saunakaljojen/pirkan sijasta on tullut mehukattia ainoastaan veteen sekoitettuna :D. Olen jopa käynyt kerran kavereiden kanssa baarissa katsomassa yhden keikan jolloin ilta meni kahvilinjalla. Ei tehnyt edes heikkoo. Eli tässä osoitteessa tipaton jatkuu myös Helmikuun ja toivottavasti vielä pidemmällekkin.

Toiset sanoo että ilo ilman alkoholia on teeskentelyä josta olen eri mieltä.
Eli iloita ja juhlia voi myös selvinpäin. Se pitää vain opetella uudestaan samaan malliin kuin oli edes alkoholia maistanut.

Saa ilmaista mielipiteensä puolesta tai vastaan. Kertoa kokemuksistaan ja menestyksestä.

Porvoon Hilma 26.01.2013 05:36

juu. Kokeiltu on. Viimeisin kokeilu alkoi tosin maaliskuussa 2006 ja meni siis hiukka pitkäksi :D. Olen siis ollut totaalisen tipaton kohta jo sen 6 vuotta. Ekat pari kuukautta meni hiukka poisopetellessa, ulkomaan lomakin oli hiukka erilainen kun ei ottanut mitään. Sitten kun tuohon tottui, eli ehkä n. puolessa vuodessa, niin ei enää asia vaivannut sen enempää. Viimeisin alkoholikäyttö taisi olla jouluna kun söin pari liköörikohvehtia ja hiukka outo olo tuli jo noistakin :D mulla on hyviä kokemuksia tipattomasta, voi jopa hiukka suositella.:D yksi juttu vaan on mielenkiintoinen: tipattomuutta sai aiemmin selitellä ihmisille, mutta nyt mut tuntevat ovat tän omituisuuden jo hyväksyneet. Laitetaan loppuun vielä H_Nietulle kannustuspeukku.:)

Heguli 26.01.2013 07:56

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja H_Nietu (Viesti 964586)
Toiset sanoo että ilo ilman alkoholia on teeskentelyä josta olen eri mieltä. Eli iloita ja juhlia voi myös selvinpäin. Se pitää vain opetella uudestaan samaan malliin kuin oli edes alkoholia maistanut.

X 2

Selvin päin elämä on paljon mukavampaa kuin kännissä sössien, ei tarvii aamulla miettiä että mitähän sitä eilen tulikaan tehtyä. Eli raittiina koitetaan mennä tämäkin vuosi :D Ja säästyy paljon rahaa, jonka voi upottaa vanhaan lahoon maasturiin......:p

kippo86 26.01.2013 08:06

Eikös toi tipaton oo vähän niinku holistien juttu; pitää yrittää kärvistellä edes yksi kuukausi juomatta, kun ei siihen muuten pysty :D

Gary Grand 26.01.2013 08:22

Itse en noista tipattomista tykkää edes ajatuksena.:D
Omat juomatottumukset tosin on nykyään melkein absolutistiset. Eikä tämä ollut merkkisidonnaisuutta..

Kun ei vaan maistu/kiinnosta, niin mennään sitten ilman viinaa:rolleyes:
Seuran vuoksi tulee joskus jotain otettua, en sille mitään estettä näe, mutta muuten on mennyt aika vähillä.

Viimesen 15 vuoden aikana olen viinaa ostanut varmaan alle 20€:lla.. Eli siivellä olen mennyt koko ajan:o Hyi! Pitäis varmaan innokkaimmat tarjoajat kerätä saunailtaan ja kantaa niille juotavaa sen verran, etteivät alas saisi.:D

Kaitsu67 26.01.2013 10:18

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Gary Grand (Viesti 964626)
Pitäis varmaan innokkaimmat tarjoajat kerätä saunailtaan ja kantaa niille juotavaa sen verran, etteivät alas saisi.:D

Mitä itse muistelen saunailloista käsisporukan kanssa, niin vaikka sinne kannettiin miten paljon juomaa, ei siellä koskaan tainnut poisvietävää jäädä, ja sitten vasta lähettiin baariin... :D

jyrden 26.01.2013 11:05

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Heguli (Viesti 964613)
X 2

Selvin päin elämä on paljon mukavampaa kuin kännissä sössien, ei tarvii aamulla miettiä että mitähän sitä eilen tulikaan tehtyä. Eli raittiina koitetaan mennä tämäkin vuosi :D Ja säästyy paljon rahaa, jonka voi upottaa vanhaan lahoon maasturiin......:p

3x... Vaik eit uota rahaa sen enempää jää talteen, kun muita possureikiä löytyy ja tulee oleen aina... Ja tänä vuonna talliin uppoaa jokunen €uro poikineen, kun lämmöneristystä parannetaan... Autot ei niin paljoa ime, kun laitettu kerralla kunnolla. Ellei sit turbotuksia lasketa, ja turboja ostettu aikasemmin hyllyyn... Pumpun laittoja lähinnä edessä ja sit pikkusen putkiston tekoa, mutta pientä verrattuna kunnon kunnostukseen.

sisua45 26.01.2013 15:25

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Gary Grand (Viesti 964626)
Omat juomatottumukset tosin on nykyään melkein absolutistiset.

http://www.hs.fi/kuvat/iso_webkuva/1135259465348.gif

:D:D:D

Yölento 26.01.2013 15:30

Eipä tuossa ole ollut mitään yrittämistä, viikonloput aamuduunia ja viikollakin riittävästi tekemistä. Ja rahat tosiaan saa menemään vaikka autoon...

Swoop 26.01.2013 15:46

Itellä lähti käyntiin 26s tipaton vuosi. :)

Heguli 26.01.2013 17:04

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Swoop (Viesti 964788)

Hatunnoston paikka !

Porvoon Hilma 26.01.2013 17:07

Lainaus:

x2

nyyperi 26.01.2013 18:56

Hämmästyttävän tipatonta porukkaa.. Oli se itsellekin aluks vähän outoa kun lopetti juopottelun.. Tuli joskus nääs otettua silleen enemminkin, ei varmasti ongelmaksi asti. Mutta silleen että rupes jo itseä mietityttämään. Nyt olen ollut puoltoistavuotta, suurin piirtein, vähäviinaisella ravinnolla. Tosin ei mieteskää tiukasti, kun otin ruuan kanssa pari kaljaa, eka kertaa, puoleen vuoteen.
Ja kyllä se näin on kuitenkin parempi. Mä vihaan krapulapäiviä! Huikattua aikaa elämässä..

Palde 27.01.2013 20:36

Mulla on sama juttua havaittavissa ...voin ottaa edelleen miehekkäästi ehtoolla alkoa , MUTTA seuraava päivä menee täysin vaakatasossa ,pimeässä :)
Tulee nykyjään aivan jumalaton kanuuna ...kanuunanpelko taas vähentää automaattisesti tuota juomista :)
Eli jatketaan helmikuukin iliman ...

JuuPeri 27.01.2013 21:10

Ei oo tipattomia tullu pijettyä. Kirkasta ei tuu otettua ku kerta pari vuoteen.
Olutta ny menee mut känniin asti viitti lipittää.
Kaamee kohmelo heti ku kännit vetää.

Rak 27.01.2013 21:10

Sopanotto on välillä ollu kuukausiakin tauolla mutta se ei ole johtunut juomien sisältämästä alkoholista vaan energiasta :)

ssuvik 28.01.2013 12:41

Lainaus:

Toi on kyllä kunnioitettava saavutus :) Isäukko on ollut 16 vuotta täysin raittiina. Mä olen tässä pitänyt tipatonta tammikuuta. Helpostihan se on sujunut. Muuten tulee otettua silloin, kun siltä tuntuu. Saunakaljat aina ym. Joskus perjantaisin vähän enemmänkin.

AVRO 28.01.2013 13:09

Ei tarvi tipattomia pidellä kun ei tule muutenkaan otettua. Syntymähumala, sekä yövuorojen jälkeinen huonon humalan tunne ja krapula riittää hyvin. Muutama olut viikossa(pullo/tölkki vain kerrallaan), eikä aina sitäkään.
Glögiaikaan tulee tosin terästettyä juomaa punkulla, maun vuoksi.

Ihan absolutisti ei sentään olla, mutta kyllä tää koko 40+ on menty aika vähäisellä väkijuomien kulutuksella.

Joske 28.01.2013 14:09

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja AVRO (Viesti 965538)
Syntymähumala, sekä yövuorojen jälkeinen huonon humalan tunne ja krapula riittää hyvin.

Joo tuo toimii kyllä hienosti :D Eipä oo tarvinu %-juomia litkiä toukokuun 2010 jälkeen ensimmäistäkään hörppyä. Sitä ennen kerran tai kaks kertaa viikossa kunnon känni aikalailla 15 vuoden ajan. Onneks on oikeasti hyviä alkoholittomia oluita.

ps. samoin kävi körssin kanssa, 6 vuotta poltettuani ja vähintään 2 askia päivässä, neljä parraimmillaan, loppu kerrasta vuonna 2005 eikä sen jälkeen oo tarvinu paria henkosta enempää ottaa ku joka kerta lentää laatta :D

hitoy 28.01.2013 14:20

Kaikki siis enemmän tai vähemmän tipattomia. Itse en tippaakaan jätä jos tölkin aukasen. Kännit kylläkin jäänyt vähemmälle/kiinnostus krapulaa kohtaan. Sivistyneesti siis seura juomana. :) Pirskeet yms. asia erikseen. :D

ImacInnes 28.01.2013 15:28

Viinaa vai nou.

Juu eipä sitä itekseen tuu alkoholijuomia nautittua, mielummin ajan maastossa.
Saunajuoman voi hyvässä seurassa nauttia, vaan kännin puolelle harvoin menee.

t. Ismo Ämmä

Castrol 28.01.2013 15:54

Kohta vietellään tasavuosipvää juomattomuudessa joten kyllä tässä melkein voi sanoa jo olevansa alkoholiton ;) 20vuotta kohta täynnä ja sillä jatketaan. Enemmän jää rahaa muihin romuihin ja ei mene lauantait ja sunnuntait hukkaan kohmeloissaan.

Peukkua kaikille jotka on tarpeeksi sekasin ilman sekoitusaineita luonnollisia tai synteettisiä.

0ltzi 31.01.2013 20:09

huomenna sitten räjähtää niinkö?? :D

ssuvik 31.01.2013 21:03

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja 0ltzi (Viesti 966838)
huomenna sitten räjähtää niinkö?? :D

Kyllä! :D

Bänkster 02.02.2013 14:52

Onneksi ei tarvinnut tänä vuonnakaan yrittää :)

Sivu luotu: 13:35 (GMT +2).