Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tapahtumat (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=152)
-   -   TUAREG Rallyyn tuttuja nimiä menossa (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=105276)

Patu925 25.12.2012 13:31

TUAREG Rallyyn tuttuja nimiä menossa
 
http://www.dustywobbls.com/site/Blog...ISIA-NEWS.aspx

Lainaus:

Rally Raid Team Finland on kasvanut sitten viimeisten päivitysten.

Tuareg Rallissa ei ollut ATV-luokkaa, mutta järjestäjän kanssa käydyn pitkän kirjeenvaihdon jälkeen järjestäjä hyväksyi kilpailuun myös ATV luokan, tästä isokäsi Hermusen Juhalle hyvästä työstä.

Teamiin liittyi myös kaksi off-road autokuntaa, joten enää puuttuu vain ralli kuorma-auto, että Team Finland olisi edustettuna kaikissa rallin luokissa.

Auto puolelta tiimiin liittynyt autokunta Esa Vähä-Vahe / Mika Takala on kerännyt palkintokaappiin jo 48 pyttyä Suomen off-road kisoista. Toinen autokunta Timo Lipponen / Risto Riihimäki on voittanut mm. Arctic Torphyn Kuolan niemimaalla, joten katseita suunnataan nyt kauemmaksi ja haetaan uusia kokemuksia.

Nerd-O 26.12.2012 11:39

Taitaa tuo homma vaatia useamman tonnin matkustus budjettia. Varmaan hieno reissu tiedossa. Vähän nihkeää vaan jos siellä on yksi ainoa atv? Niitä olettaisi tulevan vähän enemmänkin. Vai oliko tuo vain suomesta lähtevä porukka?

Byrocrat 26.12.2012 18:27

Tuareg-rallystä tarkemmin
 
http://www.tuareg-rallye.com/

http://www.youtube.com/watch?v=o-3R-Ogf_MA

http://www.youtube.com/watch?v=Vknol-purJk

Jare 27.12.2012 22:25

Millaisillas kilpureilla suomen maasturimiehet on sinne kisaamaan menossa? Eikös tää oo semmonen aavikko ralli enempi, joten ei taida meidän härmän perus suomönkijäisistä olla kärkipäähän??? Eli millaisias kilpureita sitä suomessa on tekeillä??

88 29.12.2012 15:54

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jare (Viesti 953066)
Millaisillas kilpureilla suomen maasturimiehet on sinne kisaamaan menossa? Eikös tää oo semmonen aavikko ralli enempi, joten ei taida meidän härmän perus suomönkijäisistä olla kärkipäähän??? Eli millaisias kilpureita sitä suomessa on tekeillä??

Ei oo mitään Bowler WildCatteja eikä edes TomCattia. Ihan perussetillä lähdetään opintomatkalle. Kovasti ollaan laihdutettu autoa ja jotain uuttakin toivottavasti saadaan
aikaseks. Hytikka vehkeet vinsseineen on purettu pois. Räikkä ja paavinkuljetusboksikin on lähteny ja näitten kanssa lähti toinen akku. Peltitankki on kans lähteny ja tilalle kaks nelikymppistä turvatankkia. Reilu neliö on uutta peltii laitettu ja paremmat penkit on kans paikoillaan. Esan kanssa tänään aamulla akseleita laakeroitiin ja taka arbbiin vaihdettiin uudet tiivisteet vanhat oli vaan vanhat jotka ei vuotanu. Pinjonin laakerit uusittiin takaperään ja samalla huomattiin et lautaspyörä oli löysässä. Etupäähän laitettiin olkalaakerit, oikea pyöränlaakeri oli kans sökö. Jarruissakin oli sanomista joten nekin otetaan työn alle. Vaihdelaatikkoon on laakerit ja sykrot tulossa ja uus kytkin laitetaan. Mukaan lähtee näillä näkymin toinen kone, laatikko, jakis ja muita voimansiirron osia, mahdollisesti toiset akseliputket. Kardaaneihin laitetaan uudet putket ja tasapainotetaan kans. Tukivarsien puslia aiotaan kans hiplailla uuteen uskoon. Sitte pitäs kypärä hommata ja vyöt tilata.
Mistähän tommosta kypärää alkais kattomaan kun sais olla semmonen että kelpaa suomessa trial kisoissa, pitäis varmaan oikeen koittaa että sais semmosen päähineen että viittii/voi/pystyy pitämään koko päivän

mikaelt 29.12.2012 16:34

Kypäriä ja vöitä yms. muita kamoja löytyy mm.:
http://www.raak-racing.com/shop/
- Nettisivuilla ei ihan varmaa kaikkea ole mutta Kristiania voi puhelimitse tavoitella. Ajokamat on luokiteltuja ja FIA /SNELL yms hyväksyttyjä.

Tietysti vähän voi tulla matkaa jos haluaa käydä kokeilemassa ihan päässä pottaa...

Sori kun vähä mainostelin, t: nettikaupan webmaster ;)

Mutis 29.12.2012 19:33

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jare (Viesti 953066)
Millaisillas kilpureilla suomen maasturimiehet on sinne kisaamaan menossa? Eikös tää oo semmonen aavikko ralli enempi, joten ei taida meidän härmän perus suomönkijäisistä olla kärkipäähän??? Eli millaisias kilpureita sitä suomessa on tekeillä??

Noita videoita kattelin tuubista, niin aika paljon perus maasturia näkyi.

Törmäsin Bowler tomcat/wildcat videoon, missä näkyy nopeus, niin ei nekään hässäkät ainakaan tässä pätkässä paljoa yli 30Mph ajele. Max 60mph pariin kertaan.
http://www.youtube.com/watch?v=cfOKPruFiuQ

Byrocrat 29.12.2012 21:19

Turun suunnalla mm hm-Osatuonnista
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja 88 (Viesti 953688)
Sitte pitäs kypärä hommata ja vyöt tilata.
Mistähän tommosta kypärää alkais kattomaan kun sais olla semmonen että kelpaa suomessa trial kisoissa, pitäis varmaan oikeen koittaa että sais semmosen päähineen että viittii/voi/pystyy pitämään koko päivän

Jos Turun suunnalta etsiskelee niin tuoltakin vois löytyä :)

http://www.hm-osatuonti.fi/upload/vi...php?view_doc=7

ja varmaan on muitakin.

Jare 29.12.2012 23:12

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja 88 (Viesti 953688)
Ei oo mitään Bowler WildCatteja eikä edes TomCattia. Ihan perussetillä lähdetään opintomatkalle. Kovasti ollaan laihdutettu autoa ja jotain uuttakin toivottavasti saadaan
aikaseks. Hytikka vehkeet vinsseineen on purettu pois. Räikkä ja paavinkuljetusboksikin on lähteny ja näitten kanssa lähti toinen akku. Peltitankki on kans lähteny ja tilalle kaks nelikymppistä turvatankkia. Reilu neliö on uutta peltii laitettu ja paremmat penkit on kans paikoillaan. Esan kanssa tänään aamulla akseleita laakeroitiin ja taka arbbiin vaihdettiin uudet tiivisteet vanhat oli vaan vanhat jotka ei vuotanu. Pinjonin laakerit uusittiin takaperään ja samalla huomattiin et lautaspyörä oli löysässä. Etupäähän laitettiin olkalaakerit, oikea pyöränlaakeri oli kans sökö. Jarruissakin oli sanomista joten nekin otetaan työn alle. Vaihdelaatikkoon on laakerit ja sykrot tulossa ja uus kytkin laitetaan. Mukaan lähtee näillä näkymin toinen kone, laatikko, jakis ja muita voimansiirron osia, mahdollisesti toiset akseliputket. Kardaaneihin laitetaan uudet putket ja tasapainotetaan kans. Tukivarsien puslia aiotaan kans hiplailla uuteen uskoon. Sitte pitäs kypärä hommata ja vyöt tilata.
Mistähän tommosta kypärää alkais kattomaan kun sais olla semmonen että kelpaa suomessa trial kisoissa, pitäis varmaan oikeen koittaa että sais semmosen päähineen että viittii/voi/pystyy pitämään koko päivän

Jos vähääkään olen jäljillä hommasta, niin tuollahan on sitten pölyä reilusti ja eikös suikka ollu avo, eli pölyä on myös hytissä, joten kypäräks kannattas ehkä miettiä jotain sellasta aavikkokilpuri mallia, jonne tulee ilma suodattimen kautta, niin ei olis keuhkot ja kärsä täynnä pölyä ekan päivän jälkeen.....ehkä?

Ja sit alustaan, eli jousitukseen kannattas keskittyä, että sillä on kohtuu mukava laukata reipasta vauhtia ja varaosia alustaan mukaan, eli tukivarsia, puslia, iskareita, koska vois kuvitella niiden olevan kulutuskamaa, kuten moottorin ilmanputsaritkin. Iskarit on varmaa melko kovilla, jos siellä tosiaan on ek pituudet vaikka 100-200km yhtä soittoa, niin alkaa iskarit lämpeen. Koskas tää kisa on, eli ehditteks treenaan yhtään? Tosin testi Suomen pakkasissa ei vastaa kyllä aavikon oloja, mutta saishan kuitenki selvitettyä hiukka, että mitkä osat kaipaa huomioo enempi, ku toiset.

Mielenkiintoinen kisahan tuo on!!!!!!!!!!!!!!!!




PS.Miks tää on chit chatissä??? Täähän on tapahtumiin kuuluva mun mielestä.

pee 29.12.2012 23:30

^^^^^^^^^^^^^^^^

siirretty:

sopii tosiaan "tapahtumat" osioon paremmin ...

Byrocrat 30.12.2012 00:36

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jare (Viesti 953837)
Koskas tää kisa on, eli ehditteks treenaan yhtään? Tosin testi Suomen pakkasissa ei vastaa kyllä aavikon oloja, mutta saishan kuitenki selvitettyä hiukka, että mitkä osat kaipaa huomioo enempi, ku toiset.
Mielenkiintoinen kisahan tuo on!!!!!!!!!!!!!!!!

Tuareg Rallye
8-15 march 2013


Juha Liukkonenhan noita aavikkoralleja aikoinaan kierteli enemmänkin joten sieltä saattas löytyä hyviä vinkkejä miten autoa kannattaa valmistella kisaan:eek:

88 30.12.2012 20:49

Jatketaan tossa vanhassa ketjussa autosta.

http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=58648

pee 31.12.2012 19:55

paljoks tuommoseen reissuun pitäis budjetoida, noin niinkuin suunnilleen ?

oletuksena siis, matka ym. kulut, ilman auton rakenteluja ja varaosia

88 01.01.2013 13:46

http://www.tuareg-rallye.com/tua_pre_e.pdf

Tuollaha on noi hinnat. Tohon vielä Helsingin ja Travemunden välille lautta meno paluu.
Travesta on Genovaan n.1400km ja Tunisiassa yhteensä ajoa ehkä 1000km eli 4000km vois laskea huoltoautolle polttoaineet. Nii ja tulee kotomaassakin noin 500 km kun Eurasta lähdetään tonne Suomen kirkonkylään ja takasinkin tullaan. Genovan ja Tunisian välille
lautan saa varattua tuolta kilpailuorganisaatiolta. Lisäks Hotellit koko kilpailun ajaks 250e/julli.

Kai siihen vielä jotain vois laskee, mut ei uskalla ettei ala hirvittämään.

88 01.01.2013 21:13

http://www.dustywobbls.com/site/Blog...isia-2012.aspx

tepa250d 02.01.2013 08:34

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja pee (Viesti 954520)
paljoks tuommoseen reissuun pitäis budjetoida, noin niinkuin suunnilleen ?

oletuksena siis, matka ym. kulut, ilman auton rakenteluja ja varaosia

mönkkäri puolella oliko noin 4000e sisälsi huollon ja remonttimiehet.
hermusen kanssa jokunen kerta aiheesta juteltu;):D

CapoSakke 02.01.2013 15:08

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja pee (Viesti 954520)
paljoks tuommoseen reissuun pitäis budjetoida, noin niinkuin suunnilleen ?

oletuksena siis, matka ym. kulut, ilman auton rakenteluja ja varaosia

Tällaiseen reissuun kannataa aina lähteä suuremmalla porukalla, niin saa huolto- ja kuljetuskustannuksia / yksikkö pienemmiksi. Kuljetukset menee rahtihintojen mukaan jos menet kuorma-autolla.

2014 Tuareg Rallin projekti on jo käynnissä ja Mp-puolelta on tällä hetkellä 5 kuljetajaa ilmoittautunut. Mikäli mielenkiintoa on niin eikun yhteyksiä.

Sakke

myllis 03.01.2013 11:19

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja CapoSakke (Viesti 955023)
Tällaiseen reissuun kannataa aina lähteä suuremmalla porukalla, niin saa huolto- ja kuljetuskustannuksia / yksikkö pienemmiksi. Kuljetukset menee rahtihintojen mukaan jos menet kuorma-autolla.

2014 Tuareg Rallin projekti on jo käynnissä ja Mp-puolelta on tällä hetkellä 5 kuljetajaa ilmoittautunut. Mikäli mielenkiintoa on niin eikun yhteyksiä.

Sakke

Tuossapa vuoden 2013 suomalaiset

Sakke Häyrinen, KTM 660RR
Miki Timonen, KTM 450R
Jukka Ristiluoma, KTM 690R
Martin Sjöroos, KTM 690RR
Jarmo Kokki, KTM 690E
Juha Hermunen, Yamaha Raptor 700
Timo Lipponen/Risto Riihimäki, Toyota KZJ 73
Esa Vähe-Vahe/Mika Takala, Suzuki SJ413

eli 5 kotaria, yksi mönkkäri ja kaksi autoa. Hermunen osti varta vasten tuon Raptorin, kun se näyttää olevan suosituin alusta nuissa aavikkoralleissa. Huollolla on kaksi kuormuria käytössä ja muutama auto vuokrataan paikan päältä. Lehdestä lähtee Joonan Mikko ja Kaartisen Eila paikan päälle. On sovittu päivittäinen raportointi, jahka yhteydet vaan toimii (järjestäjät ovat kyllä vakuuttaneet yhteyksien olevan kunnossa). Jos materiaalia saadaan riittävästi niin tarkoitus on tehdä DVD -kisasta. Lähempänäkin ajetaan eli joka heinäkuussa on tuo Silk Way -ralli, joka tänä vuonna ajetaan Pietarista Sotsiin. Katsoin tuota Silk Way DVD:tä ja ainakin siellä vauhdit nousi koviksi. DVD:lle tallentui kun yksi auto lähti hypystä ja alastulossa karkasi kuskin käsistä. Autosta ei jäänyt, kun vääntynyttä kehikkoa oikeastaan jäljelle. Kuski selvisi ihmeenkaupalla ilman naarmuakaan, appari vietiin helikopterila sairaalaan...kun etapit on pitkiä pahimmillaan 300-400 kilometriä ja se keskittyminen ei saisi herpautua. Mutta silti DVD:llä oli nuo Kamazit, MANit, Ivecot, Tatrat, DAFit aika komeeta menoa. Kisa-Kamazeissa on muistini mukaan Caterpillarin motti, joka antaa sellaiset reippaat 1000hv ulos...se on AUTO.

ONROAD 03.01.2013 15:01

" Lähempänäkin ajetaan eli joka heinäkuussa on tuo Silk Way -ralli, joka tänä vuonna ajetaan Pietarista Sotsiin. Katsoin tuota Silk Way DVD:tä ja ainakin siellä vauhdit nousi koviksi. DVD:lle tallentui kun yksi auto lähti hypystä ja alastulossa karkasi kuskin käsistä. Autosta ei jäänyt, kun vääntynyttä kehikkoa oikeastaan jäljelle. Kuski selvisi ihmeenkaupalla ilman naarmuakaan, appari vietiin helikopterila sairaalaan...kun etapit on pitkiä pahimmillaan 300-400 kilometriä ja se keskittyminen ei saisi herpautua."


Tuollahan viime vuonna Toni Gardemaister loukkaantui vaikeasti.

CapoSakke 03.01.2013 21:14

Pyytelivät meitäkin mukaan tuonne Silk Way ralliin. Pitää kuitenkin aina ottaa ensi selvää minne on menossa, millasella budjetilla ja mikä on rallin luonne ja organisaation toimintakyky.
Kun kyseessä on roadbook ralli on organisaatiolla suuri merkitys siinä millaiseksi ralli muodostuu. Roadbookin virhe voi aiheuttaa todella pahoja onnetomuuksia, jos kaikkia vaarapaikkoja ei ole kunnolla merkitty. Tietysti roadbookin valmistelu kuljetajan tai kartturin toimesta ajopäivää varten on myös erittäin tärkeää. Virheet näissä kostautuvat aina ja josku jälki on todella pahaa. Tuollainen merkaamaton "wash out" eli veden syömä aavikolla tai muuten nopealla pätkällä, jossa sitä et erota maastosta aiheutaa aina jotain.

Byrocrat 03.01.2013 23:27

Nopeudet varsin korkeita ja tekniikka kovilla
 
Silk Way Rally 2013
Saturday 14 September to Saturday 21 September 2013 ,254 days from now
Saint Petersburg, Russia



http://www.youtube.com/watch?v=G5fQLAdTZuI vuosi 2011

http://www.youtube.com/watch?v=V9HGvTxF_CY vuosi 2012

http://www.youtube.com/watch?v=qkzzabcTBdE

myllis 04.01.2013 10:35

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja CapoSakke (Viesti 955523)
Pyytelivät meitäkin mukaan tuonne Silk Way ralliin. Pitää kuitenkin aina ottaa ensi selvää minne on menossa, millasella budjetilla ja mikä on rallin luonne ja organisaation toimintakyky.
Kun kyseessä on roadbook ralli on organisaatiolla suuri merkitys siinä millaiseksi ralli muodostuu. Roadbookin virhe voi aiheuttaa todella pahoja onnetomuuksia, jos kaikkia vaarapaikkoja ei ole kunnolla merkitty. Tietysti roadbookin valmistelu kuljetajan tai kartturin toimesta ajopäivää varten on myös erittäin tärkeää. Virheet näissä kostautuvat aina ja josku jälki on todella pahaa. Tuollainen merkaamaton "wash out" eli veden syömä aavikolla tai muuten nopealla pätkällä, jossa sitä et erota maastosta aiheutaa aina jotain.

Voisin myös vähän kysellä, jos homma kiinnostaa. Sehän ei ole tänä vuonna Dakar -sarjan osakilpailu (tiedä sitten syytä). Ainakin pääsponsorin osalta homma on kunnossa, jos Transneft jatkaa pääsponsorina.

mjoona 04.01.2013 11:31

Niin minäkin olen mukana Tunisiassa! Tänään muuten alkaa Eurosportilta Dakar Raid -lähetykset. Tulee mukavasti keskellä yötä. :D

CapoSakke 04.01.2013 14:30

https://lh3.googleusercontent.com/-e...5A4%2520M1.jpg

Kisa järjestelyistä ym. tulee päivityksiä Dusty Wobbls Blogiin / Tuareg Rally.
Mikko ja Ellu tekee juttua kisan aikana ja suomenkielisiä päivityksiä Tuareg Rallin päivän tapahtumista voi lukea ainakin Dusty Wobbls Blogista.

Faktaa kisasta ja Rally Raid juttua löytyy DW Rally sivuilta :)

CapoSakke 09.01.2013 00:42

Kaikille niille jotka unelmoivat DAKAR Rallista :!:


Sivu luotu: 14:53 (GMT +2).