Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Kemppilukko Suzukiin (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=105266)

jave 24.12.2012 23:23

Kemppilukko Suzukiin
 
Kemppilukoista on paljon keskustelua. Onkos jossain ohjeita, miten SJ410:n perä tulee hitsata? Youtube palvelee jenkkivehkeitten perän hitsauksessa, vaan en keksi sopivaa hakusanaa Suzukin suhteen.

Nyt kaivattas lyhyttä oppimäärää, kuinka homma hoituu.

jnu 25.12.2012 01:08

Tyhjennä tasauspyörästö ylimääräiisstä rattaista ja ainoastaan ne mihin vetarit tulee (olikohan ne nyt sit poskirattat?) niin hitsataan päätyihin kiinni...

Viipo 25.12.2012 01:49

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jnu (Viesti 952041)
Tyhjennä tasauspyörästö ylimääräiisstä rattaista ja ainoastaan ne mihin vetarit tulee (olikohan ne nyt sit poskirattat?) niin hitsataan päätyihin kiinni...

Miks sieltä pitäs ottaa mitään pois? Hitsaa vaan koko tasauspyörästön juntturiin.

Nuhapumppu 25.12.2012 01:53

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Viipo (Viesti 952045)
Miks sieltä pitäs ottaa mitään pois? Hitsaa vaan koko tasauspyörästön juntturiin.

Eihän niitä pakko ole ottaa pois,mutta nuin kaverikin on tehnyt kaikki perät ja hyvin on kestänyt,ja saapahan vedettyä kunnon saumalla kiinni.

KoniJeep 25.12.2012 02:08

kyllä ne poskirattaat kantsii vetää kunnolla kiinni caseen ja ottaa ylimääräiset rattaat pois!
Saa paremmin turattua kiinni kun ei oo ylimääräisiä rattaita eessä.
Ja jotkut on hölmöyttään turanneet vain rattaa toisiinsa ja eipä olekkaan sitten kestäneet, vaan on tullut hampaat ulos...

Viipo 25.12.2012 03:12

Sehän taas riippuu ihan hitsarista. Aattelin vaan, että jos jättää rattaat paikoilleen, niin on ees joku "backup" jos ei oo tinattu kiinni kunnon virroilla, ja toinen poskiratas murtuu irti casesta. Tai molemmat.
Itellä oli RJ:ssä tullessaan kemppilukko paikoillaan, jossa molemmat poskirattaat murtuneet irti saumoistaan, mutta poskirattaiden ja spidereiden välinen hitsimälli esti pakettia pyörimästä.

LaaLaa 25.12.2012 08:31

Ootkos Viipo koskaan nähnyt SJ410:n murikkaa?
Kyllä se vaan just noin kannattaa tehdä miten jo on neuvottu.
Ja vinkkinä vielä, kanattaa pitää vetari poskirattaan sisällä kun hitsaa.

karvanoppa 25.12.2012 10:20

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja LaaLaa (Viesti 952065)
Ootkos Viipo koskaan nähnyt SJ410:n murikkaa?
Kyllä se vaan just noin kannattaa tehdä miten jo on neuvottu.
Ja vinkkinä vielä, kanattaa pitää vetari poskirattaan sisällä kun hitsaa.

Nimimerkillä voin sanoa että näin kestää ;)

Punanenä 25.12.2012 18:43

Poistamalla rattaat saat ilmaisia varaosia etuseen:)

cybress 27.12.2012 19:26

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Punanenä (Viesti 952230)
Poistamalla rattaat saat ilmaisia varaosia etuseen:)




Passaako 410 suikassa perät keskenään? en oo joutanu tutkimaan ja tulipä tässä mieleen kun on peristä keskustelua...joku sano että ei ja joku sano että ei oo varma :D

HRD 27.12.2012 20:01

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja cybress (Viesti 952963)
Passaako 410 suikassa perät keskenään? en oo joutanu tutkimaan ja tulipä tässä mieleen kun on peristä keskustelua...joku sano että ei ja joku sano että ei oo varma :D

Muuten sopii, mutta edessä on tasauspyörästön poskirattaissa eri poorit kuin takana, toisin sanoen taka vetareissa on enemmän pooreja kuin edessä. Poskirattaat sopii toki ristiin.

cybress 27.12.2012 22:13

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja HRD (Viesti 952984)
Muuten sopii, mutta edessä on tasauspyörästön poskirattaissa eri poorit kuin takana, toisin sanoen taka vetareissa on enemmän pooreja kuin edessä. Poskirattaat sopii toki ristiin.

ok.


Sivu luotu: 14:51 (GMT +2).