Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   mitsun ja mazdan pickuppien naittaminen. (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=105263)

mch 24.12.2012 17:11

mitsun ja mazdan pickuppien naittaminen.
 
Elikkä tietäskö joku neuvoa kun mitzusta meni kone (2,6 pensa) ja ostin varaosiiksi mazdan b2600.
Onko noissa sama vaihdelaatikko kun jakolaatikko näyttää olevan ainakin eri.Mazdan laatikko on vaan hiljainen ja mitzun laatikko huutaa ku syötävä.
Muuten en tohon enään edes lähtisi mutta vituttaa vaan jättää mitzu leimaamatta kun kerkesin rungon hitsailla ennen konerikkoa.
Eli meneekö mazdan laatikko l200 kun vaihtaa jakolaatikon vai pitääkö mazdasta vaihtaa akselitkin, mikä ei kyllä kiinnosta.

bluevan 24.12.2012 18:03

Äkkiseltään kuulostais siltä et olet melkosen savotan alottamassa.

jyrden 24.12.2012 18:30

Alle kurkkiin, ja tutkiin et onko miten erillaiset vaihteistot...
Onhan noita Masukoita dieselöity Pajeron 4D56T moottorein, ja en oo kuullu et ois pahoja ogelmia tullut parituksessa sitten. Iteltä yks haki tuon Pajeron tekniikan Masukkaan. Eli saattaapa tuo Mazdan B2600:nen moottori olla Mitsun tekemä moottori ihan hyvin....
Tarkastin tuossa pikasesti, että onhan se Mitsun moottori siinä... Eli ei kauheita ongelmia tuu asentaa siit tekniikkaa toista...

sisua45 24.12.2012 19:40

Minkä ikäinen maksalaatikko? Suomen malleista en oo ihan varma, mutta maailmalla vanhemmissa oli mitsun kone, ja uudemmissa mazdan oma. Molempien tilavuus 2.6 litraa.

Jos mazdaan on paperit, niin otteessa pitäis lukea joko 2.56 tai 2.61 litraa.

B2600
  • 1986–1988 – 2.6 L (2,555 cc) G54B I4, 102 hp (76 kW)
  • 1988–1991 – 2.6 L (2,606 cc) G6 I4, 121 hp (90 kW)

mch 24.12.2012 20:01

siitä oon varma et sama kone. kuuleman mukaan 2,6 kaasutin mazda on sama ku mitsun 2,6 mutta ruisku mazda ei enään olekkaan. Mutta tuo laatikko? jakolaatikko ainakin eri . Mazdas etu kardaani apparinpuolella ja mitzus kuskinpuolella.

sisua45 24.12.2012 20:19

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=113160

Kuvassa 1986 pajero 2.5TD jakolaatikko. Sulla lienee L200:ssa sama systeemi.

Mitsussa tulee molemmat vaihdekepit jakolaatikon kanteen kiinni. Kuinkas mazdassa? Kumipalkeita raottamalla varmaan näet. Jos on samanlainen systeemi matukassa, niin saattaa olla toivoo sopimisesta? :)

karvanoppa 25.12.2012 10:23

Mazdan ja mitsun 2.6 on sama moottori, Itsellä oli kaasari, mutta ruiskusta en tiedä.

jv 20.01.2013 19:30

hetkinen meneekös 2.6 bensan tilalle suoraan pajeron 2,5 td moottori? vai tarviiko tehdä jotain vippaskonsteja?

-Jallu- 21.01.2013 13:11

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jv (Viesti 962529)
hetkinen meneekös 2.6 bensan tilalle suoraan pajeron 2,5 td moottori? vai tarviiko tehdä jotain vippaskonsteja?

Kaasutinkoneen tilalle menee, öljyn imuputki piti modata ja jotn pientä.

jv 21.01.2013 19:54

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Kaheli (Viesti 962804)
Kaasutinkoneen tilalle menee, öljyn imuputki piti modata ja jotn pientä.

Eli siis bensan ja diiselin laatikon pulttijako on sama?

No juu tais lähtee ic pajero hankintalistelle.

konttikaira 23.01.2013 21:10

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Kaheli (Viesti 962804)
Kaasutinkoneen tilalle menee, öljyn imuputki piti modata ja jotn pientä.

Joo eli öljypohja, imuputki, moottorinkorvat ja jotain pikku juttuja. Ee oo paha rasti jos peukalot on oikeilla paikoilla. Ite kylmässä talllissa talvipakkasella parivuotta siten puuhastelin. Ja Jyrdeniltä haettu kone muuten huohottaa AIKA rajusti.:D

Olkku 27.01.2018 16:07

Multa löytyy kans b2600 pajeron 2,5td tekniikalla


Sivu luotu: 13:07 (GMT +2).