Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Miten ja missä saa gen1 pätkä pajeron muutoskatsastettua huoltoautoksi?? Onnistuuko?? (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=105175)

korbimotors 21.12.2012 07:59

Miten ja missä saa gen1 pätkä pajeron muutoskatsastettua huoltoautoksi?? Onnistuuko??
 
Mitä kuitenki tuolle pätkällä pitää tehdä että sen saa muutoskatsastettua huoltoautoksi, kun yhdellä konttorilla sanoivat että et saa mitenkään sitä huoltoautoksi.. Ei riitä painot..
Kyllä nuita kuitenki näkyy olevan liikenteessä melko paljon jotka on rekisteröity huoltoautoksi ja nimenomaan nuita pätkiä myös..
Mikä olis pohjoisessa lähin paikka missä on joku teistä katsastanut pätkä pajeronsa huoltoautoksi ilman ongelmia siis että millä konttorilla? kuusamossa tai rovaniemellä esim.?? Ja mita muutoksia teitte autoonne?

JariKoo 21.12.2012 08:17

Älä mene muuttamaan miksikään työmaakopiksi, rupeaa kohta olemaan katoava luonnonvara noi täysipaikkaiset maasturit, säästät ennemmin jostakin muusta... Noille täysipaikkaisillekkin on varmasti kysyntää ja huoltoautoksi muuttamisen jälkeen jälleenmyyntiarvo laskee jos joskus meinaat kaupatakkin etiäpäin! Tämä oli vain meikäläisen mielipide ja sille ei kannata antaa mitään arvoa koska ethän sinä edes sitä kysynyt..:)

korbimotors 21.12.2012 08:21

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja JariKoo (Viesti 950730)
Älä mene muuttamaan miksikään työmaakopiksi, rupeaa kohta olemaan katoava luonnonvara noi täysipaikkaiset maasturit, säästät ennemmin jostakin muusta... Noille täysipaikkaisillekkin on varmasti kysyntää ja huoltoautoksi muuttamisen jälkeen jälleenmyyntiarvo laskee jos joskus meinaat kaupatakkin etiäpäin! Tämä oli vain meikäläisen mielipide ja sille ei kannata antaa mitään arvoa koska ethän sinä edes sitä kysynyt..:)

En minä olekkaan muuttamassa vaan kaverini, joka sai isältään sellasen täyspaikkasen pajeron ja halus muuttaa sen huoltokopiksi.. se on sellanen romujen kuskaaja ja tuumas että eihän sinne takatilaan mahu edes mitään tavaraa ja koskaan ei ole ketään kyydissä niin turhaa hän veroja maksaa niistä paikoista ja sitten kun autoon ei sovi mitään kun on takapenkit..

sumpe 21.12.2012 08:35

Ehdotappa sille kaverilles et koittais vaihtaa sen huoltoautoon.

korbimotors 21.12.2012 09:08

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja sumpe (Viesti 950734)
Ehdotappa sille kaverilles et koittais vaihtaa sen huoltoautoon.

kenen kans? ja jos meinaat että pitkään niin tuskin alkaa vaihtamaan.. haluais nimenomaan tuosta pätkästä sen pakettiauton tai huoltoauton..
saisko tuosta sit pakettiauton tehtyä?

jyrden 21.12.2012 15:49

Kannattaa myös ottaa selvää, että miten verottaja sitä veroa haluaa vielä muutoksien jälestä... Ku eihän siin välttämättä se toinen vero oo iso, mutta se toinen nostaa ylllätävästi... Kaverilla Terrano huoltomallina nii n. 600€:a siin verot ja mulla Kingi ni vähän alta 500€:a (kummatkin vastaavan ikäluokan kamppeita).

kauha-apina 21.12.2012 21:12

Tuota samaa asiaa tuon läjän kohalla mietin ja tulin siihen tulokseen että penkit säilyy!
Paljon esim Lj:ssä eroa onko "työmaakoppi vai normi hlö:malli?"

suzukirby 21.12.2012 21:31

Kannattaisko katsastaa pakuksi, itellä on gen1 pätkä pakuna ja kaikki veroluonteiset maksut n280e vuodessa..huoltoautoksi muuttaessa veron osuus on toki pienempi, mutta vakuutus maksut huomattavasti suuremmat. Niin ja pakettiautolla saa ajaa 100km/h kun huoltoautolla 80km/h.

Viipo 21.12.2012 21:36

Voihan sen jokainen laskea päissään:

Henkilöautossa dieselvero 5.5c/alkava kokonaismassan 100kg/pv
Pakettiautossa dieselvero 0.9c/alkava kokonaismassan 100kg/pv


LJ:ssä tais olla kokonaismassa 2100kg, joten 21x5.5x365=421,57e ja 21x0.9x365=68,98e

Eli eroa LJ:ssä 352,59e/v

Se, et onkse vähä vai paljo on asennoitumisesta kiinni.

Ajoneuvovero 1.1.2013 alkaen 2100kg kokonaismassalle on 233,97e/v

PätkäNäätä 21.12.2012 21:44

Omassa pätkässä oli koko takaluukun lattian kokoinen n.10mm rautaa oleva levy pulteilla lattiassa kiinni, keulilla rauta ja astinlaudat vesijohtoputkesta, niillä oli omapaino saatu ylös.

mutta muutenhan se ei tarvi kuin, kiinteän työkalulaatikon työkaluilla, takapenkit pois ja kiinnityspisteiden eliminointi, ja 80-lätkä.

ja jälkikäteen pakuksi rekisteröintiin jos haluaa 100km/h lätkän nii tarvii olla kuskin airbag ja abs jarrut, niin ne ainakin paikallisella konttorilla väitti.

ja itellä siellä rekisteriotteen yläosassa lukee PAKETTIAUTO ja tyyppi HUOLTOAUTO.

verolappu tuli just ja siin oli n.315€/v.
liikennevakuutus n.350€/v.

Viipo 21.12.2012 21:44

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja suzukirby (Viesti 950975)
Kannattaisko katsastaa pakuksi, itellä on gen1 pätkä pakuna ja kaikki veroluonteiset maksut n280e vuodessa..huoltoautoksi muuttaessa veron osuus on toki pienempi, mutta vakuutus maksut huomattavasti suuremmat. Niin ja pakettiautolla saa ajaa 100km/h kun huoltoautolla 80km/h.

Otetaas nyt pikakertaus:

Huoltoauto on pakettiauto, joka on vaan tarkoitettu huoltokaluston ja huoltohenkilöstön kuljettamiseen. N1 tai N1G luokkaan kuuluvat molemmat.
Pakettiauto/huoltoauto vakuutus on sama. Henkilöautona voi olla eri.
Pakettiautolla saa ajaa satasta jos se on uudempi kuin -80 ja sen kokonaismassa on alle 1800kg. tai sitten uudempi kuin jotain ja massa alle 1875kg. Tai siinä on absit ja turvatyynyt.
Huoltoauton PITÄÄ olla YLI 1800kg omamassaltaan. Siitä se 80-lätkä. Miksikö huoltoautoksi? No maasturit on tuotu alennetun autoveron alaisina suomeen, kun ne on olleet nelipyörävetoisia (saatiin suomelle sodan varalle nelivetoja). Ja kun ei niistä oo maksettu aikanaan veroja, niin ei niitä nytkään voida muuttaa verotetuiksi autoiksi.
Pätkä pajeroon on veikee repiä yhtenäistä yli 3m³ tavaratilaa, jolloin sen sais alennetun autoveron pakuksi. Siksi pitää muuttaa huoltoautoksi, joka on myös verovapaa pakettiauto.

Joo, korjalilkaa itse puutteet ja epäkohdat, jos ette jaksa googlettaa.

suzukirby 22.12.2012 20:57

Ainakin IF kohtelee huoltoautoa ankarammalla vakuutusmaksulla on kuulemma erikoisajoneuvo, näin ainakin yhtiöstä kerrottiin kun kaveri kyseli vakuutuksia.

-MaTTi- 22.12.2012 21:34

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja korbimotors (Viesti 950728)
Mikä olis pohjoisessa lähin paikka missä on joku teistä katsastanut pätkä pajeronsa huoltoautoksi ilman ongelmia siis että millä konttorilla? kuusamossa tai rovaniemellä esim.?? Ja mita muutoksia teitte autoonne?

Kuten jo sanottu, lihotat sitä, mutta et keinotekoisesti. Eli järeetä laatikostoa/ruuvipenkkiä/alasinta kiinni niin äkkiä alkaa paino riittämään. Onnistuu tällä tavalla joka konttorilla, jos ei onnistu, Trafille valitus että eivät katsasta autoa.

Nuhapumppu 23.12.2012 12:53

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja suzukirby (Viesti 951288)
Ainakin IF kohtelee huoltoautoa ankarammalla vakuutusmaksulla on kuulemma erikoisajoneuvo, näin ainakin yhtiöstä kerrottiin kun kaveri kyseli vakuutuksia.

Ei ainakaan perus liikkennevakuutuksessa kohtele,nuissa lisä vakuutuksissa sitten tuli itselläkin info "huomioi käyttökohde" ja hinta on hieman korkeampi,vaan kuka ottaa jonkun kaskon 88 pajeroon:D


Sivu luotu: 17:51 (GMT +2).