![]() |
Maastoajo jatkokurssi
|
On jo ilmoittauduttu.
Peruskurssi tuli käytyä keväällä. |
Mukana
|
Jep.
|
CPU Defe myös tulossa.
Onko porukka lähdössä nastoilla, kitkoilla (esim. coopper STT), maastorenkailla(esim. SS TSL) reissuun, tulee kuiten aika paljon tie kilometrejä. Mä vähän meinasin lähtee cooppereilla ja ehkä lavalle TSL:t, jos viittii vaihdella kumia kesken vedon. TEMÄHIK |
kitkarenkaat michelin xpc ja mukaan ketjut jos niitä vois käyttää maastossa. Löytyy neljät ketjut mutta ei vieläkään kokeiltu jokapyörässä =)
Pitää tiedustella voisikohan tuonne padasjoelle ajella tampereelta suoraan ettei tarvis hesan kautta kiertää. |
Taidan laittaa ihan normikokoiset renkaat jotta olis vähän haastetta.
Suht vakio autoillehan tää kurssi onkin. "Kurssi ei ole Off-Road toimintaa, vaan keskittyy sotilaallisten maastoajotaitojen kehittämiseen. Kurssille ei oteta rakennettuja kilpa-ajoneuvoja tai autoja joiden pääasiallinen käyttö on Off-Road toiminta. Osallistujien ajoneuvojen tulee olla pääsääntöisesti rakentamattomia, katsastettuja, tieliikennesäädösten mukaisia kaikilta osiltaan (katulaillisia) ja vakuutettuja ajoneuvoja." Ketjut on harkinnassa, mut kun tää auto on menossa myyntiin eikä tulevasta rengas koosta ole tietoa niin tuskin ostan. |
Lainaus:
Kaitsu |
Lainaus:
EDIT:rankella taisikin olla sisäpiirin tietoa tuolla Rover-palstalla: "Moottorimarssi pe illalla keimolan nesteeltä lähtien." |
Lainaus:
Niin eihän keimolan neste ole lähelläkään Helsingin stadia! TRE-HKI puolessavälissä :) Eiköhän käytännön asiat saa sovittua 10.1, ettei kenenkään tarviii ympäri Suomea ajella. TEMÄHIK |
Nyt oli sähköpostissa tuollaiset speksit autoille.
"Jatkokurssi on selvästi haastavampi kokonaisuus kuin peruskurssi. Katsomme näin, että ”katumaasturilla” ei ole kurssille enää tässä vaiheessa oikein mitään asiaa. Jonkinlaisena perusvaatimuksena kurssilla on siis maastoauto joka on varustettu alennusvaihteella. Lisäksi seuraavista asioista on kurssilla selvästi hyötyä: Karkeammat maastorenkaat (nappularengas), auto varusteltu maastoajoa varten (mm. hinausliinat ja työkalut), vinssi, mahdollinen maltillinen korotus ja alustan herkimpiä osia on kevyesti panssaroitu/suojattu, maastovaloja. Jatkokurssilla saat henkisesti valmistautua pieniin lommoihin ja naarmuihin, vaikka niitä kyllä pyritään välttämään. Edellä kuvatusta huolimatta, oletamme, että autosi on rekisteröity, katsastettu ja ”katulaillinen” koko kurssin ajan. Koska kurssi tapahtuu Puolustusvoimien alueilla ja valvonnassa, oletetaan, että autojen rakentaminen on ollut maltillista ja asiallista. ”Kilpureilla” ei voi tapahtumaan osallistua – autojen pitää näyttää pääsääntöisesti kanta-autoltaan. Laillisiin, turvallisiin ja toimiviin muutoksiin ei puututa." Täytyy varmaan kaivaa Special Trackit esiin:D |
Jatkokurssi
11.1.2013 17:30 lähtee letka jatkokurssille.
Peruskurssi tulossa keväällä. |
Oisko kellään laittaa kurssin vetäjälle käänynumeroa!!??? Hukkasin numeron vanhan kännyn mukana! Voi laittaa vaikka privana!
|
4 Liiteet
Mukana oltiin.
CPU defe sai vähän karstan poistoa siirtymillä ja lumihangessa. Mukavaa porukka mukana ja sit se Pohto, joka joutui kuuntelemaan rasittavia juttuja koko viikonlopun! On se niin kaunista! TEMÄHIK |
1 Liiteet
Jep, hieno reissu oli.
Mekin valloitettiin Discolla se pienempi nyppylä kun teit hyvät urat :D Kaitsu |
Hauska reissu oli Ranken kanssa.
Voi suositella muillekin. MPK:n kurssi kun on niin ohjelmassa oli muutakin kun möyrimistä. Tuli todistettua kunnollisten lumiketjujen mieletön pito ja heikompien epäluotetavuus suddaillessa. Kalusto oli poikkeavaa : Defender X7 Disco1 X2 Jeep X2 Volvo303 X1 Ja vihulaisten H2 Kiitokset kaikille. |
Kurssi
1 Liiteet
Mukavaa oli olla tuolla mukana. Näin kouluttajan kannalta katsottuna kalusto oli oikeaa materiaalia :) Lumessa oli kova kerros välissä ja suditella sai ihan tarpeeksi sen läpipääsemiseksi. Bensaa kului paljon enemmän kuin kesäkelillä.
Tuon kuvan ottopaikalla otetulle videolle tuli hyvä kommentti "Eihän nyt juma***ta tosta voi mennä". Puhelimen laajakulmalinssi kyllä latistaa maisemat. |
Sivu luotu: 05:01 (GMT +2). |