![]() |
Mikä pienikokoinen lava-auto/autonkuljetin reissupeliksi?
Vähän on ollut haaveissa kuskata Willys ens kesänä Englantiin.
Tuohan ei paina kuin 1100kg ja mahtuu 150x350cm lavalle. Mutta kuljetusauto saisi olla suht pienikokoinen että sen saisi pakupaikalle laivalle, eli alle 6m vielä parempi olisi jos menisi kokonaiskorkeus alle 210cm. Willyksen saa muistaakseni n. 130cm korkeaksi jos kääntää tuulilasin alas ja irroittaa vararenkaan ja ratin. Traileri tulee niin tolkuttoman hintaiseksi kun katsoo tuota Finnlinesin Hki-Tra hinnastoa: Ajoneuvohinnat (€) | yhdensuuntainen matka Henkilöauto pituus enint. 6 m korkeus enint. 2,1 m 155€ korkeus yli 2,1 m 275€ Ajoneuvo pituus enint. 8 m korkeus enint. 2,1 m 275€ korkeus yli 2,1 m 390€ Ajoneuvo pituus enint. 12 m korkeus enint. 2,1 m 515€ korkeus yli 2,1 m 650€ |
Dyna ;)
|
80 luvun 2wd hiluksiin flatbed . ja takastullessa voi saksassa myydä sen ja ajaa jeepillä laivaan.
|
Eiks joku lava transiitti olis soppeli tohon.
|
jättää laivan välistä ja ajaa venäjän kautta maatapitkin?
|
Lainaus:
Mutta jos oot hukkaamassa....... Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Eipä sillä tarvisi ajella kuin n. 900km suuntaansa ulkomailla ;) |
Lainaus:
Kuljetusautolla taittuisi matka mukavammin rekkojen seassa motarilla, Willyksellä joutuisi kiertelemään pitkin pienempiä teitä. |
Lainaus:
http://www.nettiauto.com/toyota/dyna |
Lainaus:
|
Lainaus:
Kulkeeko se edes 80km/h? ;) |
Toi osuis ehkä mittoihin, Mutta 2.3 kone ei kuulosta kovin raketilta.....
http://www.nettiauto.com/mitsubishi/canter/4867977 |
Lainaus:
|
meniskö tollaseen
Lainaus:
Mites tollanen. Säilys Jeeppi puhtaana :) vai onko liian matala :confused: http://www.nettiauto.com/ford/transit/5185943 |
Lainaus:
|
noinkin rohkeeseen retkeen mä voin sponsoroida lainaks recaron Dynan hyttiin reissun ajaks...
|
Lainaus:
Joo o. mutta jos etelästä lähössä, halvempi ajaa ruskin kautta, vaikka ajaakin willys lavalla tai traikulla (jo pelkästään polttoaineen hinta vaikuttaa aika paljon? ) eli meinasinkin että säästää vaan siinä lautta kuluissa. (tokikaan ei tullut katottua oliko aloittaja turussa vai imatralla :) ) Ja on mullakin toi LT jossa 1100kg kantavuutta ;) ja joo britteihin pitää mennä lautalla. mutta saisko siellä päässä ( ranska tms mistä meneekin sitten lautalla toisellepuolen? ) johonkin harrastajalle? ? kuletus auton jemmaan? |
ja niin, onko halvempi jos ajaa molemmat erikseen lauttaa, ja sitten sen jälkeen ottaa vasta toisen reppuselkään?
|
Lainaus:
Kanaalin lautta on melko halpa, Viime kesänä menopaluu oli Transporterille n. 80€ Itse ajomatka Calaisiin ei tuon kummempi ole + n. 20 mailia Doverista pelipaikoille: http://goo.gl/maps/LVOlf Tai Ruotsin kautta: http://goo.gl/maps/86IOP Tallinnan: http://goo.gl/maps/Thb7f Gdyniasta: http://goo.gl/maps/XyJAh |
Lainaus:
|
Jos kerran meinaat lähteä Dynsselillä nautiskelemaan, niin aja nyt ihmeessä Tallinnan kautta. Mun Dyna kulki tyhjänä ehkä 90km/h B-moottorin tarjoillessa "voimaa", tiedä oliko hiukan normaalia tiuhempi perävälitys? Se oli sellanen pienellä hytillä oleva eli ihan OK ajella radiopelttorien kanssa. Ergonomia oikein aneli ajamaan pidempiä matkoja ja jousituksen herkkyys hiveli selkärankaa myös moottoriteillä. Vanhat korpuksi kuivuneet renkaat lukkovanteilla antautuivat vuoron perään rungoiltaan. Eturenkaan muuttuessa soikioksi death-woble alkoi aina 40km/h jälkeen. Peruuttaessa kytkinlevyn jouset antoivat niin paljon perään, että auto liikkui taaksepäin kuin Youtube -video megasella mokkulalla.
|
Kivisellä oli sen verran hyvä myyntipuhe Dynasta että se laittoi uudestaan harkitsemaan asiaa:D
|
Vankka kokemus puhuu. Kumpaan suuntaan se käänsi sun kelkkaa...? :D :D :D
|
Sivu luotu: 06:58 (GMT +2). |