Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Patrollin turbokoneesta?? (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=10467)

NHOffroadTeam 08.05.2005 09:40

Patrollin turbokoneesta??
 
nyt sitten tuli viimein hankittua se turbo patrolli ,tai pelkän koneen takia sen ostin koppahan on laho.
osaisko joku kertoa mitkä noi ruuvit on ? siis 1 ja 2

http://www.petrisimolin.net/gallery/...eam-syotto.JPG



ja mikä toi muoviputken pätkä on nro. 1 ja mihin sen kuuluisi mennä

http://www.petrisimolin.net/gallery/...m-HPIM9296.JPG



tiipe 08.05.2005 10:03

ollut ahtopainemittari joskus putkenpätkä 1ruuvi syöttöä lisää 2 ei mitään hajua.

"näin se homma etenee"

NHOffroadTeam 08.05.2005 10:35

joo niin näytti olevan ahtopainemittarin putkelle, oli pää vaan tukittu.onko kellään kokemusta kuinka paljon vaikuttaa tehoon kun toi pakosarjan tiiviste vuotaa 1 syl aika reippaasti ?onko teho ero todella huomattava??
en sit tiedä onko syöttöä käännetty niin pienelle ,kun talla pohjas kiihdyttäää ei kone edes sauhuta .ja sen luulis sauhuttavan kun pakosarjantiiviste vuotaa ,ja turbon ei pitäisi olla täysil mukana.




Edited by - NHOffroadTeam on 08/05/2005 11:38:54

NHOffroadTeam 08.05.2005 15:14

mahtaisko toi 2 ruuvi olla syötön säätö ahtopaineen mukaan? se oli ihan löysässä. oisko kenelläkään mitään räjäytyskuvia tost turbo koneesta??


freddie 08.05.2005 18:21

Ainakaan siinä turbopatrollis jonka konehuonetta oon päässy tutkimaan, ei pikkuvilkaisulla näyttäny olevan paineen mukaan säätyvää syöttöä ollenkaan... Nyt on hyvä hetki taas jonku viisaamman jakaa tietouttaan ja todistaa väittämä vääräksi.

--
Patrol 3.3 4x4
Honda XL600 2x1
Pajero V6 3000 (emännän kauppakassi)

SoSo 08.05.2005 18:53

Pakopaineen vuoto vaikuttaa aikalailla turbon "heräämiseen" vaihda tiiviste


swamber 08.05.2005 20:16

Kyllä se 2 merkitty ruuvi pitäs vaikuttaa ahtopaineen alaseen syöttöönki, siihenhän se putkiki tullee imusarjasta josta oon itellä ottanu ahtopainemittarin.


09.05.2005 15:41

Minkä valmistajan laakereita/tiiviste sarjoja ootte käyttäny kun olette tehny patrollin turbo koneeseen täys rempan?ja missä kilometreissä ? oma turbokone käy nätisti ei savuta ja ei tule mitään ylimääräisiä sivu ääniä mutta toi 500tkm määrä olis se laakereiden vaihdon syy.
ja sitten siitä syötön lisäyksestä niin sitä ruuvia kierretään ilmeisesti auki päin mutta kuinka paljon ?puol kierrosta ei tuntunut viel vaikuttavan .

ja se ruuvi numero 2 mikä on sen "hatun" alla niin kuinka monta milliä sitä kierre osaa pitäisi olla näkyvissä?(lukitusmutterista -ruuvinpäähän) kun se oli meinaan ihan irti niin ei ole mitään tietoo kuinka syvällä sen kuuluis olla?

t:NhOffroadteam


Note! This message was posted anonymously!

swamber 09.05.2005 18:19

Kävin tuosa autotallisa kokkeilee sitä 1 ruuvia ja ei se mulla vaikuttanu ainakkaan savun määrään. Sitä vipua ku vääntää etteen päin niin kone sammuu. Se 2 ruuvi vaikuttaa varmasti syöttöihin, itellä se on pohojasa eli jos ruuvaat sen pohjaan niin lukitusmutterin joutuu jättää pois että saa hattumutterin kierteille.


10.05.2005 07:08

ruuvi numero 2 mikä on sen "hatun" alla niin kuinka monta milliä sitä kierre osaa pitäisi olla näkyvissä?(lukitusmutterista -ruuvinpäähän) kun se oli meinaan ihan irti niin ei ole mitään tietoo kuinka syvällä sen kuuluis olla "tehtaan jäljiltä"?

ja 1 ruuvin mitta eli montako milliä sitä kierre osaa pitäisi olla näkyvissä?(lukitusmutterista -ruuvinpäähän) "tehtaan jäljiltä"?




Note! This message was posted anonymously!

offgrizen 10.05.2005 18:57

kokeile ruuvailla kumpaankin suuntaan, niin että alkaa savuttaan kiihdyttäessä sen verran, että vielä just näet takanatulevan auton savunseasta. Näin on oma ainakin toiminut hyvin, ahtopaineita ja syöttöä nostettiin saman verran niin meni vielä pakokaasuarvoiltaankin läpi.

patrol -87 -->huoltoauto
Polaris Sportman 400 -04

OPA 11.05.2005 07:51

lähteekö pakoputki alas vai sivulle tuosta turbosta? eli käykä suoraan vapaastihengittävän pakoputkeen? paljonkohan nuissa 3.3td koneissa on kulutus /100km?

Metsässä kuultua "Otin tuosta puusta vauhtia"
Ei tiedolla, taidolla tai voimalla, vaan TUURILLA.
OPA

NHOffroadTeam 11.05.2005 20:43

voisko joku kertoa jos omistaa patrollin turbokoneen !

ruuvi numero 2 mikä on sen "hatun" alla niin kuinka monta milliä sitä kierre osaa pitäisi olla näkyvissä?(lukitusmutterista -ruuvinpäähän) kun se oli meinaan ihan irti niin ei ole mitään tietoo kuinka syvällä sen kuuluis olla "tehtaan jäljiltä"?

ja 1 ruuvin mitta eli montako milliä sitä kierre osaa pitäisi olla näkyvissä?(lukitusmutterista -ruuvinpäähän) "tehtaan jäljiltä"?

mitä ahdot kuuluis olla tyhjäkäynnillä,tai kun on rpm.2500 ??




OPA 16.05.2005 13:59

ottaisitko kuvan mihin menee öljyn paluu letku turbokoneessa ja tulopuolikin hieman kiinnostaisi. pitäisi laittaa tällä viikolla turbo paikalleen...

Metsässä kuultua "Otin tuosta puusta vauhtia"
Ei tiedolla, taidolla tai voimalla, vaan TUURILLA.
OPA

16.05.2005 16:19

joo mä otan siit kuvia, viim torstaina .
t:nhoffroad

Note! This message was posted anonymously!

NHOffroadTeam 18.05.2005 20:01

OPA ! .pistin kuvat sähköpostiin. onko sul muuten msn messenger käytössä??


OPA 19.05.2005 10:52

ei ole messengeri käytössä... kiitokset kuvista.

Metsässä kuultua "Otin tuosta puusta vauhtia"
Ei tiedolla, taidolla tai voimalla, vaan TUURILLA.
OPA

Rekisteröimätön 14.12.2010 12:34

2 ruuvi
 
Onko tuo 2 ruuvi todella syötönsäätö, itsellä samanlainen 3.3 sd turbo mutta pyörittelin itsekkin tuota ruuvia eikä se mustaa ruvennut puhaltamaan.. Mutta siellä on myös toinen ruuvi, paljon pahemmassa paikassa eikä se näy tuossa kuvassa, voisiko se olla se syöttöjensäätö...

swamber 14.12.2010 14:55

Otat ton ykkös ruuvin kokonaan pois ja sitte se kakkosruuvi pohjaan ja karvan verta takasi. Sammutinvipu kans tarkastaa ettei ahista.

Rekisteröimätön 14.12.2010 20:24

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja swamber (Viesti 721902)
Otat ton ykkös ruuvin kokonaan pois ja sitte se kakkosruuvi pohjaan ja karvan verta takasi. Sammutinvipu kans tarkastaa ettei ahista.

Ihan mielenkiinnosta mitä virkaa tolla ykkösruuvilla on?

jv 14.12.2010 21:10

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön (Viesti 721974)
Ihan mielenkiinnosta mitä virkaa tolla ykkösruuvilla on?


siitä säädetään perussyöttö.

Rekisteröimätön 18.12.2010 15:30

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jv (Viesti 721997)
siitä säädetään perussyöttö.


ookkei, mutta sitä taasen en ymmärrä miksi koko ruuvi pitäis pois ottaa??

jv 18.12.2010 20:45

perus syöttö täysillä joten pultti tarpeeton, kai?

mulla on ainakin pultti tallessa ja eikä perus syöttöö ole laitettu tappiinsa vaan soppaa oon kalastanu pumpun sisältä.

swamber 18.12.2010 22:31

Hmmm; onko tärpänny. Mää oon luullu että vaikka kaikki rajottimet ottas pois paitsi tieten kierrostenrajottimen minkä senki voi ottaa pois toiminnasta niin loppuu soppa kesken vakio tappeilla :D .

Rekisteröimätön 19.12.2010 13:37

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jv (Viesti 723023)
perus syöttö täysillä joten pultti tarpeeton, kai?

mulla on ainakin pultti tallessa ja eikä perus syöttöö ole laitettu tappiinsa vaan soppaa oon kalastanu pumpun sisältä.

Juu no tämä selventi asioita hieman, kiitoksia. Ei muutaku kokeilemaan, mites sitten katsastukseen osaa säätää syötöt kohdilleen että menee savuista läpi?


Sivu luotu: 02:43 (GMT +2).