Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   6,2d Käyntiongelma... (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=104634)

blazer 06.12.2012 20:40

6,2d Käyntiongelma...
 
Tuli tuossa vaihdettua blazerista tankki,siirtopumppu(sähköinen mekaaniseen. Jotkut sano et toimis paremmin), suodatin ja polttoainelinja. Nyt kone sammuu ryntäytyksen jälkeen kuin saunalyhty, semikorkeilla kierroksilla vaeltaa. Muutaman kerran sammunut kesken ihan normiajon kun helppaa kaasusta. Kun painaa kaasun pohjaan niin pätkii ihan kuin menis rajoittajaan( eihän näissä ole semmosta, eihän?) sauhut oli 1,4 eli aikast alhaset... Ennen remppaa toimi ihan ok vaikka välillä unohti pistää siirtopumpun päällekkin. Ja se sähköpumppu vaikutti muutenkin aikast hengettömältä, piti vaan epämääräistä rutinaa. Niin ja koneen sammumisen jälkeen lähtee käyntiin samantien kun hiukan startilla pyöräyttää... Vois kuvitella et jos on ilmaa jossain niin sais sahata enempikin et lähtee käymään.

JuHo^ 06.12.2012 21:29

tappi ei ole päässyt tippumaan lohkosta kun olet mekaanisen laittanut ja 2kpl tiivisteitä on päällesin siirtopunpun alla?

blazer 06.12.2012 22:28

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja JuHo^ (Viesti 945908)
tappi ei ole päässyt tippumaan lohkosta kun olet mekaanisen laittanut ja 2kpl tiivisteitä on päällesin siirtopunpun alla?

Sen tapin kanssa meni kyllä hermot jokseenkin 100000 kertaa pumppua asentaessa. Vaseliinilla sai sen pysymään siellä ylhäällä sen ajan et sai pumpun paikalleen. Eihän se sieltä pääse ulosasti tippumaan, toppaa siihen peltikilpen mihin se pumppu ruuvataan. Öö miksi kaksi tiivistettä, laitoin vaan sen toisen ja liimaa väliin?:confused:

JuHo^ 07.12.2012 21:43

jotkut on ottanut sen peltilevynkin pois kun on jossakin mllissa helpompi ottaa siitä auki ni on tappi tippunu.

Tiivisteistä en tiedä et miks kaks mutta omalla kokemuksella :) uudet suuttimet ja siirtopumppu sitte konttorille ja eka kunnon ryntäytys ni kone sammus heti täyden laukan jälkeen siihen ja pienellä sahaamisella käyntiin ja rupes kone käymään vähän omalaatusesti ja napsahti ajokielto tuli kun edellisellä kerralla kierrokset voblas täyskaasulla ni ei kelvannu konttorin sedälle. kotona sitten alko ihmettely kunnes selvis et siirtopumppu on sökönä näin 45km ajelun jälkeen. no pumpun kanssa kiroamaan varaosa tiskille. myyjä haki uuden pumpun ja kysyi että oliko molemmat tiivisteet välissä. uuden pumpun joutusin sit ostaa mut vitutus oli niin suuri etten jäänyt kyselee et miksi kaks tiivistettä. kolmannen katsastus reissun aikana taas uus katsuri joka oli asiallinen ja ekan polkasun jälkeen tuli hieman vaikean oloisena kertomaan että kone kiertää aivan liikaa. pienten tutkailujen jälkeen sain ruuvata rajoitinta konttorin työkaluilla sopivaksi. syy miksi rajoitin ruuvi oli kierretty selälteen edellisen omistajan toimesta jäi arvoitukseksi.

mitä tästä opimme emme ehtään mitään :D

itse veikkaisin suodatin jalan o-renkaita taikka jotakin muuta saumaa/liitosta josta voisi ilmaa saada. läpinäkyvällä putkella vois selvitä tekeekö ilmaa

blazer 07.12.2012 22:21

Rupeen itsekkin epäilemään tuota siirtopumppua kun tuntuu kuin koneelta loppuis menovesi kesken. Tyhjäkäynti on ok ja ottaa kierroksia ihan kivasti ku polkasee, mutta jos innostuu enempi sotkemaan niin alkaa röpeltää ja jää pyttyjä välistä ja siitä kun helppaa kaasusta niin sammuu. Kaasulla saa pidettyä käynnissä ja hetken kun antaa tasottua tyhjäkäynnillä niin kestää kiekasta taas pari kertaa mutta kaasua ei kestä kokonaan pois laskea heti kiakasun jälkeen... Mikäs siinä siirtopumpussa porsi? Aika pienestä on kiinni jos puuttuva tiiviste riittää rikkomaan, eivän se ole ku joku 0,5mm paksu(normi paperitiiviste).

JuHo^ 09.12.2012 20:32

90% varmuudella luulen että katsastus konttorilla pumpun kohtaloksi koitu massan hitaus kun kerran otti jenkaa enemmän kuin kuuluis ni se klipsu tai mikälie jota juurikin se tappi painaa oli vähän niinkun venähtänyt hankala selittää mutta lakkas kuitenkin pumppaamasta.

blazer 15.12.2012 00:07

Tietääkö joku missä tuossa syöttöpumpussa on se maaginen ruuvi mistä saa lisättyä syöttöä:D? Onnistuuko järkevästi koti konstein? Sauhut oli vaan 1,4 niin olis vähän varaa lisätäkkin

mp 15.12.2012 00:36

Siel pumpun sisällä,kannen ja tyhjäkäynti/kierros säätö vivuston alla.Ei aloittelijan asennettavaksi,mut ei paha.Jos ennenropannu vähäkin moisia niin ohjeet on ruuvit auki kannesta,liuta kantta hieman taaksepäin ja nosta pois.nyt näkyy jousia ja kierros säädön tanko,poista pumpun takaa heti kansitason alapuolelta abaut 11mm kannalla oleva pultti joka pitää kierrossäätöä paikoillaan.Poista kierrossäätö ja ja määräsäädon tanko sekä vapauta keskipakosäätimen jousi,nyt näkyy keskellä pumppua reikä pumpun akselille,pyöritä konetta kampiakselilta kunnes reijästä näkyy kuuskolopultin kanta.kierrä pulttia myötäpäivään 10-15minuttia(siis max varttikierros).Se kuuskolopultti on siis tuumamittainen joten tarttet tuumakoon kuuskolon,kokoa en ny muista.kasataan päinvastoin,mutta varmista toi sammuttimen oikea asema eli kasatessa liuta kansi takaapäin paikoilleen muuten kiertää startista tappiin eikä sammu enne ku imusarja täynnä trasselia/lumppuja yms.
Ja ei kai erikseen tartte sanoa että ennen avaamista pumpun ulkopuoli putsataan ja käytetään paljaita käsiä ja puhtaita työkaluja.
Jos hiukankin arveluttaa homma niin älä edes aloita.

blazer 15.12.2012 16:56

Aikast susia noi tarvike siirtopumput(mekaaninen) :mad:!!! Pistin tilalle jonkun vanhan sähköllä toimivan perus polttoainepumpun jonka löysin romulaatikosta, ja taas rockaa!!!


Sivu luotu: 18:09 (GMT +2).