![]() |
Savut pois käynnistyksen alussa!
Elikkäs!
Mustat/paksut savut ampuu pihalle ku starttaa, mutta mikä sen savun aiheuttaa? vuotaako suuttimet mäntien päälle löpöä vai mikä muu voi olla? tottakai on syöttöjä ruuvattu, mut kone lämpimänä melkein olemattomat savut antaa jos polkee (tuprauttaa myös mustat savut kone lämpimänä kun käynnistää). Miinuksena et kylmäkäynnistyksessä ei käy tasaseen (toimiiko hehkut?!?!) vähään aikaan. sen takia joutuu aika paljon käsiryyppyä käyttämään.... tarkoitus olisi viedä jonnekkin huoltamoon joka säätää noita syöttöpumppuja, mutta riittääkö et vie pelkän pumpun vai koko auton? (Tiedän et on tyhmä kysymys :o) sekä kulutus on kasvanut hetkessä aika suureksi. sekä niitten suuttimien testaus! |
mikä auto??
|
Nissan navara 2.5litrainen turbo diesel!
|
ilmansuodatin :)
|
Ilmansuodatin vaihdettu! polttoainesuodatin vaihdettu! ei tullu muutosta.
|
Pilkunviilauksena mainittakoon että dieselissä ei ole ryyppyä vaan käsikaasu jolla saa tyhjäkäynnin isommaksi. Jotkut käyttää jopa "cruisena"...
|
Lainaus:
Jos hehkuja puuttuu niin käyntiin lähtö on todella työlästä tai ei lähde lupauksista huolimatta ollenkaan käyntiin. |
eikös pumpuissa ole ihan ominaisuutena että käynnistyessä syöttö käy suurempana?
|
väljä moottori tai hehkutus vikaa.
|
Lämmityspiuhassa oli eilen illalla sekä tänä aamuna kun lähdin liikkeeseen, eikä röpöttäny eikä tarvinny käsikaasua siis käyttää (sehän se oli, mut ei voi muistaa kaikkea)
turbon paineet ei ole muuttunut on pysynyt 0.7bar Hmm... väljä? Onko Pohjois-karjalassa mitä mestoja mihin kannattaa viiä pumppu/suutinhuoltoon? |
Kannattaa kysyä Joensuun dieselhuollosta.
Osaavatko auttaa suutin/pumppuasiassa. |
toihan on vanhan ajan esikammio dieseli . esikammio dielelissä se poltto aineen suihkutus ja taloudellisuus on sinne päin verrattuna suorasuihku diiseliin.
|
Pienenä pelotteluna heitän vielä, että tuon kylmäkäynti on sitten ohjattu sähköisesti..:D
Kaverin 2.5TD Navarassa oli monenlaista ongelmaa käynnistymisen kanssa, mm. tuo savutus, lämpimänä ei lähtenyt käyntiin ja lopulta täydellinen käynnistymättömyys. Viat lisääntyi ajan kanssa. Sehän ei sitten toennut ennenkuin NATS oli deaktivoitu. Käyttää samaa kompponenttia pumpun kupeessa. Tuon jälkeen kylläkin pelannut hyvin:cool: |
Lainaus:
|
Joensuun hieselhuolto= OK!
vm:2001 227tuhatta ajettu! |
Rivipumppu Cumminsin käynnistys savu on suoraan verrannollinen kaasupolkimen asentoon. Mitä enempi painaa poljinta sitä julmempi musta jööti tulee putkesta. Ja pumppua on ruuvattu, ennen sitä vain pölläytti hieman käynnistäessä.
|
Lainaus:
Ja jos et itse ole diesel asentaja niin teetä koko homma irroituksineen asennuksineen siellä pajalla. Mites viime katsastuksen savut? |
Katsastus arvot ovat olleet 0.72!
|
Sanoisin että luultavasti kaikki normaal...
Etukammio kone vuosimallista riippumatta käy hetken huonosti ja sauhuaa eli se kuuluu asiaan. Jos se jossain kohtaa jättää lähtemättä käyntiin niin sitten hehkut vaihtoon. |
Yleistä haarukointia
Lainaus:
Mutta asiaan: Noista uudemmista nissaneista ei juurikaan kokemusta, varsinkaan 2000 luvun kamppeista:o Mutta jos syöttöjä on ruuvattu, niin lienee mekaanisesti ohjattu jakajapumppu??? -> Kun hehkutat, ja starttaan, niin lähteekö käymään (huonosti) sekunnissa kaasu pohjassa? Jos esikammiodiesel, ja kaikki hehkut ei toimi, niin minusta pitäisi kitkuta sinistä, ja se haju tarttuu mm. vaatteisiin.-> ???? --> tuo pelkän mustan tuprauttaminen vaikuttaa siltä, että syöttöpumppu ja suihkut toimittaa liikaa dieseliä, ja ilmaa ei riitä, että kone parkaisisi? -> siis jos työntää mustaa, niin kaikki dsl on poltettu, mutta liian vähässä ilmassa! Onko tuossa jotain savutuksen/saasteiden esto systeemejä? siis jotka kuristaa ilman saantia? |
Nii siellähän on sitten varmaan myös automaattinen pakkosyöttökin... Eli siksikin nää tuprauttelee.
|
Ookoo eli suurinpiirtein ei hätää! jelppiä vielä tähän pumppun säätöön, elikkä siinä epäkeskiökartion päällä näkyy 0 merkintä niin mikähän kohta olis suunnilleen se alkuperäinen?
|
Sivu luotu: 17:28 (GMT +2). |