Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Savut pois käynnistyksen alussa! (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=104415)

nissand22 29.11.2012 19:33

Savut pois käynnistyksen alussa!
 
Elikkäs!
Mustat/paksut savut ampuu pihalle ku starttaa, mutta mikä sen savun aiheuttaa? vuotaako suuttimet mäntien päälle löpöä vai mikä muu voi olla?

tottakai on syöttöjä ruuvattu, mut kone lämpimänä melkein olemattomat savut antaa jos polkee (tuprauttaa myös mustat savut kone lämpimänä kun käynnistää).
Miinuksena et kylmäkäynnistyksessä ei käy tasaseen (toimiiko hehkut?!?!) vähään aikaan. sen takia joutuu aika paljon käsiryyppyä käyttämään....

tarkoitus olisi viedä jonnekkin huoltamoon joka säätää noita syöttöpumppuja, mutta riittääkö et vie pelkän pumpun vai koko auton?
(Tiedän et on tyhmä kysymys :o)
sekä kulutus on kasvanut hetkessä aika suureksi.

sekä niitten suuttimien testaus!

0ltzi 29.11.2012 20:07

mikä auto??

nissand22 29.11.2012 20:16

Nissan navara 2.5litrainen turbo diesel!

tikkukuski 29.11.2012 20:31

ilmansuodatin :)

nissand22 29.11.2012 20:32

Ilmansuodatin vaihdettu! polttoainesuodatin vaihdettu! ei tullu muutosta.

Yölento 29.11.2012 21:24

Pilkunviilauksena mainittakoon että dieselissä ei ole ryyppyä vaan käsikaasu jolla saa tyhjäkäynnin isommaksi. Jotkut käyttää jopa "cruisena"...

Bj Andy 29.11.2012 21:37

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja nissand22 (Viesti 943124)
Elikkäs!
Mustat/paksut savut ampuu pihalle ku starttaa, mutta mikä sen savun aiheuttaa? vuotaako suuttimet mäntien päälle löpöä vai mikä muu voi olla?

tottakai on syöttöjä ruuvattu, mut kone lämpimänä melkein olemattomat savut antaa jos polkee (tuprauttaa myös mustat savut kone lämpimänä kun käynnistää).
Miinuksena et kylmäkäynnistyksessä ei käy tasaseen (toimiiko hehkut?!?!) vähään aikaan. sen takia joutuu aika paljon käsiryyppyä käyttämään....

tarkoitus olisi viedä jonnekkin huoltamoon joka säätää noita syöttöpumppuja, mutta riittääkö et vie pelkän pumpun vai koko auton?
(Tiedän et on tyhmä kysymys :o)
sekä kulutus on kasvanut hetkessä aika suureksi.

sekä niitten suuttimien testaus!

Nii eli tekniikka tutuksi. Jos ja kun se ilmeisesti on etu/pyörrekammio kone niin nuo käynnistys tupsaukset on normaaleja samoin kuin se että kylmänä se käydä röheltää hetken miten sattuu.
Jos hehkuja puuttuu niin käyntiin lähtö on todella työlästä tai ei lähde lupauksista huolimatta ollenkaan käyntiin.

smgt 29.11.2012 23:29

eikös pumpuissa ole ihan ominaisuutena että käynnistyessä syöttö käy suurempana?

_Jape_ 29.11.2012 23:38

väljä moottori tai hehkutus vikaa.

nissand22 30.11.2012 07:21

Lämmityspiuhassa oli eilen illalla sekä tänä aamuna kun lähdin liikkeeseen, eikä röpöttäny eikä tarvinny käsikaasua siis käyttää (sehän se oli, mut ei voi muistaa kaikkea)
turbon paineet ei ole muuttunut on pysynyt 0.7bar
Hmm... väljä?
Onko Pohjois-karjalassa mitä mestoja mihin kannattaa viiä pumppu/suutinhuoltoon?

Herenä 30.11.2012 07:26

Kannattaa kysyä Joensuun dieselhuollosta.
Osaavatko auttaa suutin/pumppuasiassa.

toyota4x4 30.11.2012 08:03

toihan on vanhan ajan esikammio dieseli . esikammio dielelissä se poltto aineen suihkutus ja taloudellisuus on sinne päin verrattuna suorasuihku diiseliin.

Gary Grand 30.11.2012 09:35

Pienenä pelotteluna heitän vielä, että tuon kylmäkäynti on sitten ohjattu sähköisesti..:D
Kaverin 2.5TD Navarassa oli monenlaista ongelmaa käynnistymisen kanssa, mm. tuo savutus, lämpimänä ei lähtenyt käyntiin ja lopulta täydellinen käynnistymättömyys. Viat lisääntyi ajan kanssa.
Sehän ei sitten toennut ennenkuin NATS oli deaktivoitu. Käyttää samaa kompponenttia pumpun kupeessa.
Tuon jälkeen kylläkin pelannut hyvin:cool:

Bj Andy 30.11.2012 09:48

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja nissand22 (Viesti 943275)
Lämmityspiuhassa oli eilen illalla sekä tänä aamuna kun lähdin liikkeeseen, eikä röpöttäny eikä tarvinny käsikaasua siis käyttää (sehän se oli, mut ei voi muistaa kaikkea)
turbon paineet ei ole muuttunut on pysynyt 0.7bar
Hmm... väljä?
Onko Pohjois-karjalassa mitä mestoja mihin kannattaa viiä pumppu/suutinhuoltoon?

Paljokos on ajettu ja ikä?

nissand22 30.11.2012 10:59

Joensuun hieselhuolto= OK!
vm:2001
227tuhatta ajettu!

HeikkiH 30.11.2012 11:08

Rivipumppu Cumminsin käynnistys savu on suoraan verrannollinen kaasupolkimen asentoon. Mitä enempi painaa poljinta sitä julmempi musta jööti tulee putkesta. Ja pumppua on ruuvattu, ennen sitä vain pölläytti hieman käynnistäessä.

Bj Andy 30.11.2012 18:20

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja nissand22 (Viesti 943328)
Joensuun hieselhuolto= OK!
vm:2001
227tuhatta ajettu!

On ihan siinä ja siinä tarviiko tuo mitään isompaa huoltoa vielä noilla kilsoilla. No suuttimet voi tarkistuttaa ja tarvittaessa huollattaa ne. Maksaa jotakin eikä välttämättä muuta mitään mutta ovatpahan sitten kunnossa.
Ja jos et itse ole diesel asentaja niin teetä koko homma irroituksineen asennuksineen siellä pajalla.
Mites viime katsastuksen savut?

nissand22 11.12.2012 22:12

Katsastus arvot ovat olleet 0.72!

Bj Andy 11.12.2012 23:02

Sanoisin että luultavasti kaikki normaal...

Etukammio kone vuosimallista riippumatta käy hetken huonosti ja sauhuaa eli se kuuluu asiaan.

Jos se jossain kohtaa jättää lähtemättä käyntiin niin sitten hehkut vaihtoon.

BJ-40/76 12.12.2012 00:08

Yleistä haarukointia
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Yölento (Viesti 943178)
Pilkunviilauksena mainittakoon että dieselissä ei ole ryyppyä vaan käsikaasu jolla saa tyhjäkäynnin isommaksi. Jotkut käyttää jopa "cruisena"...

Ja jos tuolle PILKULLE annetaan oikein kunnolla kyytiä, niin monessa dieselissä on myös suihkutuksen ennakonsäädössä semmoinen automaatti/manuaali laite, joka lisää ennakkoa kylmäkäynnistyksessä.... Kuten minun hodarin pumpussa ensimmäiset 22 vuotta.....

Mutta asiaan: Noista uudemmista nissaneista ei juurikaan kokemusta, varsinkaan 2000 luvun kamppeista:o

Mutta jos syöttöjä on ruuvattu, niin lienee mekaanisesti ohjattu jakajapumppu??? ->

Kun hehkutat, ja starttaan, niin lähteekö käymään (huonosti) sekunnissa kaasu pohjassa?

Jos esikammiodiesel, ja kaikki hehkut ei toimi, niin minusta pitäisi kitkuta sinistä, ja se haju tarttuu mm. vaatteisiin.-> ????

--> tuo pelkän mustan tuprauttaminen vaikuttaa siltä, että syöttöpumppu ja suihkut toimittaa liikaa dieseliä, ja ilmaa ei riitä, että kone parkaisisi?
-> siis jos työntää mustaa, niin kaikki dsl on poltettu, mutta liian vähässä ilmassa!
Onko tuossa jotain savutuksen/saasteiden esto systeemejä? siis jotka kuristaa ilman saantia?

Bj Andy 12.12.2012 11:50

Nii siellähän on sitten varmaan myös automaattinen pakkosyöttökin... Eli siksikin nää tuprauttelee.

nissand22 12.12.2012 22:00

Ookoo eli suurinpiirtein ei hätää! jelppiä vielä tähän pumppun säätöön, elikkä siinä epäkeskiökartion päällä näkyy 0 merkintä niin mikähän kohta olis suunnilleen se alkuperäinen?


Sivu luotu: 17:28 (GMT +2).