Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   HIlux vm-oo Takapään korotus (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=103870)

J.tzky 15.11.2012 17:38

HIlux vm-oo Takapään korotus
 
hey!

Hiluxissa oli ostaessa keula reilusti korkeammalla kuin perä, ja kun kyselin keinoja nostaa takapää samaan, sain kaksi vaihtoehtoa. jousenpäissä sijaitsevien riipukkeiden uudelleentekoa/jatkamista ja toinen oli että nylonpatukka jousipakan ja akselin väliin. Auto on siis 2000 vm. mittasin että 5cm korotus tuo balanssin ja täydellisen fengsuin autooni.

riipukkeiden jatkoa latalla ei yks tuttu suositellu kun napsuu herkästi poikki...

voisko vanhojen riipukkeiden alle pultata vahvaseinamäistä kantikasta palkin pätkää 5cm korkeasti? vai mikä olis paras vaihtoehto?

_Metal_ 15.11.2012 17:42

korotus blokit taakke tälläset löytyis http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=63474

-MaTTi- 15.11.2012 18:41

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja J.tzky (Viesti 937731)
vai mikä olis paras vaihtoehto?

Tuskin tarvetta olla niin korkeella joten ei muuta kun ruuvaat sauvoja löysemmälle.

HeikkiH 15.11.2012 21:14

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja J.tzky (Viesti 937731)
toinen oli että nylonpatukka jousipakan ja akselin väliin

Nylonpatukoita voi laittaa korin ja rungon väliin, mutta ei kyllä missään nimessä akselin ja jousen väliin!! Teräksiset blokit sinne kuuluu.

MF356 15.11.2012 22:05

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja J.tzky (Viesti 937731)
hey!

Hiluxissa oli ostaessa keula reilusti korkeammalla kuin perä, ja kun kyselin keinoja nostaa takapää samaan, sain kaksi vaihtoehtoa. jousenpäissä sijaitsevien riipukkeiden uudelleentekoa/jatkamista ja toinen oli että nylonpatukka jousipakan ja akselin väliin. Auto on siis 2000 vm. mittasin että 5cm korotus tuo balanssin ja täydellisen fengsuin autooni.

riipukkeiden jatkoa latalla ei yks tuttu suositellu kun napsuu herkästi poikki...

voisko vanhojen riipukkeiden alle pultata vahvaseinamäistä kantikasta palkin pätkää 5cm korkeasti? vai mikä olis paras vaihtoehto?

Uudet takajouset korjaa takakenon ilman kikkailua, palautuu perän jousituskin kunnolliseksi taas.

J.tzky 17.11.2012 09:15

hmm...miten kukaan vastailee tuollain "tällä" sivustolla. jos sen ei tarvis olla korkeammalla, olisin suomi24 foorumilta saanut neuvot keulan laskuun. Kysehän on jonkinsortin rakentelukuumeesta.

nostin eilen perän ylös ja tutkin tuota hommaa. Nuo olis varmaan nuo palikat jousipakan alle näppärin systeemi. Joutuuko siinä suuntaamaan taka akselia vai onko siellä kohdistus tapit? ei viitti irrottaa ennenkun tuon tietää.

ssuvik 17.11.2012 09:51

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja J.tzky (Viesti 938332)
hmm...miten kukaan vastailee tuollain "tällä" sivustolla. jos sen ei tarvis olla korkeammalla, olisin suomi24 foorumilta saanut neuvot keulan laskuun. Kysehän on jonkinsortin rakentelukuumeesta.

Täälläkin, kuten kaikilla keskustelupalstoilla, on henkilöitä jotka tietävät kaiken paremmin kuin muut. Ja toisten mielestä jos et rakenna porttaaliakseleita, hydraulivinssejä, 44" renkaita ym. et ole offari, etkä kuulu tänne palstalle :)

pahvi_ 17.11.2012 18:19

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja J.tzky (Viesti 938332)
hmm...miten kukaan vastailee tuollain "tällä" sivustolla. jos sen ei tarvis olla korkeammalla, olisin suomi24 foorumilta saanut neuvot keulan laskuun. Kysehän on jonkinsortin rakentelukuumeesta.

nostin eilen perän ylös ja tutkin tuota hommaa. Nuo olis varmaan nuo palikat jousipakan alle näppärin systeemi. Joutuuko siinä suuntaamaan taka akselia vai onko siellä kohdistus tapit? ei viitti irrottaa ennenkun tuon tietää.



Satasen luokkaa maksaa tehdastekoset palikat jossa nastat joilla akseli sattuu kohdilleen. Näin oli miula. Eikä leimasetä valittanut :)

HeikkiH 17.11.2012 19:12

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja pahvi_ (Viesti 938501)
Satasen luokkaa maksaa tehdastekoset palikat jossa nastat joilla akseli sattuu kohdilleen. Näin oli miula. Eikä leimasetä valittanut :)

Ja tollasee about 50mm palikkaan saa matskua (levyä) vaikka joltain paikalliselta metallifirmalta. Hio/jyrsii sen sopivan kokoiseksi ja poraa keskelle reiän mihin jousen keskinaula menee. Sit vielä pätkäisee sopivasta pultista/pyörötangosta keskinaulan sille korotuspalikalle (50mm palikka = 50mm naula).

Mut jos satkulla saa palikat ja pidemmät u-pultit ni ei maksa vaivaa itte värkätä.

pahvi_ 18.11.2012 00:52

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja 4x4_76 (Viesti 938521)
Ja tollasee about 50mm palikkaan saa matskua (levyä) vaikka joltain paikalliselta metallifirmalta. Hio/jyrsii sen sopivan kokoiseksi ja poraa keskelle reiän mihin jousen keskinaula menee. Sit vielä pätkäisee sopivasta pultista/pyörötangosta keskinaulan sille korotuspalikalle (50mm palikka = 50mm naula).

Mut jos satkulla saa palikat ja pidemmät u-pultit ni ei maksa vaivaa itte värkätä.



Joo unohtuki mainita et ne u-pultit tulee tosiaan mukaan.

Rölli 18.11.2012 09:09

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja J.tzky (Viesti 938332)
hmm...miten kukaan vastailee tuollain "tällä" sivustolla. jos sen ei tarvis olla korkeammalla, olisin suomi24 foorumilta saanut neuvot keulan laskuun. Kysehän on jonkinsortin rakentelukuumeesta.

nostin eilen perän ylös ja tutkin tuota hommaa. Nuo olis varmaan nuo palikat jousipakan alle näppärin systeemi. Joutuuko siinä suuntaamaan taka akselia vai onko siellä kohdistus tapit? ei viitti irrottaa ennenkun tuon tietää.

Matti tuossa varmaan ajoi takaa sitä että se keula toimii päin persettä kun sauvat on kiristetty tappiin asti.
Mikä hyöty tuosta on saavutettu? Tilaa renkaan ja lokarin väliin kun rengas on kokoajan maksimi ulosjoustossa?
Yhtään enempää siellä ei ole tilaa käytössä sisäänjoustossa...

Pyöränkulmat todennäköisesti päin v****a, vetoakseleissa nivelet kovilla ja ajo ominaisuudet huonot verrattuna vakioon.

Jos kerran rakentelukuume vaivaa niin laske se keula alemmas ja hae lisätila renkaille korottamalla koria rungolta se 5 senttiä.


Sivu luotu: 09:09 (GMT +2).