Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   detroit locker vs truetrac (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=103717)

HV 11.11.2012 20:56

detroit locker vs truetrac
 
Mites toi lockeri toimii katu käytössä, esim talvella kun lähtee paikaltaan risteyksestä kääntymään ? Eikös se kuiteski lyö lukkoon aina kun on veto päällä.

Runneriin katellu noita vaihtoehtoja, joko molempiin päihin truetracit tai taakse lockeri ja eteen truetrac. Maastossa toi lockeri olis kuitenkin vähän "pitävämpi"

H&K 11.11.2012 21:04

no tuolla on ainaki jotain juttua

http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=78694

ZeiZei 11.11.2012 21:06

Minä laittaisin molempiin periin Truetracit (Torsen).

Pehmeissä paikoissa kääntäessä ja myös liukkaalla nuo automaattilukot repii sisäkurvin renkaan irti maasta ja sitten mennäänkin jo alas päin (pehmeessä)

Torsen toimii pehmeämmin.

ariman 11.11.2012 21:08

Truetrack pitää niin kauan kun molemmat akselin renkaat on maassa. Locker on ihan hyvä kadullakin, lähdöissä vaan löysät eka pois niin ei tule nykäyksiä. Hyvä talvellakin kun tietää että siellä on taatusti 2 vetävää takana niin ei mene kaasu -uukkarit penkkaan :). On ollut omassa jo vuosia takana.

HV 11.11.2012 21:28

Maastossa nimenomaan toi ristiriipunta mietityttää noissa truetraceissa...
Ja toisaalta liukkaat kadut lockerissa... vaikka liukkaalla tietysti ajelee neliveto päällä joka vähän jeesi ettei lipsahda perä metsähallituksen puolelle.
Niin ja automaattivaihteisto, onko käytännössä parempi vai huonompi lockerissa vai onko mitään merkitystä, olisin vähän kallistumassa tohon lockerin puolelle takana.

-MaTTi- 11.11.2012 21:30

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja HV (Viesti 936408)
Maastossa nimenomaan toi ristiriipunta mietityttää noissa truetraceissa...

Eikö auta jos pitää (käsi)jarrulla vähä kiinni -> lukko lukkiutuu ja taas mennään. En oo koskaan päässy kokeileen, mutta näin olettaisin.

HV 11.11.2012 21:39

Mulla on chevy vanis truetracci takana ja siinä on kyllä toiminu tosi hyvin, myös tosi liukkaalla jäällä kesärenkailla ja köykäsellä perällä on molemmat vetäny ettei se hirveesti vaadi kitkaa että toimii.

baxxter 11.11.2012 21:39

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- (Viesti 936410)
Eikö auta jos pitää (käsi)jarrulla vähä kiinni -> lukko lukkiutuu ja taas mennään. En oo koskaan päässy kokeileen, mutta näin olettaisin.

http://youtu.be/dQ_oRghZ2AE tuossa unelmien land cruiserin etupään truetraccia kiusataan jarrulla ja löytyyhän sieltä pitoa joka lopulta riittää jopa murroksen halkaisuunkin. Aika hurjaa kirskumista truetrac pitää tuollaisessa tilanteessa, kuuluu hyvin auton etupuolelle milloin voimaa siirtyy pitävälle pyörälle.

HV 11.11.2012 21:47

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja baxxter (Viesti 936419)
http://youtu.be/dQ_oRghZ2AE tuossa unelmien land cruiserin etupään truetraccia kiusataan jarrulla ja löytyyhän sieltä pitoa joka lopulta riittää jopa murroksen halkaisuunkin. Aika hurjaa kirskumista truetrac pitää tuollaisessa tilanteessa, kuuluu hyvin auton etupuolelle milloin voimaa siirtyy pitävälle pyörälle.

Tuossa just yks hyvä syy siihen lockeriin :D
Truetracci ei pidä muuten mitään ääntä paitsi silloin kun toinen pyörä on ilmas niin matopyörät rahisee kun pyörii miljoonaa ympäri :D

Sten 13.11.2012 21:55

Joo, näin toimii ainakin se alkuperäinen kartiolukko omassa Dodgessa tai yleensä painan vähän jarrua samalla ja sit taas mennään jos ei jo ennen sitä upponut täysin

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- (Viesti 936410)
Eikö auta jos pitää (käsi)jarrulla vähä kiinni -> lukko lukkiutuu ja taas mennään. En oo koskaan päässy kokeileen, mutta näin olettaisin.


HV 16.11.2012 21:35

Onko kokemuksia grizzly lockerista ? Toiminnaltaan samanlainen kuin detroit locker, suurinpiirtein saman hintainen.


Sivu luotu: 14:14 (GMT +2).