Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Isuzu Pick-up pieni puoli (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=103706)

Jussi Heinonen 11.11.2012 17:55

Isuzu Pick-up pieni puoli
 
Morjensta! Tuli pitkän painimisen jälkeen perjantaina ostettua Isuzun Pickuppi vm 89 vähän vakavampaan offaamiseen Lantikan Freelanderin tilalle.
Kävin tänään sitten kokeilemassa oikein kunnolla autoa metsän puolella ja hyvinhän se siellä liikkuu. varsinkin kun on 50mm korotus ja alla 33 tuumaiset mutiaiset. Mutta mutta, mistä mahtaa johtua että nelivedon pieni puoli ei pysy päällä? Menee kyllä päälle ja pysyy jos kahvaa vetää alaspäin koko ajan, mutta varsinkin vahvassa ylämäessä se ampuu väkisin pois vaihteelta.
Aika harmillinen vika kun eihän se kone jaksa niitä 33"sia pyörittää isolla puolella ja muutenkin menee turhaan lujaa sillä.
Eli kertauksena vaihteet menee päälle, mutta jakolaatikon hidas puoli ei pysy päällä. Tuntuu kun se jäisi vähän ns. "perseen nokkaan" se pieni puoli...

cybress 11.11.2012 17:58

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jussi Heinonen (Viesti 936260)
Morjensta! Tuli pitkän painimisen jälkeen perjantaina ostettua Isuzun Pickuppi vm 89 vähän vakavampaan offaamiseen Lantikan Freelanderin tilalle.
Kävin tänään sitten kokeilemassa oikein kunnolla autoa metsän puolella ja hyvinhän se siellä liikkuu. varsinkin kun on 50mm korotus ja alla 33 tuumaiset mutiaiset. Mutta mutta, mistä mahtaa johtua että nelivedon pieni puoli ei pysy päällä? Menee kyllä päälle ja pysyy jos kahvaa vetää alaspäin koko ajan, mutta varsinkin vahvassa ylämäessä se ampuu väkisin pois vaihteelta.
Aika harmillinen vika kun eihän se kone jaksa niitä 33"sia pyörittää isolla puolella ja muutenkin menee turhaan lujaa sillä.
Eli kertauksena vaihteet menee päälle, mutta jakolaatikon hidas puoli ei pysy päällä. Tuntuu kun se jäisi vähän ns. "perseen nokkaan" se pieni puoli...


vikakin saattaa ola niin pieni että jos siinä on korinkorotus? niin onko kepin reikää kairattu isommaksi? ei välttämättä mene se pieni puoli kunnola päälle,tai siis menee päälle mutta mekanismi ei lukita koska keppi ei liiku tarpeeksi....

Jussi Heinonen 11.11.2012 18:09

Tämän takia juuri postasin tänne, ei meinaa tullut omaan mieleen... Menen kohtapuolin tutkailemaan.

Jussi Heinonen 12.11.2012 10:33

Noniin kun teki tilaa niin vähän helpotti, ei enää ammu pois vaihteelta tasaisella eikä pienessä mäessä. Mutta sitten kun koittaa nousta jyrkkää mäkeä ylös niin johan taas pomppas. Eli ei pysy vieläkään kunnolla päällä... Alkaa kauniisti sanottuna pikkuisen harmittamaan kun autossa ei pitänyt olla mitään vikaa...
Eli onko lisää ideoita mitä vois kokeilla vai onko se kertakaikkiaan sökö?

bluevan 12.11.2012 10:55

Isuzussa se keppihässäkkä on sangen kenkkumainen korinkorotuksen kanssa.
Veikkaan että edelleen koppa heilahtaa senverran että tökkää keppiä.
Kokeiles vielä ilman niitä suojakumeja ja appari vaikka vahtaa mitä tapahtuu.

Jussi Heinonen 12.11.2012 11:33

Kokeilin jo ilman mitään suojia mutta silti sama homma. Olen melko varma ettei kori pääse siihen osumaan, tilaa jää ilman suojia noin 5 senttiä. Eli vika täytyy olla jossain muualla. Nää on paskamaisia vikoja kun niistä ei millään tahdo selvitä pikkurahalla.

cybress 12.11.2012 16:44

ni sittenhän se vika alkaa hahmottumaan,voisko joku siirtäjä olla laatikossa kulunut,sen takia pukkaa sen kovanrasituksen alla pois paikoiltaan... vai onko se jakiksen kepin mekanismi joku hullu vipuhässäkkä? eli jos on niin sitten vaan keppiä irti ja niveliä tutkailemaan....josko sieltä löytyis jostain väljä/kulunu nivel??

JJ90 12.11.2012 18:25

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jussi Heinonen (Viesti 936569)
Nää on paskamaisia vikoja kun niistä ei millään tahdo selvitä pikkurahalla.

Pari poraruuvia ja polkupyörän tarakkaan tarkotettu kumimustekala pitään keppiä paikallaan. Vakiovaruste lähes kaikissa Daihatsu Rockyissa.:D Ja halapaa on.

Jussi Heinonen 12.11.2012 20:57

:o Otin jälleen kaikki kumit ja suojat pois tieltä ja apparin penkille katsomaan niinkuin täällä kehotettiin, ja kuinka ollakaan auton korihan sen vaihteen törkkäs pois silmästä... Eli oikeassa olitte alunperinkin, pitäs uskoo helpommalla!
Hyvä kun selvis kuitenkin mikä minun uutta isoa pienokaista vaivaa. Nyt täytyy poistaa peltiä vähän keppien tieltä pois ja kehitellä sitten joku uusi suoja siihen ettei sentään vilisevää maata näy kun ajaa!

cybress 12.11.2012 22:08

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jussi Heinonen (Viesti 936774)
:o Otin jälleen kaikki kumit ja suojat pois tieltä ja apparin penkille katsomaan niinkuin täällä kehotettiin, ja kuinka ollakaan auton korihan sen vaihteen törkkäs pois silmästä... Eli oikeassa olitte alunperinkin, pitäs uskoo helpommalla!
Hyvä kun selvis kuitenkin mikä minun uutta isoa pienokaista vaivaa. Nyt täytyy poistaa peltiä vähän keppien tieltä pois ja kehitellä sitten joku uusi suoja siihen ettei sentään vilisevää maata näy kun ajaa!



leikkaa reilusti peltiä pois ympäriltä, sitten teet ohkasesta kumimatosta siihen lätkän päälle,siihen vähän reilummasti kepille liikkumavaraa ja siihen kumimattoon original pussi päälle niin ei oo kova mekkala hytissä kun tiellä ajaa..


Sivu luotu: 23:29 (GMT +2).