![]() |
Hj 60 kolahdus vaihdettaessa.
Aloitteleva hj mies kyselee:
Auto 88vm hj 60 lukoilla ja sähköisesti kytkettävällä nopeella nelivedolla. ajettu 230 000. Eli kun ajan nopea neliveto päällä ja pumppaan kaasua esim 4 vaihteella, niin voimansiirrosta kuuluu melkoinen kolahdus. Sama kolahdus kuuluu kun varomattomasti vaihtaa ja päästää kytkimen varomattomasti. Kyseisen kolahduksen saa myös kuulumaan kun paikalla vaihde päällä kytkimellä pumppaa, niin mielestäni jakolaatikosta kuuluu aikalailla terävä pauke. Hitaalla alueella neliveto päällä mielestäni välyksiä ei häiritsevästi tai ei lainkaan. Muutenkaan mitkään nivelet tai murrokset ei pauku eikä kolise vaikka miten linkussa ajelee. Kuuluuko nuo välykset autoon ja onko ne normaalia? |
No onhan sillä jo ikää vaikkei kilsoja. Ristinivelet läpikäy ja kato perien välykset. Voi siellä joku muukin rakenne kolista.
|
Ristinivelissä ei väljää. Mut jos etukardaania ja takakardaania pyörittää eri suuntiin , niin siellä on välystä jonkun verran. Etuperässä pikku välys myös. Lähinnä kiinnostaa se että ajanko vaan huoletta vai pitääkö asialle tehdä jotain. Auto on päivittäis ajossa ei offi käytössä.
|
Ajamalla vika esiin. Öljynvaihdot vaan ja seurailee ihmeellisiä tapahtumia...
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Toinen mikä kannattaa tutkia on etujordaani. Onko tuplanivel mallia? Jos on niin siellä tuplan päässä on kolme raevanippaa ja se keskimmäinen todella piilossa. Yleensä unohtuu rasvata ja pääsee huonoksi ajan saatossa. Jos näin on käynyt niin sitä ei oikein voi tietääkseni korjata. Toisaalta jos siinä välys niin pitäisi kuulua enemmän tai vähemmän koko ajan. Rasvaa samalla kaikki ristikot. |
Sivu luotu: 09:21 (GMT +2). |