Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   diseliä öljytilaan hj-61 (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=102882)

Hirvonen 20.10.2012 21:18

diseliä öljytilaan hj-61
 
elikkäs tuntuu öljyt lisääntyvän itsestään koneessa ja aika dieselin hajuistakin on... sitte kysymykseen mistä tämä löpö tuloo tuonne öljytilaan kuseva suuutin vai pääsekö pumppu jostain laskemaan löpöä öljytilaan

kyseessä on siis hj-61 vm-88

elhapero 20.10.2012 22:57

Voisko olla ruiskutuspumpun käyttöakselin tiiviste mikä päästää dieseliä öljyn joukkoon.Ei ole kyllä mitään tietoa hj.sta mutta jossakin dieselissä kävi näin.

pee 20.10.2012 23:24

tai männän ja sylinterin välistä ...

tiipe 21.10.2012 02:12

Polttoaine pumpun kalvo paskana kusee sieltä tai en tiiä toyotassa patukassa meni sielt .

Jappi 21.10.2012 03:47

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja pee (Viesti 928657)
tai männän ja sylinterin välistä ...

Ikävä kyllä +1

oziolli 21.10.2012 06:22

Diesel engine runaway
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja elhapero (Viesti 928646)
Voisko olla ruiskutuspumpun käyttöakselin tiiviste mikä päästää dieseliä öljyn joukkoon.Ei ole kyllä mitään tietoa hj.sta mutta jossakin dieselissä kävi näin.

Olet oikeilla jaljilla. Kannattaa tutkiaa ja korjata kiireesti tai voi olla edessa koko moottorin laukeaminen kirjaimellisesti.

Wikipediassa lisaa aiheesta "crankcase ventilation and diesel engine runaway".

http://en.wikipedia.org/wiki/Diesel_engine_runaway

Profi 21.10.2012 09:20

Kaverin hj60:sessä oli aikanaan samaa vikaa ja siinä se vuoti siirtopumpusta

Hirvonen 21.10.2012 09:38

kai muu auta kun tuo pumppu/pumput vaihtaa ja kattoa josko tuolla korjaantus sattuu nimittäin osat olemaan varaosa autossa... tosin tuo motin levittely ei oikeen innostas mutta kai pakko tehdä jollei nuilla korjaannu

BJ-40/76 21.10.2012 17:01

Siirtopumpun männän ja rungon välistä, ei voi käytännössä korjata.
Olikohan joku bosch:in pumppu, joka meni heittämällä?
Kannattaa ottaa irti, ja käydä dieselkorjaamossa kyselemässä, tuo boschi on puolet halvempi kuin alkuperäinen.

Hirvonen 08.11.2012 20:43

voihan swiidu ei ollu vika siirtopumpussa eikun syöttöpumppu tarkastettavaks pajalle... kun ei ollutkaan varaosa autossa prkl...:mad:

Timo_L 08.11.2012 22:49

..pieni offtopikointi..
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja oziolli (Viesti 928680)
Olet oikeilla jaljilla. Kannattaa tutkiaa ja korjata kiireesti tai voi olla edessa koko moottorin laukeaminen kirjaimellisesti.

Wikipediassa lisaa aiheesta "crankcase ventilation and diesel engine runaway".

http://en.wikipedia.org/wiki/Diesel_engine_runaway

Jotenkin tuli heti tämä kuva mieleen.. :D

http://www.railpictures.net/images/d...1345522015.jpg

Hirvonen 08.11.2012 23:18

tuo kun kävis niin ei tarviis paljoo enää remppailla :)

BJ-40/76 09.11.2012 14:15

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja oziolli (Viesti 928680)
Olet oikeilla jaljilla. Kannattaa tutkiaa ja korjata kiireesti tai voi olla edessa koko moottorin laukeaminen kirjaimellisesti.

Wikipediassa lisaa aiheesta "crankcase ventilation and diesel engine runaway".

http://en.wikipedia.org/wiki/Diesel_engine_runaway

Siis 12h-t:n saa sammutettua aivan normaalisti, siis jos kerkiää, kun ottaa hullut!
k.o kone sammutetaan katkaisemalla ilman syöttö, siis ei dsl syötön katkaisemalla, ja pelkkä diesel/öljy ei pala.

Toyotan insinööri on huomionut tuonkin:cool:

Toki tuon dsl/öljyseoksen voiteluominaisuudet ovat huonommat kuin pelkän öljyn, ja menee liian ohueksi äkkiä.


Sivu luotu: 03:30 (GMT +2).