Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Lock Right! Toimivuus/Käyttökokemuksia (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=102770)

antton077 18.10.2012 08:28

Lock Right! Toimivuus/Käyttökokemuksia
 
Minkäs moisia kokemuksia teillä on kyseisestä hammaslukosta?

Jimnyssä itsellä ja Välillä paukkuu todella lujaa!
Ja perässä tuntuu olevan välyksiä paljon enempi kuin ennen vaihtoa!
Kiihdytys tilanteissa joskus (Kääntää perää sivulle päin) joskus ei!
Onko normaalia vai missä vika?
Asenuksen kans pitäis olla OK! kaikki oikein kun ei sitä sinne millään muulla lailla
paikkalle saa!

Vilz 18.10.2012 09:20

Onhan tuo palalukko hyvä maastossa ja maantiellä ei ole muuta haittaa kuin oikein liukkaalla saattaa joskus yllättää. Kaupungissa pitää tiukoissa käännöksissä välillä melkoista nylkytystä, kun on pitävä alusta. Tuleehan lukon takia voimansiirtoon lisää välystä, jonka kyllä huomaa moottorijarrutuksessa ja kiihdytyksessä. Ihan hyvä kampe, kun siihen tottuu eikä jokaista perästä tulevaa pauketta säikähdä.

Smäkä 18.10.2012 10:57

Minulla ko. lukko kävi Jimnyn perässä, kävi näin

http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=88969

Eli ei pelannut. Mitä meinaat välyksellä (backlash) ? Kait sen katsoitte asentaessa heittokellolla? Kyllä sen murikan saa sinne huonostikin.

antton077 18.10.2012 11:32

Välyksellä meinaan että esim kartaanista kun käsin pyörittää niin on enempi tyhjää liikettä kuin vakio perällä!
Pyörän kun tunkkaa ilmaan niin pyörii tosi nätisti vaikka pikkusormella ja kuuluu selvä napsutus ja napsutus kuluu kun kääntyy ajossa (ei veto päällä) veto kun on päällä niin heti lukossa!
Lukko toimii kyllä aivan moitteetomasti ääniä ja käyttäytymistä vähän ihmettelen!
viimme talvi ja tämä kesä ajettu peljäten mitä sieltä hajoaa!
Liukkaalla ei kyllä mitään moitittavaa mutta kuiva asfaltti niin kyllä sitte rupee pauketta kuulumaan!
Mutta tosiaan kyllä sen kans on jo opittu ajamaan!
Mutta autolla ajaa muutkin ku minä!

OnOff 18.10.2012 12:26

Tämän tyyppisissä automaattilukoissa on väljää enemmän kuin tasauspyörästöllisessä systeemissä.

Tossa on hyvä video joka selittää mitä siellä tapahtuu.
http://www.youtube.com/watch?v=kL0hPEOStGk

Tässä on selitetty sekin, että mikä saa hammaskosketuksen vapautumaan.

Slightly off topic:
Niissä muissa youtubevideoissa, joissa hieno 3D malli esittää toimintaa, se hammaskosketus vaan jotenkin maagisesti aukeaa. Eatonin lukko sisältää hieman enemmän osia ja sen yksityiskohtaista toimintaselostusta en oo löytänyt.

ariman 18.10.2012 13:03

Aika samaa selitetään tuossa Detroitin infossa: http://users.kymp.net/dsl11271/Offik...itBackLash.gif

Heguli 18.10.2012 13:27

Ei mulla mitään jatkuvaa napsutusta tai pauketta kuulu, melko harvoin vähän takapää paukahtaa pitävällä pinnalla. Mutta kai nämä(kin) on yksilöitä :D

ARSKA77 18.10.2012 14:48

lukko
 
Mulla lj:ssä napsautti nätisti käänteessä ja käänti perää kaasualisäten ja löysäten mutta syy miksi arb:piin siirryin oli jatkuva simmauksen tarve kun rupesi hyppimään yli kiihdyttäessä ja paukuttamaan.

Otra 18.10.2012 15:20

Tuossa omassa vehkeessä naputtaa kääntyessä aika reilusti, välillä risteyksen jälkeen paukahtaa ja nykäisee johonkin suuntaan ja liikeenneympyrässä lähtee auto helposti" pomppimaan" isoilla kumeilla ajettaessa joten joutuu tarkasti kytkintä käyttää.

antton077 18.10.2012 17:33

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Otra (Viesti 927825)
Tuossa omassa vehkeessä naputtaa kääntyessä aika reilusti, välillä risteyksen jälkeen paukahtaa ja nykäisee johonkin suuntaan ja liikeenneympyrässä lähtee auto helposti" pomppimaan" isoilla kumeilla ajettaessa joten joutuu tarkasti kytkintä käyttää.

Joo samaa on kans havaittavissa muksut sanoo että kengurubensaa iskä on ostanu! elikkä kuuluu ominaisuuksiin "pienet" paukkumiset/vetelyt/pomppimiset!

Otra 18.10.2012 19:41

Ainakin se on puol vuotta kestänny :rolleyes:


Sivu luotu: 20:38 (GMT +2).