Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Runkonumero (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=102695)

solihull 16.10.2012 11:47

Runkonumero
 
Runkonumero näkyy, mutta on huonosti luettavissa (kulunut) ja vähän huonossa paikassa ajatellen tulevia modifiointeja runkoaisan päätä ajatellen.

Miten tuon numeron saa siirtää toiseen paikkaan tai meistata uudelleen? Mitä siinä tarvitaan muuta kuin katsastusmiehen valvova silmä että homma tehdään oikein?

TT

burton 16.10.2012 12:03

lyöt ite uudet numerot sinne minne haluut ja sitte leimakonttorille. Siellä lyövät sinetit päihin ja tiedot laitetaa otteeseen ylös. Ei siinä sen kummempaa, mut älä tuhoa alkuperäistä ennen ku viranomainen on nähny sen ja merjaont muutoksen.

Gary Grand 16.10.2012 12:04

meistät sen uuteen paikaan ja käyt konttorilla hakemassa hyväksynnän tekosellesi. Iskevät siellä varmennus meistokset sen päihin.

Näin helposti se menee niin kauan kuin vanha on tarkastettavissa.

Kaitsu67 16.10.2012 13:17

Itsellä oli sama homma Rangen kanssa vuosi sitten. Hylky tuli katsastuksessa kun ei numero näkynyt. Sain vanhat numerot just ja just näkyviin hankaamalla teräsvillalla, vesihiomapaperilla ja rapsuttelemalla piikillä itse numeroita.
Yritin meistää uudet numerot runkoon mutta ei siihen tullut kunnon jälkeä vaikka kuinka yritti lekaa antaa. Meistin ne sitten erilliseen latan palaan ja hitsasin runkopalkkiin kiinni. Konttorilla laittoivat omat merkkinsä päihin ja merkkasivat paikan ja varmennuksen otteeseen.

Kaitsu

-MaTTi- 16.10.2012 14:56

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Kaitsu67 (Viesti 927069)
Meistin ne sitten erilliseen latan palaan ja hitsasin runkopalkkiin kiinni.

Ei näin, irtolappuihin ei meistoksia tehdä. Pikkusen liian helppo siirrellä autosta toiseen samanlaiseen. :rolleyes: Hönöjä siellä konttorissa jos tollasen varmensivat.

Kaitsu67 16.10.2012 15:40

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- (Viesti 927094)
Ei näin, irtolappuihin ei meistoksia tehdä. Pikkusen liian helppo siirrellä autosta toiseen samanlaiseen. :rolleyes: Hönöjä siellä konttorissa jos tollasen varmensivat.

????
En olis varmaan tehnytkään noin ellen olisi lukenut silloin jostain että näin oli tehty ja että oli OK. Ja tuntui olevan konttorillakin. No siellä se kuitenkin on, tosin näkyy siellä vielä se vanhakin numero.

Palex 16.10.2012 15:42

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- (Viesti 927094)
Ei näin, irtolappuihin ei meistoksia tehdä. Pikkusen liian helppo siirrellä autosta toiseen samanlaiseen. :rolleyes: Hönöjä siellä konttorissa jos tollasen varmensivat.

No ihan yhtä helposti se rungossa olevakin numero siirtyy toiseen autoon, kuin irtonainen runkoon (kunnolla) kiinni hitsattu latan palanenkin, jos niitä ihan oikeasti haluaa alkaa vaihtelemaan. Joten ei minusta ainakaan kuulosta mitenkään hönöltä tuo.:rolleyes:

Kala92 16.10.2012 16:14

Eikö ladassakin ole popniiteillä toi kyseinen lätkä kii? 1200 tais ainakin olla.

-MaTTi- 16.10.2012 17:03

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Palex (Viesti 927104)
No ihan yhtä helposti se rungossa olevakin numero siirtyy toiseen autoon, kuin irtonainen runkoon (kunnolla) kiinni hitsattu latan palanenkin, jos niitä ihan oikeasti haluaa alkaa vaihtelemaan. Joten ei minusta ainakaan kuulosta mitenkään hönöltä tuo.:rolleyes:

Ei tämä nyt mikään mielipideasia ole, näin on ohjeistettu ja mun mielestä ihan järkevää. Tiijä minkälaisia pääskysenpaskalla räkästyjä peltilappuja alkas turkkilaispajoilta tulemaan jos hitsattu numero kelpais.

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Kala92 (Viesti 927120)
Eikö ladassakin ole popniiteillä toi kyseinen lätkä kii? 1200 tais ainakin olla.

Valmistenumeromeistos on korissa tai rungossa, tyyppikilpilätkät on asia erikseen.

JJ90 16.10.2012 17:44

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- (Viesti 927139)
Tiijä minkälaisia pääskysenpaskalla räkästyjä peltilappuja alkas turkkilaispajoilta tulemaan jos hitsattu numero kelpais.

Mulla ainaki 3mm rosterilattaan meistetty, ja alkuperäiselle paikalle kempin hetipiti pulteilla kiinni. Kehuivat vaan konttorilla että on perkeleen hyvä, ei tarvi etsimällä etsiä. En oo kyllä itse sepittänyt tätä mutta otteessa on ja varmennukset lyötynä.

Gary Grand 17.10.2012 05:30

Itse laitoin Pajeroon kanssa 8mm lattaan alasimen päällä kunnon meistaukset ja sitten täydellä saumalla laatan runkoon hyvälle paikalle. Näkyvä paikka etupyörän takana.
Oli katsuri oikein tyytyväinen toteutukseen: " tää ei ainakaan huku.." Ja oma kommentti oli, että "eikä lahoa ennen muuta autoa":D

Toisessa Pajerossa oli alkuperäinen runkonumero takapalkissa ja kierretty ympäriinsä ratsupaikoilla -> Ei mitään mahdollisuutta nähdä oliko se irtonainen pellinpala paikkojen alla, vai alkuperäistä runkoa.:D Silti sekin kelpasi.:eek:
Kummanko Matti mieluummin hyväksyisit? Tai tuosta virallisesta kannasta(si) jo taisi näkyä vastaus tähän..

Qtio 19.10.2012 16:26

Mitenkäs tälläisessä tilanteessa kun ostin paloiksi puretun projektimaasturin, jossa on runko hiekkapuhallettu ja maalattu ja täten vanhaa runkonumeroa ei näy. Niin miten tämän kanssa pitäisi toimia että saisi leimaan:confused: Korin numerolaatta sentään on tallessa :D

pee 19.10.2012 16:51

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Qtio (Viesti 928160)
Mitenkäs tälläisessä tilanteessa kun ostin paloiksi puretun projektimaasturin, jossa on runko hiekkapuhallettu ja maalattu ja täten vanhaa runkonumeroa ei näy. Niin miten tämän kanssa pitäisi toimia että saisi leimaan:confused: Korin numerolaatta sentään on tallessa :D

Konttorille kysymään, toiminta ohjeen mukaan ...


Sivu luotu: 15:06 (GMT +2).