![]() |
Runkonumero
Runkonumero näkyy, mutta on huonosti luettavissa (kulunut) ja vähän huonossa paikassa ajatellen tulevia modifiointeja runkoaisan päätä ajatellen.
Miten tuon numeron saa siirtää toiseen paikkaan tai meistata uudelleen? Mitä siinä tarvitaan muuta kuin katsastusmiehen valvova silmä että homma tehdään oikein? TT |
lyöt ite uudet numerot sinne minne haluut ja sitte leimakonttorille. Siellä lyövät sinetit päihin ja tiedot laitetaa otteeseen ylös. Ei siinä sen kummempaa, mut älä tuhoa alkuperäistä ennen ku viranomainen on nähny sen ja merjaont muutoksen.
|
meistät sen uuteen paikaan ja käyt konttorilla hakemassa hyväksynnän tekosellesi. Iskevät siellä varmennus meistokset sen päihin.
Näin helposti se menee niin kauan kuin vanha on tarkastettavissa. |
Itsellä oli sama homma Rangen kanssa vuosi sitten. Hylky tuli katsastuksessa kun ei numero näkynyt. Sain vanhat numerot just ja just näkyviin hankaamalla teräsvillalla, vesihiomapaperilla ja rapsuttelemalla piikillä itse numeroita.
Yritin meistää uudet numerot runkoon mutta ei siihen tullut kunnon jälkeä vaikka kuinka yritti lekaa antaa. Meistin ne sitten erilliseen latan palaan ja hitsasin runkopalkkiin kiinni. Konttorilla laittoivat omat merkkinsä päihin ja merkkasivat paikan ja varmennuksen otteeseen. Kaitsu |
Lainaus:
|
Lainaus:
En olis varmaan tehnytkään noin ellen olisi lukenut silloin jostain että näin oli tehty ja että oli OK. Ja tuntui olevan konttorillakin. No siellä se kuitenkin on, tosin näkyy siellä vielä se vanhakin numero. |
Lainaus:
|
Eikö ladassakin ole popniiteillä toi kyseinen lätkä kii? 1200 tais ainakin olla.
|
Lainaus:
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Itse laitoin Pajeroon kanssa 8mm lattaan alasimen päällä kunnon meistaukset ja sitten täydellä saumalla laatan runkoon hyvälle paikalle. Näkyvä paikka etupyörän takana.
Oli katsuri oikein tyytyväinen toteutukseen: " tää ei ainakaan huku.." Ja oma kommentti oli, että "eikä lahoa ennen muuta autoa":D Toisessa Pajerossa oli alkuperäinen runkonumero takapalkissa ja kierretty ympäriinsä ratsupaikoilla -> Ei mitään mahdollisuutta nähdä oliko se irtonainen pellinpala paikkojen alla, vai alkuperäistä runkoa.:D Silti sekin kelpasi.:eek: Kummanko Matti mieluummin hyväksyisit? Tai tuosta virallisesta kannasta(si) jo taisi näkyä vastaus tähän.. |
Mitenkäs tälläisessä tilanteessa kun ostin paloiksi puretun projektimaasturin, jossa on runko hiekkapuhallettu ja maalattu ja täten vanhaa runkonumeroa ei näy. Niin miten tämän kanssa pitäisi toimia että saisi leimaan:confused: Korin numerolaatta sentään on tallessa :D
|
Lainaus:
|
Sivu luotu: 15:06 (GMT +2). |