![]() |
Millaisella kalustolla Venäjälle?Ja mitä mukaan?
Kävi tossa mielessä että jos joskus tässä lähtis venäjällä käymään safaroimassa mutta millaisella laitteella sinne kannattaa lähtee? Nyt ei puhuta mistään hc offista.
. Suzukeja ei kauheesti oo näkynyt joten sillä sitä kysyinkin. Kun oma laite on toi litrasella voimamoottorilla varustettu susnuki. |
riippuu porukasta ja reissusta..mä oon käynyt suikalla kahesti, ja kahella eri patrollilla kans kerran molemmilla.
Eli reipas asenne on tärkein ja sitten suunniteltu reitti vaikuttaa että minkälaisella autolla pärjää.. |
Itse käynyt siellä muutamaan otteeseen. Suosittelen alle karheaa rengasta. Muutoin on ihan sama mikä on menopeli. Roippeet kun heittää kyytiin niin suikasta tulee vaan aika ahdas auto. Yhdellä kerralla oli juurikin suikalla, mutta se oli pitkä sj. Tuli jopa nukuttua siellä autossa.
|
Suzukiin kannattaa rakentaa takatilaan välitaso siihen ikkunoiden alareunan tasolle. Sen alle mahtuu 2 lihalaatikkoa työkaluille, osille, jne painavammille tavaroille ja laatikoiden väliin jää tila jerrykannulle tai kahdelle. Tason yläpuolelle mahtuu majoitustavarat ja muu kevyt tavara. Liki 20 reissua iloiseen itäsuomeen perus SJ410:lla on tullut tehtyä ja hyvin on pärjätty. Kattotelineellä on ollut yleensä varapyörä ja maastotunkki.
Perus tarvikkeiden lisäksi suskassa olen kantanut mukana osat, jotka hajotessaan rampauttavat auton totaalisesti: Raidetangot, puola, bensapumppu, remmit. Suositeltavia on myös molempiin päihin varajousi, vetoakselit, kardaanit ja ehkä iskarit. Yleisimmät reissussa rikkoutuneet osat ovat olleet takajouset, kardaanit, etuvetarit, raidetangot, iskarin kiinnitykset. Pieni matkamallin 12V hitsauskone on pelastanut monesta ongelmasta eli sellainen kannattaa olla reissussa mukana ainakin jollain autokunnalla. |
Sivu luotu: 18:02 (GMT +2). |