Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   korin korotusta (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=10226)

Karhu67 25.04.2005 18:51

korin korotusta
 
ihan mielenkiinnosta kyselen mihin vehkeisiin ootte koria nostaneet rungolta ja paljonko.Kumpi nosto tuntus paremmalta 50 vai 75mm kun autolla ajetaan jokapäiväistä ajoa (hilux -93) entäs jousitus oon kaavaillu sellasta vaivaisen tuuman korotusta vai pistänkö 2?? renkaat on onnettomat 31x10.5-15.


petr 25.04.2005 19:47

Korin korotushan ei suoranaisesti nosta maavaraa ja jos sitä ei tarvi esim. isompien renkaiden takia niin itse en nostaisi kamalasti (toki suojaa se helmoja ja pienentää hieman etu/takaylitystä. Itse nostasin max 50mm. Jos nostaa vielä alustaa ja lasketaan korkeat renkaat niin eipähän mee yli maximi 150mm kokonaiskorotuksesta.

PS. Miten meinasit nostaa 2" alustaa? Siinäkin lienee erillisjousitettu keula + vääntösauvat?

Todistetusti " epänormaali käyttäjä ja kohtuuton ylikuormittaja "

jjtp 26.04.2005 10:58

eikös pakittiautossa kokonaiskorotus ole 100mm? ,näin muistelisin mutta siitä nyt on jo aikaa kun hilua rakentelin.
vai onko sääntöihin tullut muutoksia?


HJ60 26.04.2005 11:12

henkilö- ja pakettiautot 100 mm, maastohenkilö- ja maastopakettiautot 150 mm. Näin olen antanut itseni ymmärtää.

Miesten lelut on kookkaita.

offbros 26.04.2005 11:22

Kun leimasin pakettiautoksi muutettua rangea tuossa joku vuosi sitte sanoivat ettei pakua saa korottaa kun 50mm.


petr 26.04.2005 11:39

Suoraan "copy-pastella" tuolta FAQ osiosta...

Auton korottaminen on mahdollista tehdä:
jousitusta muuttamalla

jousia säätämällä

jousia takomalla

jousia vaihtamalla

asentamalla jousen ja akselin väliin tai jousen korin puoleiseen kiinnityspisteeseen asianmukaiset korotuskappaleet

M1 ja N1: korkeus saa muuttua suhteessa pyörien keskiöön enintään 51 mm / 2"

M1G ja N1G: korkeus saa muuttua suhteessa pyörien keskiöön enintään 77 mm / 3"



nostamalla koria rungolta

sallittu kaikissa N1G-luokan ajoneuvoissa

sallittu M1G-luokan ajoneuvossa, jos omamassa on yli 1500kg

kielletty M1- ja N1-luokan ajoneuvoissa

maksimikorotus 77mm / 3"

korotuspalikoiden ei tarvitse olla tyyppihyväksyttyjä tms.



kasvattamalla rengaskokoa

ulkohalkaisijaa ei saa suurentaa enempää kuin 51 mm / 2"

leveyttä ei saa suurentaa enempää kuin 102 mm / 4" alkuperäiseen renkaaseen nähden

huom. halkaisijan kasvattaminen 2":lla nostaa autoa vain 1":n




M1- ja N1-luokan ajoneuvoissa kokonaiskorotus on enintään 100 mm. M1G- ja N1G-ajoneuvoissa vastaava kokonaiskorotus on 150 mm. Kattoon tehtäviä muutoksia (esim. pakettiautokorotukset) eivät vaikuta tähän korotuksen määrään.

Lisäksi auton leveyden suurentaminen on sallittua enintään 100 mm, eli 50 mm / puoli.

Tarkemmat tiedot Finlexistä.



Todistetusti " epänormaali käyttäjä ja kohtuuton ylikuormittaja "

Karhu67 26.04.2005 16:13

joo se 2 tuumaa oli nyt vain heitto joo N1.seen kuuluu eli unohdetaan se jousituksen korotus plääh tätä byrokratiaa. muistelin hilun olevan N1G mutta ei..


Karhu67 26.04.2005 16:27

tuosta kun katsoo niin hilustako ei saisi myöskään koria nostaa?? Mulla oli pari vuotta sitten L200.n jossa oli 50mm korotus muutoskatsastettuna. Ja 31 kumit. Mites luokitellaan maastopakettiauto eikö neliveto hilu sitten ole??


tapsa4x4 26.04.2005 16:55

Lainaus:

quote:
joo se 2 tuumaa oli nyt vain heitto joo N1.seen kuuluu eli unohdetaan se jousituksen korotus plääh tätä byrokratiaa. muistelin hilun olevan N1G mutta ei..


ton saa varmaa maasto pakuks kun pyytää konttorilla että laittaa merkinnän otteeseen


Karhu67 26.04.2005 17:28

kiitti pitääpä kysästä sitten vain taivas on rajana ;)


ariman 23.07.2005 17:56

Näyttäisi olevan se 15cm rajana enempi, s30-31... http://www.toyota.fi/media/fifi/pdf/..._Plus_0404.pdf


23.07.2005 19:45

Perkele tossahan lukee, että N1 luokalla korikorus laiton. Mitenkähän suhtautuvat konttorilla kun meen hiluxia muutoskatsastamaan N1G luokkaan (nyt N1), kun tuo korikorotus tuli tehtyä jo. No kait homma rulaa järkevästi. Kun en etukäteen viitsinyt käydä tuota N1G luokkaan vaihtoa tekemässä, kun tarkoituksena oli sitten leimata samalla kertaa tuo korotus otteeseen.

-Metal-

Note! This message was posted anonymously!

ariman 23.07.2005 21:01

Missäs nuo hilun jaot menee N1 ja N1Gn välillä? Joku vuosimalli vai millä perusteella... ???


24.07.2005 08:17

Jako menee ihan miten sattuu Tossa pihassa kun seisoo kaksi täysin samanlaista 86 mallin hilua niin toinen on N1G ja toinen on N1.

-Metal-

Note! This message was posted anonymously!


Sivu luotu: 02:08 (GMT +2).