Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Mitä vaatii mönkijöprojekti ? (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=10206)

finvalp 24.04.2005 20:09

Mitä vaatii mönkijöprojekti ?
 
Ajatuksena olis pistää pari pajeron etuakselia vastakkain , runko-ohjata 35 " kelluvia kumeja kevyessä putkirungossa 500 puhallinjäähdytetyn moottorin voimin variaattoria hyväksikäyttäen .
Keinuva etuakseli kuten nelivetotraktoreissa .
Joustoa lisäksi etuakseliin jonkin verran ja taakse samoin .
Paino pitäis jäädä 400 kiloon leveys 145 ja pituus 2-2.5 m .
Millaisia akselituentoja suosittelette ?
Jos löydän jostain lantikan laatikon tai suskan jakolotjun vois hillahirmun rakennus alkaa .
Tojon vinssi takaakselin päälle ja 50metrin lisävaijeri työkalulaatikkoon .
On niin tylsä auto tuo valppi ettei siinä ole oikein rakentamista niin em projekti hiipi ...ajatuksiin .

Kertokaapa hyviä ideoita rakenteluun .


Taisto 24.04.2005 20:20

Ihan kysymyksenä... Miksei tekniikaksi joku pieni etuvetotekniikka automaatilla? Vetonivelistä vain kartaanit pajeron periin? Olisi jakolaatikkokin samalla kertaa.
Pajerossahan on erillisjousitus edessä? Runko-ohjauksen ymmärrän, mutta miten ajattelit toteuttaa tuon keinuvan etuakselin?

Käy kattoon www.harvelit.com ja sieltä Muiden härvelit. Löytyy useampi variaatio "mönkiästä"

Daihatsu Feroza

Edited by - Taisto on 24/04/2005 21:22:37

Edited by - Taisto on 24/04/2005 21:23:24

Edited by - Taisto on 24/04/2005 21:24:09

finvalp 24.04.2005 21:21

En ole tekemässä piha-autoa vaan 35 renkailla olevan vedessä mahdollisesti kulkevan jängänylityskoneen .
Mahdolliseen runko-ohjaukseen tulee kaksi jäykkää mitsun taka-akselia vastakkain koska mitsussa on melko tiukka kitkalukko perässä .


Taisto 24.04.2005 21:54

Ok... olin luin vain ensimmäisestä postauksestasi että käytät kahta pajeron etuakselia. Ei sivuilla kaikki laiteet ole piha-autoja. Mielestäni tuosta löytyy ainakin maastokelpoisuutta, mutta vedessä se ei kyllä taida kulkea....
http://www.harvelit.com/petekuupa%20003p.jpg

Mielenkiintoinen projekti sulla, varsinkin jos laitteesi kulkee vielä vedessäkin. Nyt ymmärrän miksi käytät kelkan moottoria.

Daihatsu Feroza

finvalp 25.04.2005 06:23

Joo kaverilla on suzukin tekniikalle tehty mönkijä .
Koneena 503 Rotax ja volvon vaihteisto . Kiihtyvyys 0-100 on noin 10 sekunnin luokkaa.
Ei voi samana päivänäkään verrata suzukin koneeseen .
Variaattori pidentää hirmuisesti vääntöaluetta .
Ilman koria paino 400 kilon luokkaa .





Sivu luotu: 14:17 (GMT +2).