![]() |
Mitä vaatii mönkijöprojekti ?
Ajatuksena olis pistää pari pajeron etuakselia vastakkain , runko-ohjata 35 " kelluvia kumeja kevyessä putkirungossa 500 puhallinjäähdytetyn moottorin voimin variaattoria hyväksikäyttäen .
Keinuva etuakseli kuten nelivetotraktoreissa . Joustoa lisäksi etuakseliin jonkin verran ja taakse samoin . Paino pitäis jäädä 400 kiloon leveys 145 ja pituus 2-2.5 m . Millaisia akselituentoja suosittelette ? Jos löydän jostain lantikan laatikon tai suskan jakolotjun vois hillahirmun rakennus alkaa . Tojon vinssi takaakselin päälle ja 50metrin lisävaijeri työkalulaatikkoon . On niin tylsä auto tuo valppi ettei siinä ole oikein rakentamista niin em projekti hiipi ...ajatuksiin . Kertokaapa hyviä ideoita rakenteluun . |
Ihan kysymyksenä... Miksei tekniikaksi joku pieni etuvetotekniikka automaatilla? Vetonivelistä vain kartaanit pajeron periin? Olisi jakolaatikkokin samalla kertaa.
Pajerossahan on erillisjousitus edessä? Runko-ohjauksen ymmärrän, mutta miten ajattelit toteuttaa tuon keinuvan etuakselin? Käy kattoon www.harvelit.com ja sieltä Muiden härvelit. Löytyy useampi variaatio "mönkiästä" Daihatsu Feroza Edited by - Taisto on 24/04/2005 21:22:37 Edited by - Taisto on 24/04/2005 21:23:24 Edited by - Taisto on 24/04/2005 21:24:09 |
En ole tekemässä piha-autoa vaan 35 renkailla olevan vedessä mahdollisesti kulkevan jängänylityskoneen .
Mahdolliseen runko-ohjaukseen tulee kaksi jäykkää mitsun taka-akselia vastakkain koska mitsussa on melko tiukka kitkalukko perässä . |
Ok... olin luin vain ensimmäisestä postauksestasi että käytät kahta pajeron etuakselia. Ei sivuilla kaikki laiteet ole piha-autoja. Mielestäni tuosta löytyy ainakin maastokelpoisuutta, mutta vedessä se ei kyllä taida kulkea....
http://www.harvelit.com/petekuupa%20003p.jpg Mielenkiintoinen projekti sulla, varsinkin jos laitteesi kulkee vielä vedessäkin. Nyt ymmärrän miksi käytät kelkan moottoria. Daihatsu Feroza |
Joo kaverilla on suzukin tekniikalle tehty mönkijä .
Koneena 503 Rotax ja volvon vaihteisto . Kiihtyvyys 0-100 on noin 10 sekunnin luokkaa. Ei voi samana päivänäkään verrata suzukin koneeseen . Variaattori pidentää hirmuisesti vääntöaluetta . Ilman koria paino 400 kilon luokkaa . |
Sivu luotu: 14:17 (GMT +2). |