![]() |
syöttöpumpussa häikkää?
elikkäs vaihdoin vm83 hiluxiin syöttöpumpun tapille o-renkaan ja säätöjen pitäisi olla samanlailla kuin purkamaan alkaessa mutta pumpulta ei kulje ruoka sylintereille.. missä vika?
|
ilmasitko käsipumpulla minkäverran?
Ota suodattimelta tuleva letku pumpusta irti ja pumppaa niin kauan että siitä tulee ainetta... sitten letku kiinni ja pumppausta... jossain vaiheessa pumppu muuttuu jäykemmäksi... sitten startaten. |
on pumpattu käsipumpulla niin että muuttuu kovaksi ja pantu startaten mutta ei vaikutusta...
|
Startattu kaaspohjassa? suutinputket löysällä suutinten päästä, tuleeko sinne ainetta? jos ei niin kaasuakseli väärässä asennossa
|
on startattu kaasupohjassa ja on ollu putket löysällä muttei mitään vaikutusta... onko se vivun asento kuinka tarkka? nimittäin olen laittanut sen asennon niin että on noin 4mm löysä ja sitten jäykistyy..
|
Lainaus:
koitappa varovasti herkutella pilotin kanssa käyntiin jos lähtis siitä???joku tukko tai ilmaa pumpussa jos kerta aikasemmin toimi moitteetta? rasvanpoistajalla voi kanssa kokeilla käynnistää,ei oo niin kuivaa ku pilotti... |
olen koittanut rasvanpoistajan kanssa käynnistää mutta sammuu aina kun aine loppuu...
|
Lainaus:
|
Sammuttimen johto irti? tarkista eli kuuntele napsataako solenoidi kun virrat pistää päälle?
|
Eli kaasuvivun akselille ???
Oisko mahdollista että että se päässy pyörähtämään sieltä sisältä jotenkin päin persettä. Onko sammuttimen johto / mekanismi kiinni ja sulake ehjä???? |
Lainaus:
joo eli kaasuvivun akselille vaihdoin sen o-renkaan että ei kait siinä pitäisi olla mikään suurempi vika mutta kuinka tarkasti pumpun kansi täytyy saada paikalleen kun välistä tullut mieleen että syöttö ruuvi ei vastaisi siihen vipuun mihin pitäisi osua..? |
Eikös se syöttöruuvi pitänyt irroittaa kokonaan kun kannen ottaa pois jotta kasaaminen onnistuu, vai muistanko väärin?
|
helpottaa kasausta, mutta onnistuu ilma purkuakin.
|
Lainaus:
|
joo eilen aloin kiristeleen tappia boori kerrallaan niin auto alko yrittämään kovasti käymään... Ja kiristelläänkö sitä lisää vai pitääkö syöttöjä säädellä lisäks?
|
Kiristele vaan lisää, jos et ole syöttöruuviin koskenut korjauksen aikana. Jossain vaiheessa kun se menee yli, niin vastaa tosi herkästi kaasuun eikä meinaa palautua kierroksilta, mutta sitten taas kaasun käyttöalue on tosi lyhyt ja poljinta enemmän painettaessa ei tapahdukaan enää mitään... Siitä tietää että on kääntynyt liikaa.
Helpoin keino on se, että otat sen kaasuvivun irti ja pihdeillä pidät siitä kaasuakselista kiinni, pyydät kaverin starttaamaan ja etsit kohdan missä käy nätisti tyhjäkäyntiä ja sen jälkeen tökkäät kaasuvivun tyhjäkäyntiruuvia vasten ja pudotat kaasuakselin kohdalla olevalle boorille. Tämä siis vain, jos et ole syöttöruuviin/tyhjäkäyntiin koskenut remontin aikana tai sen jälkeen... Golfissa tein sen virheen että en kiinnittänyt huomiota kaasuakselin asentoon ennen purkua. Lähtihän se käyntiin mutta kaasuun ei vastannut aluksi ollenkaan ja sitten vastasi turhan herkästi ja kierrokset jäi kantamaan. Meni aikansa ennen kuin sai kaikki ruuvit pyöriteltyä järkevään asentoon ja kaasuakselin oikealle boorille. |
Läjässä ollu samanlaisia oireita kun pumppuun on satuttu. Tavara ei nouse vaikka mitä tekee. Kaveri laittanut paineilmaa tankiin ja sarttia annettu samalla niin on ruvennut aina helpoimmalla nostamaan.
|
Okkei pittääpä tässä illanpääle alkaa kokkeileen.
|
no eihän se halunnu lähtee käyntiin kun aloin kirimään kaasuvipua... hemmetti mikä voi mättää.. kovasti se yrittää mutta ei vaan lähe käymää.
|
Jos syöttöruuvi oli kokonaan irti niin onko syöttöä nyt varmasti samanverran ku ennen remonttia?
Kokeile lisätä vähän.. |
Lainaus:
|
Tai sitten on sammutinsolenoidi jumiutunut kiinni.
|
On syöttöruuvi samassa kohdassa ja oon koittanu rikkaammallaki muttei vaikuta... Mutta 2 perimmäisessä suutinputkessa on öljyä ku aukasee ne... Voiko olla että männät päästää läpi?
|
Sivu luotu: 07:43 (GMT +2). |