Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   traktorin rekisteröinti (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=101509)

La tuskaa 16.09.2012 14:47

traktorin rekisteröinti
 
Osaako joku sanoa miten saa tollaisen vanhan traktorin kilpiin mihin ei oo papereita olemassa. mitä se vaatii?? Auton ainakin saa kilpiin ku hommaa luovareita tarpeeksi monelta mut miten lie noitten koneiden kanssa.

Jappi 16.09.2012 15:01

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja La tuskaa (Viesti 916342)
Osaako joku sanoa miten saa tollaisen vanhan traktorin kilpiin mihin ei oo papereita olemassa. mitä se vaatii?? Auton ainakin saa kilpiin ku hommaa luovareita tarpeeksi monelta mut miten lie noitten koneiden kanssa.

Samat pykäläthän niihin on mutta olen kuullut että joitain wanhoja, aikaa kilvettä olleita on saanut kunhan on ollut kauppakirja ja selvitys historiasta kohtuulliselta ajalta, kuitenkin joitakin vuosia.

baxxter 16.09.2012 17:24

Omistusoikeusselvitys vähintään viimeiseltä kymmeneltä vuodelta. Tietty mitä enempi pystyy selvittämään, sen parempi. Jos omistaja vaihtunut viimeisen kymmenen vuoden aikana, niin siitä luovarit normaalisti. Varsinkin kun ei ole mitään papereita ei ole ja ohje sanoo "luotettava selvitys siitä, että ajoneuvo on ollut ja sitä on käytetty Suomessa pidemmän aikaa."
http://www.trafi.fi/filebank/a/13224...onajoneuvo.pdf

Jos papereita ei ole, pitää traktori esitellä konttorilla. Jos rakenteellinen nopeus on alle 30kmh, voi katsastusmies tulla katsomaan paikan päälle traktorin, tästä todennäköisesti joutuu maksamaan ylimääräistä tuntien ja kilometrien mukaan.
Papereita voi kysellä / joutuu kyselemään täältä:
http://www.trafi.fi/palvelut/rekiste...kirjapalveluna
Jostain pitäis kuitenki selvitä laitteen teknisiä tietoja, vähän iästä riippuen. Mutta vähintään vuosimalli. Saattaa joutua jostain hommaan jotain paperia. Riippuu ihan tapauksesta, kannattaa käydä konttorilla kysymässä.

La tuskaa 17.09.2012 07:09

Joo pitääpä käydä kyseleen konttorilla. Eli valot ja jarrut pitää toimia ku konttorille viedään. Vaikka tuskin ne ajaa sillä mutta ainahan ne pitää toimia.

TeuvoSlam 17.09.2012 13:37

Pari vuotta sitten riitti kun vei pelkät paperit konttorille. Ainakin Lpr:n A-asemalla.

HRD 17.09.2012 15:09

Jos traktoriin löytyy vielä jostain trafin kätköistä "kantakortti" ja on joskus ollut suomessa rekisterissä, ei tarvitse traktoria konttorille viedä eli pelkät paperit riittää siinä tapauksessa.
Mikäs häksätin on kyseessä?

La tuskaa 17.09.2012 15:34

No varmaa vielä tiedä mut yks 361 valmetti olis kiikarissa ja fordson majori.

tomba83 19.09.2012 18:55

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja La tuskaa (Viesti 916704)
No varmaa vielä tiedä mut yks 361 valmetti olis kiikarissa ja fordson majori.

majureissa runkonumero meistetty oikeaan tai vasempaan kylki palkkiin joka siinä moottori vieressä pulteilla kiinni etuaksilasta vaihde laatikkoon ja numeroilla saattaa oola senttien väli valluis kannattaa selvittää oikea runkonumero joissain vanhoissa valluissa konttorin sedät aikoinaan ryssiny ja ilmoittanut tyyppi numern valmistus numerona

osilpi 19.09.2012 21:26

Meillä on käytäntönä seuraava:

Jos on esittää vanha rekisteröintitodistus (tai sen kopio), kantakortti tms dokumentti, ei traktoria tarvitse tuoda näytille, vaan tehdään paperityönä.

Jos papereita ei ole, mutta hyväksyttävä omistajaselvitys on (lue aiempi Trafin linkki ), on traktori nähtävä. Rakenteellinen nopeus max 30km/h voidaan käydä katsomassa asiakkaan luona lisämaksusta tai muuten tuotava konttorille. Varsinaista koeajoa ei ole, mutta valot, jarrut, kolmio, koukku ym pakolliset varusteet käydään läpi. Luonnollisesti runkonumero on löydyttävä.

Teknisten tietojen kaivaminen on välillä aika haasteellista, joten asiakkaan toimittamista ohjekirjakopioista tms on aina hyötyä.

Näitä rekisteröidään näin kesäaikaan lähes viikoittain. Viitteellisenä hintatietona paperillinen rekisteröinti 80-130€ ja paperiton taisi olla 160€.


Sivu luotu: 22:53 (GMT +2).