Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   patroli laatikko (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=101337)

SAMURAI SUSUKI 12.09.2012 08:33

patroli laatikko
 
tietääkö kukaan mitään patukan vaihelaatikoista mitään kun kylessä lukee H5 431015 ja toisessa laatikossa on H5 706262a jonkapitäs laittaa paikoilleen jos se ois hitaapi loota

Sami89 12.09.2012 09:00

Noin perstuntumalta voisin sanoa että jos molemmissa on yhtä monta vaihdetta niin välityksissä ei ole eroja.. Korjatkaa jos olen väärässä.

Olkku 12.09.2012 09:17

5-vaihteista on kahdella eri välityksellä. Toinen on turbosta ja toinen vaparista. Turbon on nopeemmalla ykksösellä.

Sami89 12.09.2012 09:25

Ok. No eipäs ollu mun korviin kantautunut tollasta tietoa. Eli olin väärässä ja myönnän sen.. :D

tapsa4x4 12.09.2012 12:58

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Olkku (Viesti 914780)
5-vaihteista on kahdella eri välityksellä. Toinen on turbosta ja toinen vaparista. Turbon on nopeemmalla ykksösellä.

Onko tästä jotain dokumenttiä esittää? Ei ainakaan mulla oo ollut välityksissä eroa todellisuudessa eikä käyttöohje kirjan ja korjaamo kirjatkaa tälläistä kertoneet?
Neliovisessa on kyllä eri välitykset kuin 5-lovisessa.

Sami89 12.09.2012 13:58

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja tapsa4x4 (Viesti 914826)
Onko tästä jotain dokumenttiä esittää? Ei ainakaan mulla oo ollut välityksissä eroa todellisuudessa eikä käyttöohje kirjan ja korjaamo kirjatkaa tälläistä kertoneet?
Neliovisessa on kyllä eri välitykset kuin 5-lovisessa.

Tässä uskossa minäkin olen elänyt..

oziolli 12.09.2012 14:25

Patrollien vaihdelaatioiden erot
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja SAMURAI SUSUKI (Viesti 914772)
tietääkö kukaan mitään patukan vaihelaatikoista mitään kun kylessä lukee H5 431015 ja toisessa laatikossa on H5 706262a jonkapitäs laittaa paikoilleen jos se ois hitaapi loota


Ainakin takalaisilla markkinoilla lyhyessa ja pitkassa patrollissa on eri tyyppinen vaihdelaatikko. Lyhyen patrollin vaihdelaatikko on sukua henkiloautopuolelle, kun taas pitkan patrollin vahvempaa tekoa oleva vaihdelaatikko on lahtoisin kevyiden kuorma-autojen linjalta.

mikkoimp 12.09.2012 22:43

täällä ovat kyllä laatikot aivan samaa pitkässä ja pätkässä, takaperässä ainoastaan ero.. välityksiä sitten onkin jo 3 eri..

SAMURAI SUSUKI 13.09.2012 08:21

Kiitos kaikille pitää vaan koittaa lyyä loota paikalleen ja kahtoa miten käy. Ja semmosta vielä että saako mistään niitä tiivisteitä kytkimen taakse. kun meinaa kone vuotaa ölpää kytkin koppaan. sinne vaihoin uuen sen laakeripukin tiivisteen joka on 2 hessa osassa ja siellä on vielä 2 semmosta tupakin pitusta puikula tiivistettä sitä en saanu mistään vein sinne vaan massan mutta se ei oo pitäny.:)

Sami89 13.09.2012 08:35

En osaa sanoa että mistä niitä saa, mutta koita jotain keksiä.. Muuten ei oo kytkin kovin pitkäikänen..

tapsa4x4 13.09.2012 08:43

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja SAMURAI SUSUKI (Viesti 915146)
Kiitos kaikille pitää vaan koittaa lyyä loota paikalleen ja kahtoa miten käy. Ja semmosta vielä että saako mistään niitä tiivisteitä kytkimen taakse. kun meinaa kone vuotaa ölpää kytkin koppaan. sinne vaihoin uuen sen laakeripukin tiivisteen joka on 2 hessa osassa ja siellä on vielä 2 semmosta tupakin pitusta puikula tiivistettä sitä en saanu mistään vein sinne vaan massan mutta se ei oo pitäny.:)

Moottori koneistamot jotka myi tiivisteitä niin löytyi ainakin ennen.

tapsa4x4 13.09.2012 08:47

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja oziolli (Viesti 914862)
Ainakin takalaisilla markkinoilla lyhyessa ja pitkassa patrollissa on eri tyyppinen vaihdelaatikko. Lyhyen patrollin vaihdelaatikko on sukua henkiloautopuolelle, kun taas pitkan patrollin vahvempaa tekoa oleva vaihdelaatikko on lahtoisin kevyiden kuorma-autojen linjalta.

Juu siis bensa versioissa on pikku laatikko pätkäsdä ja iso pitkässä.näitä ei suomessa juurikaan ole, pätkiä en oo nähnyt koskaan suomessa orgineelinä bensana ja pitkiä jokunen tallin pihassakin retkottaa yksi. Mutta dieselissä on pitkässä ja pätkässä samat lootat.

Olkku 13.09.2012 09:42

Täällä palstalla oli linkki joskus sellaiseen taulukkoon. Nyt en löytänyt.
Siin oli niin että SD33 ja SD33T olis eri 5-vaihteinen.
1.vaihteen välityksen ero oli kuitenki vain luokkaa 0,4

Mulla itellä oli turbollinen patrolli 5-lovisella ja nyt on vapari 5-lovisella ja kyllä siin hitunen ero on, ja perävälitykset on samat.

Mutten ala kinaamaan enempää nyt kun ei löydä sitä taulukkoa.

mikkoimp 14.09.2012 20:46

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja tapsa4x4 (Viesti 915157)
Juu siis bensa versioissa on pikku laatikko pätkäsdä ja iso pitkässä.näitä ei suomessa juurikaan ole, pätkiä en oo nähnyt koskaan suomessa orgineelinä bensana ja pitkiä jokunen tallin pihassakin retkottaa yksi. Mutta dieselissä on pitkässä ja pätkässä samat lootat.

viime vuonna oli tärpätti pätkä nettiautossa myynnissä, oli kunnoltaan aivan todella helmi, mieli teki jo lähes ostaa, niin hyvää saa etsiä...

_Jape_ 14.09.2012 21:04

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja mikkoimp (Viesti 915736)
viime vuonna oli tärpätti pätkä nettiautossa myynnissä, oli kunnoltaan aivan todella helmi, mieli teki jo lähes ostaa, niin hyvää saa etsiä...

tarkoitat sitä valkosta bensa pätkää? :) sehän oli helmikuussakin vielä myynnissä. olihan siinäkin jotain outoa ku kuulemma papereissa 2.8 ja 4.2 pata keulalla ja silti muka orkkis.
en nyt muista sekotanko tän siihen toiseen valkoseen bensapätkään. olikohan se se jenkki-facelift

Sami89 14.09.2012 21:10

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja _Jape_ (Viesti 915752)
tarkoitat sitä valkosta bensa pätkää? :) sehän oli helmikuussakin vielä myynnissä. olihan siinäkin jotain outoa ku kuulemma papereissa 2.8 ja 4.2 pata keulalla ja silti muka orkkis.
en nyt muista sekotanko tän siihen toiseen valkoseen bensapätkään. olikohan se se jenkki-facelift

Sehän on vaa hyvä et on vaihtoehtoja.;) Ei tuu niin isoo sotaa jos/kautta sellast oikeeta (v) moottoria joku keksii sinne leimata..:D:D


Sivu luotu: 13:31 (GMT +2).