Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Range Rover 1987 sulakeasia. (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=100874)

SirArhip 31.08.2012 11:36

Range Rover 1987 sulakeasia.
 
Töötti, kello sekä radio pimeinä. Sulaketta vaihdettaessa
sulake 15A palaa samantien, vaikkei virta ole päällä, vai
onko?? Mistä lähtis liikkeelle?

Kaitsu67 31.08.2012 12:15

Oliko ton sulakkeen takana mitään muita laitteita? Parhaiten selviää kun irroittaa kaikki tuon sulakkeen takana olevat laitteet ja pistät ehjän sulakkeen. Pitäisi säilyä palamatta.

Sitten laitteet yks kerrallaan kiinni ja aina tarkistus virtojen kanssa > kun sulake palaa, niin todennäköisesti viallinen laite löytyi.

Jos käytössä on yleismittari, niin sillä voi mittailla jos on oikari jossain tai joku vie liikaa virtaa.

Kaitsu

Paavo 31.08.2012 12:33

Moi,

jos ei ilmiselvää vikapaikkaa löydy, niin purat kojetaulua että saat seurattua sitä sulakkeelta lähtevää johtoa, sieltä se oikosulku löytyy.

Itsella oli yhdessä rangessa vähän vastaava ja aika töiseväksi osoittautunut vika. Vilkut ja jotain muuta pimeni, ja vika oli päällä jonkun aikaa ja hävisi sitten taas pitkäksi aikaa (~vuosi). Sitten jäi päälle, ja puratti sitten lämppärinkin pois, kun se paksuhko vihreä sulakkeelta lähtevä johto haarautui siellä takana useammaksi (olisko ollut 7 ohuempaa vihreää johtoa).

Kaikki poikki, ja sitten seurattiin oikosuljussa ollutta johtoa, joka meni konehuoneen etunurkkaan, siellä oli jollekin tyhj' liitin, joka sopivassa asennossa päästi liittimen koskettamaan koria.

-Paavo

Kaitsu67 31.08.2012 16:51

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Paavo (Viesti 911222)

Kaikki poikki, ja sitten seurattiin oikosuljussa ollutta johtoa, joka meni konehuoneen etunurkkaan, siellä oli jollekin tyhj' liitin, joka sopivassa asennossa päästi liittimen koskettamaan koria.

-Paavo

Noita "tyhjiä" irrallaan roikkuvia liittimiä on mun mielestäni useampikin kun alkaa katella Lantikoiden konehuoneesta. Eri varusteista riippuen johdotukset on vissiin vedetty valmiiksi...

Kaitsu

luke_L 01.09.2012 10:17

oisko takavinkkarin moottori jumissa? ja polttaa sulaketta..

SirArhip 02.09.2012 10:35

Takalasinpyyhkimen moottori pyörii kyllä, ja siis
pyyhkijä myös.

Kaitsu67 04.09.2012 23:18

Joko vika löyty?

Kaitsu

Td5 05.09.2012 11:03

Mulle kerrottiin hyvä neuvo tämmöseen tilanteeseen, sulakkeen tilalle ajovalopoltin.
Kun menee oikariin, se palaa koko ajan ja voit sitten haeskella mikä sen sammuttaa
ja siin on sun vika.

Abiko liittimet on himpan paksumpia kun sulakkeen liittimet, pura sulake ja juota niihin
johdot joihin sit ajovalopoltin.

SirArhip 05.09.2012 14:23

Kattovalon piuhat on sulanu kiinni lampun lasiin.
Kolmiosainen kantaosa polttimolle halki, mitä materiaalia
se lienee, bakeliittia? Mistä kannattaa tehdä uusi kantaosa
polttimolle? Oikosulku mitä luutavammin tästä syystä.

Kaitsu67 10.09.2012 12:11

Eikös siihen voi istuttaa jonkun muunkin polttimon kannan?

Mulla saatta olla kyllä tollanen sisävalo irrallaan, siitä vois tehä kaupat jos kiinnostaa?

Kaitsu

SirArhip 12.09.2012 14:56

Kiinnostaa sisävaloasia. Onko siis Rangen oma kattovaloko?
Pitkulaisen polttimon pituus on nyt hatusta vedettynä joku
3,5-4cm, että onko jotain ton kokosta? Mitäs siitä pitäis maksaa?
Ja kurvailetko miten täällä hki:n ytimessäpäin?

Kaitsu67 12.09.2012 17:11

Laitettu yv:tä


Sivu luotu: 22:18 (GMT +2).