Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Hiluxiin iskarit (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=100790)

Matias. 29.08.2012 09:12

Hiluxiin iskarit
 
Tämä menee vähän off-topiciksi, mutta onhan tuossa Foorumin nimessäkin Off....

Mutta 2 wd (2002) Hiluxiin olis tarkoistus etsiä uudet iskarit ja olen lueskellut täällä että porukalla olisi kaksivetoisistakin kokemuksia.

Paremmin autoista tietävä kaveri sanoi koeajon jälkeen että iskarit uusiksi jotta huteruus poistuisi. Mieluummin kaksitoimiset kaasut jotta nimismiehenkiahroissa ja terävissä montuissa tuleva jysähtelevä hakkaaminen vähenisi. Auton alustassa ei ole väljää. Satatuhatta ajettu. Renkaina Michelin Agilis jotka lähtee tämän kesän jälkeen vaihtoon. Laitetaan jotkut ajettavammat tilalle.

Ei ole tarkoitus tehdä kivirekeä kun lavalla ei kuljeteta mitään muuta kuin terveisiä ja joskus jotain puusepän työkaluja. Eli jonkinlaista comfort-alustaa ollaan etsimässä. Sitä mitä tuohon nyt voi saada.

Minkähän valmistajan pumppuja tuohon kannattaa ostaa?

hemmobj40 29.08.2012 19:24

Laita 1000kg tavaraa lavalle niin kyllä se alkaa tasaisemmin kulkemaan. Ei iskareiden vaihdosta ole hyötyä jos alla on kuorman kantamista varten tarkoitetut jouset. Avuksi ensihätään ottaisin jousipakoista lehtiä pois.

Matias. 30.08.2012 08:57

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja hemmobj40 (Viesti 910749)
Laita 1000kg tavaraa lavalle niin kyllä se alkaa tasaisemmin kulkemaan. Ei iskareiden vaihdosta ole hyötyä jos alla on kuorman kantamista varten tarkoitetut jouset. Avuksi ensihätään ottaisin jousipakoista lehtiä pois.

Ei tuohon uskalla oikein paljoa painoa laittaa ennen kuin löytyy uudet iskarit noiden kuluneiden tilalle.
Kyllä tuokin ajatus on käynyt mielessä että ottaa koemielessä yhden lehden pois mutta vaimennus täytyy saada ensin kuntoon ennen kuin alkaa säätämään.
Se on totta ettei tästä hlöautomaista saa kuin vaihtamalla, mutta tehdään se mitä voidaan.

Matias. 07.09.2012 13:32

No niin. Päädyin sitten KYBin kaasuiskareihin jotka tuli tilattua. Kotimaasta ei näy löytyvän tähän maataloustraktoriin vaimentimia. Onneksi on Internjet...

-MaTTi- 07.09.2012 14:58

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Matias. (Viesti 913205)
Päädyin sitten KYBin kaasuiskareihin

Tuskinpa perus-kybeillä homma muuttuu miksikään... :(

Matias. 09.09.2012 20:59

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- (Viesti 913217)
Tuskinpa perus-kybeillä homma muuttuu miksikään... :(

Vähän on mullakin sellainen pelko, mutta jos uudet on reilu satatuhatta vähemmän ajetut, niin luulisin että kallistelu ainakin vähenee.

toyota4x4 11.09.2012 23:12

entäs ihan alkuperäiset toyota tiskiltä joihinkin tais olla 50e kappale.

Matias. 12.09.2012 12:19

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja toyota4x4 (Viesti 914718)
entäs ihan alkuperäiset toyota tiskiltä joihinkin tais olla 50e kappale.

Toyotan tiskillä oli hiljaista kun tämä ei ollutkaan 165 korimalli vaan 150 -malli. Menevät tilaukseen. Alkuperäiset on lisäksi yhteen suuntaan vaimentavat perusnesteiskunvaimentimet, jos em. tiskiin on uskomista. Siis tuon nelivetomallin.

Tilasin nuo sitten itse ja asennettuna nyt. KYBin Aussien luettelosta löytyi kaasuiskarit myös taakse ja perä on nyt jäpäkkä. Keula saisi olla itse asiassa vähän tukevampikin uusilla, tosin hyvä se on nytkin mutta ei ole varaa juurikaan iskarin pehmetä kuluessaan. Eli seuraavan kerran täytyy yrittää löytää karvan verran jämäkämmät eteen tai sitten joku kertoi Bilsteinin iskarien olevan säädettävät. Ne voisi olla yksi mahdollisuus jos mallistosta löytyy?
Onko kukaan kokeillut noita Bilsteinejä Hiluxiin? Etuiskarit näyttävät olevan samat neliveto- ja takavetomalleissa.


Sivu luotu: 22:37 (GMT +2).