![]() |
Läjän takavalot pimeänä, en osaa.
Vaihteeksi sähkövaivaa, takana ei pelaa parkit eikä rekkarivalot.
Kuten asiaan kuuluu niin tässäkin on nämä perusmodatut takavalot ja kaikille noista puuttuvista valoista tulee sähkö nyt yhtä (=toisen puolen) piuhaa pitkin, poiketen alkuperäisestä jossa kai eri puolille tulee eri piuhalta/sulakkeelta. Nyt onvaan tilanne sellainen että edestä tulevan johtonipun päässä olevaan moninapaiseen liittimeen tulee kyllä sähkö siihen nastaan mhin valotkin on kytketty, mutta se ei kestä yhtään kuormaa. Yleismittari kyllä näyttää voltteja mutta virtaa ei tule sen vertaa että edes yksi 5w poltin palaisi. Niin että mistähän tätä vaivaa nyt lähtisi eristämään? Etuparkit pelaavat joten katkaisijassa vika tuskin on kun samalla releellähän noi käsittääkseni on. Ja mikä ihme on tuo kohtalaisen kokoinen sininen boksi oikeassa takalokarissa johon menee muutama piuha? |
Eli Arpen sanoin siellä on johto muuttunut puolijohteeksi, eli läpäisee jännitteen mutta ei virtaa...:D Samaa vaivaa on ollu bertassa ja juuri ennen leimaa ilmeni myös peräkärrissä.
Niitä johtonippuja voisi kai pureskella mutta nopea arvaus mistä voisi ettiä vikaa on joku möykky jossakin mistä on perävaunun töpseli haaroitettu. Ja siellä se rosvoliittimen kohta. Ja jos ei vikapaikkaa rupea löytymään niin eti sieltä alustasta joku johdonpää/liitin mihin tulee virta parkilla ja hypytä se sieltä kun noita valovariaatioita on maailmassa vaikka mitä ja siellä niitä kylkivalon ym.johtoja saattaa olla vapaana useampiakin. Näin jouduin itse tekemään vastaavassa hommassa. Voisi sinne kai vetää ihan uudetkin valojohdot sieltä edestä mutta hommaa on siinäkin. |
Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
|
Se sininen purkki siellä takalokarissa oli 89550-35360 EMISSION CONTROL joka löytyy Toyodiyn mukaan seuraavista vehkeistä:
08/1983-06/1998 TOYOTA HILUX LN5*,6*,YN5*,6*,RN5*,6* 84-01: SWITCH & RELAY 08/1988-07/1997 TOYOTA HILUX RN1**,YN85,90,1**,LN85,90,1**,VZN130,KZN130 84-01: SWITCH & RELAY 08/1988-01/1997 TOYOTA HILUX YN85,LN85 84-01: SWITCH & RELAY Mut kai se on ihan hyödyllinen tässäkin! |
Jaa siis Kotkassa. ´No meitsi on sattumalta kulmilla.
Tuota jos sen johtosarjan etupään liittimen ettisi käsiin ja mittaisi sieltä että tuleeko sinne molempia eli virta ja jännite niin sitten se vika ainakin paikallistuisi siihen välille. Ja jos sieltä löytyy vielä jonkun pimeän johdon toinen pää niin sitten vaan kierrättää sen sähkön sitä kautta. Tai sitten hieman pureksii niitä nippuja ja jostain löytynee joku haaroitus mihin on puristettu messinki kauluksella toinen johto rinnalle niin siitä on yksi hapettumakohta. Nopeaa ja kätevää näin niiku netissä tietsä...:D |
Sivu luotu: 19:45 (GMT +2). |