Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Chit-Chat (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=172)
-   -   Tunkki petti (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=100577)

sjeeppi 22.08.2012 12:13

Tunkki petti
 
No niin, nyt sitten sattu jollekkin, oliko kiire vai oliko jäänyt hankkimatta pukit akseleiden alle.
No eka pudotuksesta oppii....

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012...84176_uu.shtml

T3Syncro 22.08.2012 15:05

Luulisi oppivan?

helmapelti 22.08.2012 17:29

http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/808804/0

Mää oon näitä kehunut ennenkin, suht tukevat ja ennenkaikkea käytännölliset.
Aina tulee alle heitettyä.

FunJam 22.08.2012 19:09

Mies oli painanteessa.. Siis maastossa? Aika harvalla on pukkeja metsässä mukana. Toi lifti on varomattomasti käytettynä kyllä arvaamaton kapistus, mutta kokemuksella oppii :rolleyes:
Monasti maastostakin löytyy jotain kivaa pukkia korvaamaan, kun vaan muistaa kiireessä katsella vähän ympärilleen.

veijon-esso 22.08.2012 21:19

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja FunJam (Viesti 908739)
Mies oli painanteessa.. Siis maastossa? Aika harvalla on pukkeja metsässä mukana. Toi lifti on varomattomasti käytettynä kyllä arvaamaton kapistus, mutta kokemuksella oppii :rolleyes:
Monasti maastostakin löytyy jotain kivaa pukkia korvaamaan, kun vaan muistaa kiireessä katsella vähän ympärilleen.

Onnettomuus sattui porissa Musan kaupunginosassa, eli ei kait ihan metässä vai mitä sanoo porilaiset?

Byrocrat 22.08.2012 21:54

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja veijon-esso (Viesti 908808)
Onnettomuus sattui porissa Musan kaupunginosassa, eli ei kait ihan metässä vai mitä sanoo porilaiset?

http://maps.google.fi/maps?hl=fi&ll=...28152&t=h&z=16

Kyllä tuolla Musassa metsääkin näyttäs löytyvän :rolleyes:

Tuomo 22.08.2012 22:47

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja helmapelti (Viesti 908705)
http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/808804/0

Mää oon näitä kehunut ennenkin, suht tukevat ja ennenkaikkea käytännölliset.
Aina tulee alle heitettyä.

Mullakin on just tollasia ihan samanlaisia, tosin ne ei kestä kuin 2000kg/pukki ainakaan tarran mukaan... Enkä kyllä yhtään enempää niille uskaltais laittaakkaan..

Kaitsu67 22.08.2012 23:03

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja FunJam (Viesti 908739)
Mies oli painanteessa.. Siis maastossa? Aika harvalla on pukkeja metsässä mukana.

Vaikka en vielä ole monella safari/metsäkeikalla ollut, niin olen yhden pukin varulta aina laittanut mukaan. Ei se niin paljon tilaa vie tai paina....

Kaitsu

ONROAD 23.08.2012 07:50

Voihanhan niitä painanteita olla muuallakin kuin metsässä.

Tomppaa_ 23.08.2012 14:24

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Tuomo (Viesti 908831)
Mullakin on just tollasia ihan samanlaisia, tosin ne ei kestä kuin 2000kg/pukki ainakaan tarran mukaan... Enkä kyllä yhtään enempää niille uskaltais laittaakkaan..

Aika järeetä kalustoa saa korjata jos meinaa ylittää painorajat, tommosen pajeron koko painon sais laittaa yhen pukin päälle ;)

BJ-40/76 24.08.2012 21:54

On painoja ja painoja
 
Jos tuo pukit on samoja, mitä minulla (en muista mistä ostin) niin tuo 2 Ton ei ole likellekkään sama asia kuin nostotarvikkeissa 2Ton!

Nuo minun pukit on niin hentoiset, että uskaltaisimpa melkein lyödä vetoa siitä;
että jos esim. HDJ-80 etuakselin alle laitetaan nuo pukit korkeimpaan asentoon, niin nautaraudasta keikuttelemalla molemmat pukit vääntyisi:o
Yksi pukki vääntyi kaverilla lähes huomaamatta, oli varmaan runkoaisan alla, ja toista runkoaisaa nostettiin hallitunkilla, siis vedettiin akselipukin kannalta sivuun...

Siis minun mielestä auto pitää varmistaa siten, että kun jotain odottamatonta:
esim. vaihteisto lipsahtaa runko-aisaa vasten tai tunkki lipsahtaa korissa, niin akselipukit tms. huolehtii siitä, että auto pysyy ylhäällä.

Lähes ilmainen henkivakuutus tallille on "vannepukki" siis vanhat vanteet pinossa: alimmaiseksi 16" vanne, päälle 15" jne.
ja vaikka päällimmäisenä on 100A datsunin 12" vanne, niin pari tonnia kestää pudottaa päälle vaaksan korkeudelta, niin vanne pinkka ei anna periksi kuin senttejä!

Toki olishan se hyvä bisnes idea alkaa myymään puolen metrin koivuhalkoja akselipukkeina, ja lisätä huomautus, että pitää tukea kunnolla että ei pääse kaatumaan....

lavanelikko 24.08.2012 22:16

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 (Viesti 909283)
Jos tuo pukit on samoja, mitä minulla (en muista mistä ostin) niin tuo 2 Ton ei ole likellekkään sama asia kuin nostotarvikkeissa 2Ton!

Nuo minun pukit on niin hentoiset, että uskaltaisimpa melkein lyödä vetoa siitä;
että jos esim. HDJ-80 etuakselin alle laitetaan nuo pukit korkeimpaan asentoon, niin nautaraudasta keikuttelemalla molemmat pukit vääntyisi:o
Yksi pukki vääntyi kaverilla lähes huomaamatta, oli varmaan runkoaisan alla, ja toista runkoaisaa nostettiin hallitunkilla, siis vedettiin akselipukin kannalta sivuun...

Siis minun mielestä auto pitää varmistaa siten, että kun jotain odottamatonta:
esim. vaihteisto lipsahtaa runko-aisaa vasten tai tunkki lipsahtaa korissa, niin akselipukit tms. huolehtii siitä, että auto pysyy ylhäällä.

Lähes ilmainen henkivakuutus tallille on "vannepukki" siis vanhat vanteet pinossa: alimmaiseksi 16" vanne, päälle 15" jne.
ja vaikka päällimmäisenä on 100A datsunin 12" vanne, niin pari tonnia kestää pudottaa päälle vaaksan korkeudelta, niin vanne pinkka ei anna periksi kuin senttejä!

Toki olishan se hyvä bisnes idea alkaa myymään puolen metrin koivuhalkoja akselipukkeina, ja lisätä huomautus, että pitää tukea kunnolla että ei pääse kaatumaan....

Yleensä ite kun on auton alle joutunut ryömimään, niin tuupannut halpis pukit paikoilleen ja laskenut tunkin löysäksi. Sen jälkeen on autoa tönitty joka suuntaan. Sama toistetaan jokaisen tunkkauksen jälkeen. Sitten tunkki uudelleen "vähän tiukalle" ja äijä töihin. Tokihan perinteinen rasvamonttu olis parempi jo työ ergonomian kannalta, mutta näillä mennään.

Tuomo 24.08.2012 23:20

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Tomppaa_ (Viesti 908920)
Aika järeetä kalustoa saa korjata jos meinaa ylittää painorajat, tommosen pajeron koko painon sais laittaa yhen pukin päälle ;)

No kyllä ne tollasen 3,3t omapainon omaavan auton alla tuntuu aika rimpuloilta, eikä tartte ku nostaa etupää kahden pukin varaan. Jos kaikki neljä rengasta pitää saada yhtä aikaa ilmaan niin en mä alle mene vaikka joka nurkassa on tollanen pukki. Laitan 3t tunkit molempiin päihin "varmistamaan".

Esim. tollanen on jo huomattavasti parempi: http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---M...topukki-15109/ maasturihommiin. Vaikka onkin Biltemasta ;).

Jappi 25.08.2012 02:12

Minä koeponnistin yhden 2t halpispukin, oli kaivurin puomi painona kun taittosylkyn tiivisteet vaihdoin. Varmasti painaa tuo taaki enemmän kuin HJ:n nurkka. Kestää ne prkle...

helmapelti 28.08.2012 09:02

Ei noi 6tn pukit mulla oo vielä hj:n alla notkunut, uskon että kestää sen mitä bilteman 3tn vaikka on halvempi..

Kaitsu67 28.08.2012 13:56

Kyllä se 2t pukki per nurkka kestää hyvin 3t maasturinkin, painohan jakautuu kuitenkin niin ettei se kaikki tule sille yhdelle pukille.

Mulla on 2 ja 3 tonnin pukit itellä, toki se 3t pukki on järeämpi ja tukevampi.


Sivu luotu: 06:38 (GMT +2).