Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   nissan vanette 1992 2L diesel. kone puskee öljyt!!! apua kaivattais nopeasti! (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=100252)

pahtis 13.08.2012 19:27

nissan vanette 1992 2L diesel. kone puskee öljyt!!! apua kaivattais nopeasti!
 
tervehdys kaikille!

eli olis tuommoinen diesel vanette tiedossa, mutta en ole päässy tutkimaan että mistä vuotaa öljyt pihalle..
motilla ajettu se 391tuhatta.
yks heppu oli käyny koeajaamassa sen ja sillä oli alkanu vanette hyytymään ja sitten oli sammunnu ja sen jälkeen öljy valo alkanu palamaan.. noh öljy tikku ei kastunu ees, litra sisälle ja ei vieläkään kastunu.. sen verraan tietoa että koneen oikea puoleinen kylki aivan öljyssä ja kori mihin oli päässy lentämään.. itse epäillen että olisiko siinä öljyn suodatin löystyny/menny paskaksi.. niin ja jakoremppa tehty 300tuhannessa. venakopassa luki LD20.

eli eli, olisiko joku tiietoinen et mikä/mistä voi johtua tuo öljy vuoto?? kannattaako sitä edes ostaa.. muuten auto hel'etin hyvä kuntoinen :O

lisää tietoja autosta: nissan vanette BULC22KFQ-VAN. vm-92 olis aivan mahtavaa jos joku osais sanoa et mikä on! s.posti pahtis1989@hotmail.com

Bj Andy 13.08.2012 19:58

Mitään tiiä mutta jos on hyytyny,öp valo syttyny, ja öljyt pihalla niin täystuho on varmaan lähin mahdollinen diagnoosi.

Eli uutta mosaa peliin tai totaalinen remppa.

BJ-40/76 13.08.2012 22:22

Ja täysin ulkomuistista....
 
Tuo LD-20 on muistaakseni samaa ydinsodan kestävää laatua tuo kuin LD-28, ja tuo öljyn/jäändytysnesteen puute on normaali "kuolinsyy" tuolle moottorille.

Siis noita moottoreita varmaan löytyy kolari/ruostevaurio vammaisista, ja kun ikää jo 20v tai paljon yli , niin hintaluokka varmaan kohdallaan, koska tuo takaveto? vanette on niitä vähemmän haluttuja pikkuisia pakuja.

-> ruosteeton kori huomattavan käyttökelpoinen/arvokas verrattuna lahoon ajokuntoiseen.

pahtis 14.08.2012 00:17

juu no nyt pääsin vähän katteleen niin oli yks vesiletku halki.. ja ennenkuin tuo hoksattiin niin käytettiin syyläri korkkia pois ja korkki öljyssä.. noh sitten laitettiin käyntiin niin huohotti syyläri korkista öljyä... pentele pentele... sais pikku jipoilla kuntoon tuo.. ei oikein kipsi käellä viitti mottia vaihtaa :O noh laittais seisontaa ja kattoa talven aikana uutta mottia ja jos sitä kokeilis leimalle.

Jappi 14.08.2012 03:54

Meillä olisi yksi projektiauto (volvo 145 express) jossa olisi keulilla hyvä bluebirdin LD20. Seissyt jo monta vuotta turhan panttina. Ihan vaan vinkiksi jos sellaista tekniikkaa tarvitsee.

pahtis 14.08.2012 08:37

ainiin! unohdin mainita diagnoosin tuosta että minkä takia hyytyi ja sammui sillä yhellä hepulla.. vissin lämpöleikannu ja sitten työntäny öljyt pihalle.. mutta taas kuulluuki kysymys että mistä ne öljyt yleensä tuommoisissa tilanteissa tulee ulos? o.O

Bj Andy 14.08.2012 17:08

No vesiletku halki, reikäpäässä kovaa ajoa, kansipahvipalannaa täysinpaskaksi, öljyt kannen öljykanavasta/kiinnileikanneen männän ohi sinne pyttyyn/ vesitilaan, ja sieltä pihalle,ja lopuksi kampiakselinkin laakerit leikkaa kiinni.= Yiiiuuppeeaaiijeee.....

Näin niiku villinä arvauksena edellä kerrotun mukaan. Joka tapauksessa tuossa on niin paljon laitettavaa että kannattaa ainakin oottaa se kipisi pois, ja tod.näk moottorissa ei ole enää montaakaan kättökelpoista osaa jäljellä. Tai jos on niin ei kannata enää lotota, tuuri on käytetty tuohon.:D:D

Mutta pura se ja kerro ihmeessä miten kävi.

pahtis 14.08.2012 23:20

sillä lailla:D pitää kokeilla vaikka minkä näköisiä poppa konsteja et sais ajettua sen 50km :D pitänee kirjoitella kun jokus sitä pääsee purkaan :D


Sivu luotu: 09:24 (GMT +2).