![]() |
Volvon jarruongelmaa
mistä saa edullisimmin ja pikaisesti Volvoon jarruosia?
tarvetta ainakin jarrukenkä sarjalle ja parille jarru sylinterille. Pikaisella kookletuksella ei tärpännyt, mutta vinkkejä saa laittaa!! Jos jollain olisi HYVIÄ käytettyjä tarjota niin laittakaaa privaa.. tällä hommalla olisi siis oikeasti KIIRE!! |
Olikos se joku tanaka.nu ruotsissa. Joka myi ainakin
Jos siis malli 303/4/6 kyseessä. Jos ei niin motonet... Mulla ei ole omakohtaista kokemusta tosta tanakasta... |
offipajalta löytyy kannatta kysellä puhelimitse.ostin sieltä joka nurkkaan kengät ja sylintireiten korjaus sarjan.
|
Offroadpajalta mäkin äsken tilasin :)
|
täytyypä huomenissa pajalle soitella...
luulen että mulla on vika kuluneissa kengissä kun ekalla polkasulla menee poljin pohjaan mutta jarruttaa suht hyvin. tokalla polkasulla jää aika ylös ja naama kopsahtaa ikkunaan, jarrut siis loistavat kun polkaisee toisen kerran. eli ns "pumppujarru" Luulen ettei kenkiä saa säädettyä tarpeeksi liki?? vai olikos raadilla jotain muuta mielipidettä? |
onko ilmattu ?
|
Lainaus:
ja ilmattu sen volvon ohjeen mukaan. tuossa juuri järkeilin että se etuakselin taimmaiset sylinterit on jotenkin päin seiniä suunniteltu. mäntä osoittaa ylöspäin ja ilmausruuvi alaspäin?? tarvii varmaan ottaa se sylinteri käteen ja puruistaa jollain kasaan ja ilmata "oikeinpäin" |
Ihan saman ongelman kanssa itse painin. Ilmaa siellä on!
|
Lainaus:
|
appiukon hinuri canterissa sama homma, eka polkasulla poljin pohjaan ja jarruttaa moitteetta ja jos erehtyy pumppaamaan niin naama lasissa... :D ilmata pitäs mutta kukaan ei vissiin jaksa vaivautua, tottumuskysymys ilmeisesti kun jarrut pelittää joka tapauksessa todella hyvin. rummut joka nurkassa siinä..
|
Lainaus:
niillähän on kuitenkin vaan milli tai 2 korkeus eroa niillä kanavilla sylinteruin sisällä (kohtaavat melkein samassa paikassa) eipä siinä mitään häviä vaikka koettaisi... |
sanokaahan gurut miksei se ilma nyt poistu?
nestettä on pumpattu kohta varmaan 10l läpi varaosaliikkeessäkin vittuilivat eilen että oletkos alkanu juomaan tätä nestettä :D koetettu myös alipainekannua ilmaukseen mutta viieläkin on pumppujarrut. kaikki sylinterit on saanut uudet kumit sisäänsä myöskin pääsylinteri volvon ohjeessa pitäisi löytyä tehostajalta ilmaruuvikin mitta mulla ei kyllä ole?? alkaa oikeesti olemaan neuvot vähissä |
muokkasin tuota topikin otsikkoa paremmin kuvaavaksi...
|
Kai sää oot muistanu kehiä ne kengät mahollisimman lähelle rumpua?
Joka kengälle on oma kehintäruuvinsa, ja siellä kengän takana on sellanen epäkesko joka estää kenkää palautumasta liian kauaksi rummusta. Alemman kengän kehitäruuvi on mukavasti käsillä, mutta ylemmän kengän kehintä jää porttaalipoksin taakse piiloon. Joutuu melkein renkaan irrottamaan jotta mahtuu kiintoavain väliin. Jos kenkien kehintä jää liian kauaksi, menee poljin ensin pohjaan ja jarrut ottaa vasta pumppailemalla, ennenkun sylinterit täyttyy nesteestä riittävästi. Ja hetken odottelun jälkeen on jarrut taas hukassa. |
Ilmaus onnistunut ihan normaalisti.
Kenkien uusinta lopetti pummppujarrut. Niita saa Motonetista, Fixusesta Koivuselta jne. Viipo puhuu asiaa kehimisesta. |
Olihan myös tuo Warning valve poistettu ilmauksen ajaksi? Tuolta selviää->
http://www.c303.de/c303-pdf/service/section5brakes4.pdf |
Lainaus:
|
Sivu luotu: 00:06 (GMT +2). |