Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Volvon jarruongelmaa (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=100081)

RIKSRAKS 08.08.2012 20:37

Volvon jarruongelmaa
 
mistä saa edullisimmin ja pikaisesti Volvoon jarruosia?
tarvetta ainakin jarrukenkä sarjalle ja parille jarru sylinterille.
Pikaisella kookletuksella ei tärpännyt, mutta vinkkejä saa laittaa!!

Jos jollain olisi HYVIÄ käytettyjä tarjota niin laittakaaa privaa..

tällä hommalla olisi siis oikeasti KIIRE!!

murkula_ 08.08.2012 21:01

Olikos se joku tanaka.nu ruotsissa. Joka myi ainakin
Jos siis malli 303/4/6 kyseessä. Jos ei niin motonet...
Mulla ei ole omakohtaista kokemusta tosta tanakasta...

lapinpoika 09.08.2012 09:00

offipajalta löytyy kannatta kysellä puhelimitse.ostin sieltä joka nurkkaan kengät ja sylintireiten korjaus sarjan.

murkula_ 09.08.2012 09:09

Offroadpajalta mäkin äsken tilasin :)

RIKSRAKS 09.08.2012 10:39

täytyypä huomenissa pajalle soitella...

luulen että mulla on vika kuluneissa kengissä kun ekalla polkasulla menee poljin pohjaan mutta jarruttaa suht hyvin.
tokalla polkasulla jää aika ylös ja naama kopsahtaa ikkunaan, jarrut siis loistavat kun polkaisee toisen kerran.
eli ns "pumppujarru"
Luulen ettei kenkiä saa säädettyä tarpeeksi liki??

vai olikos raadilla jotain muuta mielipidettä?

pee 09.08.2012 10:57

onko ilmattu ?

RIKSRAKS 09.08.2012 11:08

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja pee (Viesti 905023)
onko ilmattu ?

on läträtty jo varmaan 2 Litraa jarrunestettä läpi :mad:
ja ilmattu sen volvon ohjeen mukaan.

tuossa juuri järkeilin että se etuakselin taimmaiset sylinterit on jotenkin päin seiniä suunniteltu.
mäntä osoittaa ylöspäin ja ilmausruuvi alaspäin??
tarvii varmaan ottaa se sylinteri käteen ja puruistaa jollain kasaan ja ilmata "oikeinpäin"

murkula_ 09.08.2012 11:11

Ihan saman ongelman kanssa itse painin. Ilmaa siellä on!

hpotteri 09.08.2012 20:12

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja RIKSRAKS (Viesti 905026)
on läträtty jo varmaan 2 Litraa jarrunestettä läpi :mad:
ja ilmattu sen volvon ohjeen mukaan.

tuossa juuri järkeilin että se etuakselin taimmaiset sylinterit on jotenkin päin seiniä suunniteltu.
mäntä osoittaa ylöspäin ja ilmausruuvi alaspäin??
tarvii varmaan ottaa se sylinteri käteen ja puruistaa jollain kasaan ja ilmata "oikeinpäin"

Vaihda takasylinterissä ilmaruuvin ja putken paikkaa keskenään ja ilmaa säädöt löysällä niin ilmaantuu kun itekseen.

mikkocap 09.08.2012 20:35

appiukon hinuri canterissa sama homma, eka polkasulla poljin pohjaan ja jarruttaa moitteetta ja jos erehtyy pumppaamaan niin naama lasissa... :D ilmata pitäs mutta kukaan ei vissiin jaksa vaivautua, tottumuskysymys ilmeisesti kun jarrut pelittää joka tapauksessa todella hyvin. rummut joka nurkassa siinä..

RIKSRAKS 10.08.2012 09:56

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja hpotteri (Viesti 905129)
Vaihda takasylinterissä ilmaruuvin ja putken paikkaa keskenään ja ilmaa säädöt löysällä niin ilmaantuu kun itekseen.

vaikuttaisikohan tuo?
niillähän on kuitenkin vaan milli tai 2 korkeus eroa niillä kanavilla sylinteruin sisällä (kohtaavat melkein samassa paikassa)

eipä siinä mitään häviä vaikka koettaisi...

RIKSRAKS 04.09.2012 10:59

sanokaahan gurut miksei se ilma nyt poistu?
nestettä on pumpattu kohta varmaan 10l läpi varaosaliikkeessäkin vittuilivat eilen että oletkos alkanu juomaan tätä nestettä :D

koetettu myös alipainekannua ilmaukseen mutta viieläkin on pumppujarrut.
kaikki sylinterit on saanut uudet kumit sisäänsä myöskin pääsylinteri

volvon ohjeessa pitäisi löytyä tehostajalta ilmaruuvikin mitta mulla ei kyllä ole?? alkaa oikeesti olemaan neuvot vähissä

RIKSRAKS 04.09.2012 11:00

muokkasin tuota topikin otsikkoa paremmin kuvaavaksi...

Viipo 04.09.2012 15:59

Kai sää oot muistanu kehiä ne kengät mahollisimman lähelle rumpua?
Joka kengälle on oma kehintäruuvinsa, ja siellä kengän takana on sellanen epäkesko joka estää kenkää palautumasta liian kauaksi rummusta.
Alemman kengän kehitäruuvi on mukavasti käsillä, mutta ylemmän kengän kehintä jää porttaalipoksin taakse piiloon. Joutuu melkein renkaan irrottamaan jotta mahtuu kiintoavain väliin.

Jos kenkien kehintä jää liian kauaksi, menee poljin ensin pohjaan ja jarrut ottaa vasta pumppailemalla, ennenkun sylinterit täyttyy nesteestä riittävästi. Ja hetken odottelun jälkeen on jarrut taas hukassa.

Topi1982 04.09.2012 16:33

Ilmaus onnistunut ihan normaalisti.
Kenkien uusinta lopetti pummppujarrut. Niita saa Motonetista, Fixusesta
Koivuselta jne.
Viipo puhuu asiaa kehimisesta.

murkula_ 09.09.2012 12:44

Olihan myös tuo Warning valve poistettu ilmauksen ajaksi? Tuolta selviää->
http://www.c303.de/c303-pdf/service/section5brakes4.pdf

RIKSRAKS 09.09.2012 15:01

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja murkula_ (Viesti 913850)
Olihan myös tuo Warning valve poistettu ilmauksen ajaksi? Tuolta selviää->
http://www.c303.de/c303-pdf/service/section5brakes4.pdf

KIITOS!!! nyt on JARRUT! eipä tullu mieleenkään vaikka tota pumaskaa oon selannukkin...


Sivu luotu: 00:06 (GMT +2).