Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Jeep XJ kysymyksiä ja vastauksia -ketju (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=85212)

Timo_L 03.08.2011 09:54

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rytari (Viesti 787041)
onko TimoLla takataskussa mitään paperosseja mikkä auttais mua leimalla ton alsutan kanssa ku tuntu olevan taas vähän vaikeeta, joutuu selitteleen ettei ne tyvihyväksynnät noin vanhoja tiemmä koske jne...

TÜV- paperiksi en voi muuttua :o :D Tosin sun alustahan on asennettu ennenkuin tuo määräys tuli voimaan toukokuun lopulla; toisaalta Joukan linkittämä Trafin soveltamispäätös näyttäisi siltä, että vanhempiin autoihin ei edes tarvitsisi olla noita tüv- papruja. Sinällään ton alustasarjan leimaamisessa ei pitäisi olla ongelmia, koska se on kyseiseen ajoneuvoon tarkoitettu. Siksi annoin sen ohjekirja- asennusnivaskan sulle mukaan :)

vmt 03.08.2011 17:48

Simpukan kiinnityspultteja?
 
Mistähän kannattaisi kysellä pidempiä simpukan kiinnityspultteja? Tai edes alkuperäisen mittaisia? Alkuperäinen pultti on 7/16x14x4.00. Löytyyhän tuollaisia ja pidempiäkin Grade 5 tai 8.8 pultteina, mutta kun alkuperäiset on Grade 8, eli 10.9 vastaavat, niin kai siellä sellaiset pitäisi sitten olla...

JAMANT 03.08.2011 18:35

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja vmt (Viesti 787224)
Mistähän kannattaisi kysellä pidempiä simpukan kiinnityspultteja? Tai edes alkuperäisen mittaisia? Alkuperäinen pultti on 7/16x14x4.00. Löytyyhän tuollaisia ja pidempiäkin Grade 5 tai 8.8 pultteina, mutta kun alkuperäiset on Grade 8, eli 10.9 vastaavat, niin kai siellä sellaiset pitäisi sitten olla...

Käykö käytetyt alkuperäiset?? Olis kolme heti...

Timo_L 03.08.2011 20:05

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja vmt (Viesti 787224)
Mistähän kannattaisi kysellä pidempiä simpukan kiinnityspultteja? Tai edes alkuperäisen mittaisia? Alkuperäinen pultti on 7/16x14x4.00. Löytyyhän tuollaisia ja pidempiäkin Grade 5 tai 8.8 pultteina, mutta kun alkuperäiset on Grade 8, eli 10.9 vastaavat, niin kai siellä sellaiset pitäisi sitten olla...

Jos Jamantin alkuperäismittaiset ei riitä pituudeltaan, niin koitappa Vantaan kiloruuvia (tjsp.) mikä on Lampputien päässä Etolan lähellä.. jatkat sieltä 70/ 70V/ 70T bussien päättäriltä suoraan "tehdasalueelle". Tai sitten Helsingin ruuvikulma Karjalankadulla Vallilassa. Molemmissa on aika kattava valikoima SAE- pultteja kohtuuhinnalla.

vmt 03.08.2011 21:55

Kiitoksia vastauksista! Pitääpä kysellä noista ruuvikaupoista ensin ja jos ei mistään löydy, niin sitten Jamantilta alkuperäiset. Pidempiä tarttisin siksi, kun meinasin koripalkin ulkopuolelle tehdä pikkuisen vahvistusta ja eipä noissa alkuperäisissä näyttänyt liiemmin ylimääräistä mittaa olevan. Yksi pultti tietty katkesi sitten vielä irroittaessa, niin ei sitten ole kaikkia alkuperäisiäkään. Se pultti katkesi, kun oli niin tiukasti siihen alumiiniseen adapteriin hapettunut.

vmt 06.08.2011 00:19

Ei löytynyt pultteja Vantaan kiloruuvista eikä Ruuvikulmasta, tilattavissakin olisi ollut vain 8.8:a. Tuumacid olisi voinut toimittaa, mutta ei ollut varastossa nyt ja toimitusaika olisi ollut n. 3 viikkoa. Witraktorilta sitten CAT-varaosamyynnistä löytyi heti ja kuulemma tuollaistakin pulttia olisi ollut yhden päivän toimitusajalla ollut saatavissa 11 tuuman pituuteen asti. Eikä tuoltakaan ostaessa mennyt edes konkurssiin.

..Marko.. 14.08.2011 15:36

olis semmosta onkkelmaa tarjola että oon ostamassa vanteita kaiffarilta ja pitäs saada et tietoon mutta vanteissapa sitä ei ole merkattu joten viittiikö joku mitata 15"/ 8" vanteesta paljonko on milleinä matkaa kiinnityspinnasta ulkokehään yms..
tarttisin siis ET-10 vanteet
noissa vanteissa on tälläset ku: kiinnityspinnasta sisäreunaan 9cm
ulko reunaan vannetta 14cm

Superlon 14.08.2011 15:57

Mulla on alla 15x7 vanteet ja niissä sisäreunaan matkaa 15cm ja ulkoreunaan 7,5cm. Hippusen vaikeata ottaa tarkkoja mittoja, kun on kumit päällä. :(

vmt 14.08.2011 19:37

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja ..Marko.. (Viesti 790177)
olis semmosta onkkelmaa tarjola että oon ostamassa vanteita kaiffarilta ja pitäs saada et tietoon mutta vanteissapa sitä ei ole merkattu joten viittiikö joku mitata 15"/ 8" vanteesta paljonko on milleinä matkaa kiinnityspinnasta ulkokehään yms..
tarttisin siis ET-10 vanteet
noissa vanteissa on tälläset ku: kiinnityspinnasta sisäreunaan 9cm
ulko reunaan vannetta 14cm

Noissa ois siis äkkiä laskeskellen noilla mitoilla ET -25.

..Marko.. 14.08.2011 21:01

Hyvä, hyvä ja kiitos vaivannaöstä superonille..=P

mparty 15.08.2011 12:28

Ajattelin tuossa iltasella heittää jakolaatikon takas Jeepin alle uusine välityksineen ja samalla varmaan pitää nostaa myös tuo jakolaatikon huohotinletku katon tasalle perän huohottimien tasoon niin heräs kysymys vaihdelaatikosta:

Onko tuossa AX-15 loodassa huohotinta? Ei meinaa löytyä räjäytyskuvista enkä muista moista nähneeni eilen illalla kun jakoloodan siitä irrotin... Jos sieltä sellanen löytyy niin pitänee sekin hoitaa ylemmäs samalla kertaa.

JAMANT 15.08.2011 12:46

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja mparty (Viesti 790424)
Onko tuossa AX-15 loodassa huohotinta? Ei meinaa löytyä räjäytyskuvista enkä muista moista nähneeni eilen illalla kun jakoloodan siitä irrotin... Jos sieltä sellanen löytyy niin pitänee sekin hoitaa ylemmäs samalla kertaa.

Ei taida olla, huohottaa kepin juuresta!

mparty 15.08.2011 12:52

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja JAMANT (Viesti 790431)
Ei taida olla, huohottaa kepin juuresta!

No sitte ei auta kuin yrittää olla hautaamatta Jeeppiä ihan keppiä myöten, eli oven tiivisteet kuntoon :D

Kiitoksia!

lavanelikko 17.08.2011 17:12

Taasen lisää ruosteisia osia, jotka tarvis saada irti toisistaan...
http://forums.offipalsta.com/picture...592235&thumb=1
Mihin suuntaan tuollaisen vetokoukun pitäis antautua? Vasta kilosella vasaralla paukutellu joka suuntaan eikä mitään vastausta...

Timo_L 17.08.2011 18:11

Minä vähän luulen että ilman hirveätä määrää lämpöä ja jotain jättikokoista lekaa tuo ei lähde mihinkään - ja silloinkin varmaan antautuu auto eikä koukku :D Mulla oli edellisessä XJ:ssä ihan samanlainen, enkä edes yrittänyt irrottaa kun katsoin sitä ruosteen määrää mikä tuolla välissä oli. Itse koukun rungon kiinnityspultitkin oli niin ruosteessa että kun alkoi avaamaan niin joka ikinen niistä katkesi...

lavanelikko 17.08.2011 18:42

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L (Viesti 791055)
Minä vähän luulen että ilman hirveätä määrää lämpöä ja jotain jättikokoista lekaa tuo ei lähde mihinkään - ja silloinkin varmaan antautuu auto eikä koukku :D Mulla oli edellisessä XJ:ssä ihan samanlainen, enkä edes yrittänyt irrottaa kun katsoin sitä ruosteen määrää mikä tuolla välissä oli. Itse koukun rungon kiinnityspultitkin oli niin ruosteessa että kun alkoi avaamaan niin joka ikinen niistä katkesi...

Kiitoksia rohkaisusta... Mutta mihin suuntaan pitäis lähteä, jos sille antais lämpöhoitoa tässa jonain päivänä... Tai sit irrotetaan koko paska ja tehdään/teetetään uudet kiinnikkeet koukulle...

Rytari 17.08.2011 22:15

viikon kun ruiskit sinne väliin kärpänkusta (crc, wd40 tjsp) sinne väliin aamuin ja illoin niin se lähtee sillä kilon lekallakin... mahdollisesti sitä lämpöä sit kaveriksi ja aukipäin kun väännät ... mut se ottaa sen viikon aikaa

lavanelikko 18.08.2011 17:25

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rytari (Viesti 791159)
viikon kun ruiskit sinne väliin kärpänkusta (crc, wd40 tjsp) sinne väliin aamuin ja illoin niin se lähtee sillä kilon lekallakin... mahdollisesti sitä lämpöä sit kaveriksi ja aukipäin kun väännät ... mut se ottaa sen viikon aikaa

Kiitos vinkistä. Isoin ongelma oli keksiä, mihin suuntaan sitä koukkua pitää mätkiä, jotta se lähtee irti.

..Marko.. 29.08.2011 17:29

Onko kuvia millä on XJ:hin laitettu ET-44 vanteet "laillisen näkösillä" kaarilla?? tuli näköjään hiukan pihalle..ja toinen..saako nyt siis olla 2" palat pakkojen välissä kun menee leimalle?? eikös se nyt ole ihan laillinen korotus??

Rytari 29.08.2011 18:06

2" palat jousien välissä on muutoskatsastuksella hyväksyttävissä oleva korotus

..Marko.. 04.09.2011 09:09

Tollanen siitä tuli, 2" emusarja alla +2" korotuspalat..notkuu apparin etupää koska ei kuvassa vielä valmis..http://i1004.photobucket.com/albums/af165/slurpa/gt.jpg
http://i1004.photobucket.com/albums/...slurpa/gt1.jpg
kyssäri onkin että eikös se nyt riitä kun jostain vaikka muovilistasta tekasen tonne levikkeet mitkä ulettuu reunimmaisen palan kohalle??

Timo_L 04.09.2011 09:51

No riittää ja riittää, jo 8" leveillä et -12 vanteilla on tiukkaa saada leimalle koska leveys muuttuu liikaa ulospäin. Raideleveys saisi kasvaa max. 30mm alkuperäisestä ja autoa muuten levittää 100mm = max. 50mm levikettä per puoli lisää.

Paljos sulla muuten on sisäänjoustoa rajoitettu, taitaa raapia joustoissa aikas miehekkäästi leikkelemättömillä kaarilla :D

..Marko.. 04.09.2011 13:00

ei kauheemmin ole rajotettu ku meinaan leikata ne kaaret tosta orggislokarien ulkoreunojen tasolta asti pois ja sitte käyrä kokkeilemassa.. ja leimalle on tosiaan 31"..

Superlon 08.09.2011 20:04

Pakoputki rämisee ja tankin vieressä on ahdasta. :(
 
1 Liiteet
Kertokaapas viisaammat, estääkö minua jokin lakipykälä katkaisemasta pakoputkea heti tuon viimeisen kannattimen perästä ennen takajousen riippua?

Onkos tuossa tarpeellista olla 90 asteen mutka alaspäin vai saako putken pää tässäkin sojottaa suoraan taakse, niinkuin "tavallisissa" henkilöautoissa?

Rytari 08.09.2011 21:30

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Superlon (Viesti 797543)
Kertokaapas viisaammat, estääkö minua jokin lakipykälä katkaisemasta pakoputkea heti tuon viimeisen kannattimen perästä ennen takajousen riippua?

Onkos tuossa tarpeellista olla 90 asteen mutka alaspäin vai saako putken pää tässäkin sojottaa suoraan taakse, niinkuin "tavallisissa" henkilöautoissa?

vapaata tilaa putken pään edessä joku määrä, olisko ollut 50mm... mulla on paikallaan toi lähes 90 kulma putken päässä, se vaan on reilun puolimetriä edempänä :)


Sivu luotu: 01:08 (GMT +2).