Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Chit-Chat (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=172)
-   -   Hiiret vs. -pee- kausi 2014-2022 (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=128716)

pee 17.10.2014 21:14

Hiiret vs. -pee- kausi 2014-2022
 
Jes, taas tää alkaa ...

Aiempien kausien kokemuksesta, oon hiukan muuttanut taktiikkaa tälle kaudelle, eilen illalla käynnistyi matsit ...

Pisteitä hiiret saa onnistuneesti viedyistä syöteistä, eli mä menetän juuston, ja mä saan pisteen henGettömästä hiirestä JA jääneestä syötistä

Jos menee syötti ja henki, merkataan molemmille yks, Areenana toimii we(l)hon ranch ja mekaanisesti metsästän ...

Tällä hetkellä peli on

Hiiret 0

-pee- 2 (eli 2 saalista, ja molemmilta jäi syömättä)

Ex_inkkari 17.10.2014 21:19

Missä kuvat ?

Pauli 17.10.2014 21:19

http://yle.fi/uutiset/tuholaistorjuj...stolla/6900749

hutikka 17.10.2014 21:19

Mites rinnalle vanha kunnon peltiämpäri johon jotain vastustamatonta herkkua pohjalle?Meinaa meillä olla melkonen ralli kanssa rotilla karjakeittiössä ja satulahuoneessa kun ilmat viileni.Kesällä ampusin ulkoa pienoiskiväärillä yhen (hännästä kuonoon n. 40cm) ja viime talvena sisällä karjakeittiössä 5 impukalla..

macro 17.10.2014 22:19

Mökillä on hiiriä/myyriä/jne. ollut tolkuttomasti. Polkuja näkyy maastossa. Polulle kolo, koloon pieni sankko johon vettä. Sopivat laudat ohjureiksi sivuille. Paras tyhjennyskerta 9kpl otuksia, syyskesän saldo joku 50-100 haarukassa... Noin parin viikon aikana ku mökiltä käsin töitä tein.

Jani E 17.10.2014 22:41

korkee ämpäri missä vettä pohjalla ja kippaava kansi toimii myös rotille aika hyvin. syksyn ja talven aikana tollasta loukkua isäntä käänsi kantta oikeenpäin monet kerrat, ja laittoi syöttiä (jauhoo)lisää. vesi muuttui tummaksi ja haisi. keväällä kun jää klontti suli ja itte pikkupoikana sitä tummaa kasaa keppillä sorkin sain tulokseksi 97 hiirtä/rottaa :D

sellasen havainnoin oon tehny että noi peltiloukut ku lyö naulalla laudanpätkään kiinni niin on aina laaki ja vainaa, ei pääse rimpuileen pois, ja taitaa olla iskuvoimaakin paremmin silloin, juustot on jäänyt syömättä :D

Luoppis 18.10.2014 09:56

Ite oon käyttäny koiran kuivamuonanappuloita syöttinä, saa hyvin rautalangalla sidottua loukun liipasimeen kiinni. Ja säilyy huoneilmassa houkuttelevana kuukausia ja kuukausia. Eikä tarvii ku heittää vanha uhri pois ja virittää loukku uudestaan. Toi loukun kiinnittäminen pitää kans paikkansa, koska noi kaikista pienimmät hiiret pystyy mutustelemaan ton syötin irti loukusta ilman, että ansa laukeaa, mutta vaikka jesarilla ku teippaa loukun lattiaan kiinni, saa ne pienimmätkin jyrsijät hoideltua. Jos on vähänkään perillä, missä/mitä reittejä noi paskiaiset kiinteistössä liikkuu, on saalis varma.

Danlig 18.10.2014 11:39

Meillä porukoilla 2 kattia ja eipä oo ollu yhtää hiiriä myyriä tai mitää hengissä pihalla tai sisällä :D

BJ-40/76 18.10.2014 15:11

Minä olen testannut kanssa erilaisia syöttejä; koiran kuivanappulat tehoaa hyvin, toinen hyvä on vedellä kasteltu ruisleipä, jostain syystä ruisleipä pyytää paremmin pienempiä hiiriä, kuin nuo koiran nappulat.

Noita perinteisiä peltisiä hiirenloukkuja piti pikkuisen viritellä, kun pienimmät hiiret kävivät syömässä leipäpalat; laukisimesta pikkuisen pyöristin liipaisinlangan reijän reunoja, ja taivutin langanpäätä vähän herkemmälle.
toiseen loukkuun teippasin jesarilla isomman laukaisulätkän, ei pienimmät enää yllä syömään ilman, että astuvat laukaisimelle.

Tuo vesisankko upotettuna maahan toimii hyvin, eikä tarvitse kokea jokaista siimahäntää erikseen pois.

Murros 18.10.2014 15:33

Niihin perinteissiin peltilitskuihin aitoa suolaista meijerivoita syötiksi, hiirenperkeleet ei saa syöttiä irti :D Ei toimi kesäkuumilla vaan näin sysymmällä. Pyytää patremmin kun juusto tai leipä. Anopin mökiltä loukutin hiiret pois, aina oli voisyöttiin langennu eikä juustoon.

kingfisher 18.10.2014 15:45

Hiiren pyyntiin oon jo jonkunaikaa käyttänyt syöttinä mantelia tai pähkinää ja loukkuna tollanen muovinen giljotiini siihen tuntuu jäävän myös pienemmät ja päästäiset.

Heering80 18.10.2014 15:46

Mä väkersin youtuben innoittamana tommosen:

https://dl.dropboxusercontent.com/u/...897/loukku.jpg

Ideana on, että hiir menee mäen ylös ja kömmähtää pyörivän rummun päälle maapähkinävoin himoissaan, ja tippuu siitä sitten alas hukkumaan.

Mut taitaa toimia vaan elokuvissa kun ei oo tuottanut reilussa viikossa mitään. Tosin voi olla , että kanisteri haisee hiiren nenään liikaa bensalta, joka kyl pitäis parantuu ajan kanssa. Tai sit Suomi-hiiret ei tajuu peanut butterin päälle..

Vitura 18.10.2014 16:21

Mie oon senverran eläinten ystävä,tykkään tappaa ne mahd. Nopeesti ja kivuttomasti, eiks tuo hukuttaminen oo aika ikävää:rolleyes:

nyyperi 18.10.2014 18:22

Jospas pistäskin ämpäriin just viinaa/bensaa/jäähdytin nestettä. Tulis kuolo pakkasella hyvin nopiaan!:confused:

macro 18.10.2014 18:35

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Vitura (Viesti 1169654)
Mie oon senverran eläinten ystävä,tykkään tappaa ne mahd. Nopeesti ja kivuttomasti, eiks tuo hukuttaminen oo aika ikävää:rolleyes:

Huomattavasti nopeampi, kuin esim. kaupassa myytävät myrkyt...

Olkku 18.10.2014 20:09

Dumle-karkista se toffee toimii melkosen hyvin nois peltiloukuis, ei saa hiiri niin helposti vietyä ja tuntuu houkuttavan hyvin.

Flugfiske 18.10.2014 20:39

viime syksynä kuukaudessa 13 hiirtä ja vähintään yhtä monta kertaa veivät syötin. Nyt on tilanne 2pvä ajalta 3-0 mun hyväks...
Ja loukkuina vain giljotti (http://varuste.net/Giljotti+Hiirenlo...FcbDcgodNL0AyA) mallia, koska loppukaudesta viimevuonna osottautu, että syöttihävikki näissä on perinteistä nakkia pienempi.

wuntzikka 18.10.2014 20:56

kotipaikalla oli yks talvi ihme jälki vanaa varmaan 100m ympäri pihaa tuoreessa puuterilumessa... jäljet loppui ajokoiran kopin lähelle, josta löytyi hiukka vajaa puolen metrin rotta (kok. pituus)

Luoppis 19.10.2014 06:19

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja nyyperi (Viesti 1169681)
Jospas pistäskin ämpäriin just viinaa/bensaa/jäähdytin nestettä. Tulis kuolo pakkasella hyvin nopiaan!:confused:

Joskus luin masinistit.comista, että glykoli itessään houkuttais kans hiiriä, kun se on vähän semmosta makeen makusta ja sit ku ne sitä lipittelee ni niiltä lähtee se vähäinenkin näkö, mitä niillä on. Tai henki. Tiiä sit pitääköhän paikkansa?

Porvoon Hilma 19.10.2014 06:49

Sulatejuustosta saa muotoiltua mahottoman mukavia klöntsiä loukkuun. Ei irtoo helposti ja on maukasta sekä helposti sulavaa pikaruokaa hiirelle. Yleensä vain muutama yksilö jää syksyllä kiinni tunkeuduttuaan ullakolle, jossa niillä ei ole oleskelulupaa.

Pikkupoikana olen kokeillut isoa lasipurkkia, jossa kantena eli putoamisalueena viilletty sanomalehtipaperi. Hyvin toimii tuokin kunhan on tarpeeksi alhaalla. Nämä lasipurkkiin eksyneet kokeilijat tosin saivat jatkaa touhuamistaan tultuaan vaan todistaneeksi nuorten hiirenpyydysinsinöörien aikaansaannoksen toimivuuden :)

Bj Andy 19.10.2014 09:29

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Luoppis (Viesti 1169777)
Joskus luin masinistit.comista, että glykoli itessään houkuttais kans hiiriä, kun se on vähän semmosta makeen makusta ja sit ku ne sitä lipittelee ni niiltä lähtee se vähäinenkin näkö, mitä niillä on. Tai henki. Tiiä sit pitääköhän paikkansa?

Samaan ansaan menee sitten koirat ja kissat samoin seurauksin...

Kaitsu67 19.10.2014 11:00

Loukutushommat alkaa taas joo, ekat pakkasyöt kun tuli niin alkoi rapina kuulumaan. :o Tosin laiskuuttani olen syöttänyt nyt ratakki paloilla jotka kahdesta laudasta tehdyssä tunnelissa painettu taivutettuun naulaan.

Muut elukat ei pääse käsiksi. Toimi viime talvena hyvin.



EDIT: jostain kuulin myös että jos sumuttaa rakennuksen seinien ympärille tärpättiä, sekin auttaisi. Hiirethän jättävät virtsaa/hajuvanaa jonka perusteella löytävät noi reitit sisälle. Tärpätti sekoittaa hajuaistin. Kuulemma tekee saman koirille, kun jäljityskoiria on harhautettu....tiedä sitten miten pitää paikkansa.

nyyperi 19.10.2014 11:03

Yks hyvä on kanssa tuo KISSA.. Joko oma tahi naapurin, mutta semmosen tontilla olo vähentää noita rapisijoita paljon. Tosin isommille rotille nekään ei mahda mitään.

liisi 19.10.2014 19:35

Reilu vuosi sitten olin pari päivää mökillä ahkerana, irroitin kaikki vuorilistat ikkunoiden ja ovien ympäriltä ja tilkitsin tiheäsilmäisellä joustavalla metalliverkolla kaikki hiirien kulkureitit, myös lattian ja katonrajat kävin sisällä läpi ja tukin kaikki rakoset. Ja aah, ei papanan papanaa sen jälkeen. Keittiön lattialla on ollut pari suklaamuroa testinä eivätkä ole kadonneet minnekään. Mulla on pieni mökki johon tuo oli mahdollista toteuttaa ja kyllä todellakin kannatti :)

Lerssinen 19.10.2014 21:36

Täällä on tilanne Lerssi - Hiiret nyt jotain 100 Lerssin voitoksi koska minulla on doping (Manne) :D
http://www.kotinet.com/ari.leskinen/gatman.jpg

Pihalla on oikeasti joka paikassa hiirenraatoja mitä tuo tappaa ja syö vain vähäsen huvikseen :mad:


Sivu luotu: 10:03 (GMT +2).