Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   G:n JAKOLAATIKKO-ONGELMA (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=92882)

YRJÖ VI 12.01.2012 20:34

G:n JAKOLAATIKKO-ONGELMA
 
Pitkä G 460 vm84. Silloin/tällöin 4-veto jää päälle, vaikka kepin on vetänyt takavetoasentoon. 4-veto jää päälle haluamakseen ajaksi (muutamasta kymmenestä metristä muutamaan kilometriin), eikä sen tiputtamiseksi ole auttanut vedätyksen lopettaminen, moottorijarrutus, yms. herkistely, eikä pysähdys, ja ajosuunnan muutos.
Päälle 4-veto menee normaalisti ilman viivettä.

Onko tällainen vika esiintynyt muilla? Miten asia on ratkaistu?

Kun olen katsellut räjähdyskuvia, ja korjausmanuaalia, olen tullut siihen käsitykseen, että varsinainen rattaiden siirto välittyy jousen kautta (silloin kun se synkronoinnin puolesta on otollinen hetki)?
Liekö nyt tämä jousi kuoleentunut, vai onko siirtomekanismissa jotain muuta kitkaa?
Onko niin, kun näyttää, ettei tähän jouseen pääse käsiksi pelkästään yläluukun kautta, vaan pitää lisäksi ottaa laatikon kylki auki ?

pee 12.01.2012 23:30

vaikuttaaks lämpö mitään ? eli tekkeekö enempi kylmänä ?

YRJÖ VI 12.01.2012 23:41

Lämpötilalla en ole huomannut mitään vaikutusta olevan.

pee 12.01.2012 23:44

ja öljyt on ok ?

JSJ 13.01.2012 09:23

Pistetäämpäs samaan topicciin omakin kysymys ku otsikko sopii kuin nyrkki suuhun. Eli omassa geessä on ruvennut kuulumaan nelivedolla liikkellelähdettäessä jakolaatikosta kolahdus, takavedolla ei kyseistä ongelmaa. Osaisko kukaan tähän sanoa mitään?

uokki 13.01.2012 21:10

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja YRJÖ VI (Viesti 839190)
Pitkä G 460 vm84. Silloin/tällöin 4-veto jää päälle, vaikka kepin on vetänyt takavetoasentoon. 4-veto jää päälle haluamakseen ajaksi (muutamasta kymmenestä metristä muutamaan kilometriin), eikä sen tiputtamiseksi ole auttanut vedätyksen lopettaminen, moottorijarrutus, yms. herkistely, eikä pysähdys, ja ajosuunnan muutos.
Päälle 4-veto menee normaalisti ilman viivettä.

Onko tällainen vika esiintynyt muilla? Miten asia on ratkaistu?

Kun olen katsellut räjähdyskuvia, ja korjausmanuaalia, olen tullut siihen käsitykseen, että varsinainen rattaiden siirto välittyy jousen kautta (silloin kun se synkronoinnin puolesta on otollinen hetki)?
Liekö nyt tämä jousi kuoleentunut, vai onko siirtomekanismissa jotain muuta kitkaa?
Onko niin, kun näyttää, ettei tähän jouseen pääse käsiksi pelkästään yläluukun kautta, vaan pitää lisäksi ottaa laatikon kylki auki ?

Ekaks tulis mieleen renkaiden kokoero tai väärät öljyt lootassa tahi vettyneet öljyt...

Juuso4x4 16.01.2012 13:25

Kaikillako täällä on geestä jakoloovat hajalla? :D

Mikä mun loovaa vaivaa kun ei pysy hidasneliveto pakittaessa päällä?
Onko rattaat vaan niin kuluneet vai eikö hidas kytkeydy kunnolla?
Mistä saa uusia rattaita geen jakoloovaan?

petr 16.01.2012 14:39

Veholta?

YRJÖ VI 16.01.2012 18:11

G:n JAKOLAATIKKO-ONGELMA
Tarkistin öljyt, täynnä, ja puhtaan näköiset. Öljy Motonetin MAG1 High Performance SAE 80W-90, (en tiedä, minkä verran poikkeaa valmistajan suosituksesta).
Valmistajahan ilmoittaa ölyksi: Gear 80W, mutta tällaista on todella vaikea löytää mistään. Esim palstallakin oleva Nesteen öljysuositusohjelma antaa aivan oikein "Neste Gear EP 80W", mutta sitä ei myydä missään.
Olin yhteydessä Nesteen tekniseen neuvontaan, kysyin heiltä, onko tätä tosiaan joskus valmistettu, vai onko kysymyksessä pelkästään virtuaalinen tuote? Väittivät, että sitä on tehty, ja saattaisi löytyä maatalousalan koneliikkeistä, en vaan ole löytänyt tällaista putiikkia. Yritin myös paria Nesteen huoltoasemaa tilaamaan sitä minulle omien toimitustensa rinnalla, mutta ei kiinnostanut.

No, nyt olen onnistunut tilaamaan 80W:tä Castrolina, saan sen viikon sisällä, katsotaan onko sillä vaikutusta ongelmaan.

Edellä esitetty epäilys renkaista; Loppukesällä ostetut samanlaiset renkaat edessä ja takana.

pee 16.01.2012 18:39

hyvä että öljyt on ok, ja renkaiden eroja ei oo

tai siis hyvä ja hyvä, helppoahan ois ollu jos jompikumpi ois tahmaamista aiheuttanu... liikkuuks keppi kaikissa asennoissa ihan moitteetta ja kevyesti ???

ite en oo Gee jakikseen perehtyny sisältäpäin, mutta joku viisas ja partainen joskus muistaaksein kertoili että voima välittyy jotenkin etuvedon kautta tjsp. omituista... vois vaikka ihan ite siitä kertoilla lisää...

ja on kai näihin muutkin Gee miehet perehtyny, eiks vaan osu kenenkään silmään... Mikkoo ??? Petrii ??? Huhuu !!!

sumpe 16.01.2012 20:31

Niinkin pieni asia kun vanteiden leveys,onko kaikki samanlaiset?

Pauli 16.01.2012 22:00

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja pee (Viesti 840657)
ite en oo Gee jakikseen perehtyny sisältäpäin, mutta joku viisas ja partainen joskus muistaaksein kertoili että voima välittyy jotenkin etuvedon kautta tjsp. omituista... vois vaikka ihan ite siitä kertoilla lisää...

"tyhmä ei huomaa ja viisas ei sano mitään", mutta joo, kyllä se 460:n jakiksessa päävaihteistosta tuleva voima kulkee hassusti etuvedon kautta. En nyt jaksa kaivaa netin syövereistä kuvia missä se näkyy.
Mutta tohon YRJÖ VI:n ongelmaan vois arvailla jonkinasteista kulumis/laakerivammaa.

tepa250d 16.01.2012 22:42

voin napsia kuvia laatikosta kun tästä selkävaivalta talliin kerkeän.


Sivu luotu: 04:12 (GMT +2).