Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Hdj80 tietoutta kaivataan (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=76391)

Esko90 06.11.2016 18:31

Tere. Onko suomeen tuotu koskaan hdj80 vm 94-98 ?????? ei oo myynnissä kuin noita laakerivikasia 90-93 :(

hunter hdj 06.11.2016 18:51

Käsittääkseni aika vähän tullut Suomeen 1hd-ft 24valve moottorilla varustettuja HDJ 80 cruisereita verrattuna 1hd-t moottorilla olevia. Aika pitkälti sama alakerta näissäkin koneissa keskenään..

Esko90 06.11.2016 22:07

Juu juu. Minä olen ymmärtänyt sit väärin. Joskus luin että liuskavika olis näis alkupään moottoreissa, että olis ollu huonot materiaalit käytössä ja jälkeenpäin koirjattu asia.

Mimmossiihan ni 24 tappiset moottorit mahtaa olla lujuudeltaan näihin perinteisiin verrattuna yläkerrasta?

BENJAMIN 07.11.2016 08:18

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja hunter hdj (Viesti 1323595)
Käsittääkseni aika vähän tullut Suomeen 1hd-ft 24valve moottorilla varustettuja HDJ 80 cruisereita verrattuna 1hd-t moottorilla olevia. Aika pitkälti sama alakerta näissäkin koneissa keskenään..

Aika vähän on tullut 24v varmaan senkin takia että 05/93 maasturiin tuli täys autovero.
Alakerran laakerit on samat, mutta orkkis kk laakerit kumminkin eri numerolla.(olisko eroa materiaalissa ?)
24v moottoria parhaillaan pistetään kasaan,ja oli yli 500 ajettu eikä laakereissä muuta kuin pientä normi kulumaa.(Mielestäni kone ei ollut auki ennen tätä mutta ei voi olla 100 varma).
Yläkerta on sitten aivan eri,keinuvipuja ja akseleita mitkä kuluu ajan myötä ja venttiilisäätöjä riittämiin.
Kestävyydestä en tiedä mutta paljon yksinkertaisempi on 1 HD-T kansi .

Hessu888 07.11.2016 11:27

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Esko90 (Viesti 1323637)
Juu juu. Minä olen ymmärtänyt sit väärin. Joskus luin että liuskavika olis näis alkupään moottoreissa, että olis ollu huonot materiaalit käytössä ja jälkeenpäin koirjattu asia.

Kuten Benjamin kirjoitti, niin saattaa olla että uudemmissa on eri materiaalia laakerit, mutta kyllä noihin vanhempiinkin on saatavissa punametallisia laakereita, jotka kestää alkuperäisiä paljon paremmin. Laakerit maksaa alle 100€/sarja ja vaihdon voi tehdä moottori paikallaan.

Esko90 07.11.2016 13:59

No perkule suotta sit pelännyt kamalana katastrooffina. Miten tuo p- pumppuviat ? Ikinä en itse ole kuullut että olisi vikaa Diesel pumpussa, mutta jostain topikista Luin että se olisi yks paha ja joku kirjoitti sinne jotauilleen näin että pumppuja on vaihdettu paljon , joku jousi sisällä irtoo tai tippuu ja pumppu on sen jälkeen sökö sisuskaluista.

Hessu888 07.11.2016 15:52

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Esko90 (Viesti 1323694)
No perkule suotta sit pelännyt kamalana katastrooffina. Miten tuo p- pumppuviat ? Ikinä en itse ole kuullut että olisi vikaa Diesel pumpussa, mutta jostain topikista Luin että se olisi yks paha ja joku kirjoitti sinne jotauilleen näin että pumppuja on vaihdettu paljon , joku jousi sisällä irtoo tai tippuu ja pumppu on sen jälkeen sökö sisuskaluista.

Tuontiautoissa ei yleensä ole sellaista kylmäkäynnistintä, mutta suomiautoissa se on aina ja siitä pitää hioa pois sellainen nuppelo, niin sitten ei tule ongelmia. Ko. mötikkä on se, mihin menee 2kpl vesiletkuja. Uuden o-renkaan laittaa vaan kasatessa sitä takasin. Toinen vaihtoehto on korvata koko mötikkä sokealla laipalla joita saa ostettua dieselpajoilta.

JV73 07.11.2016 16:29

385thkm ajoin 24valve moottorilla ilman murheita.

Esko90 07.11.2016 21:08

:D:D:D enää rahat puuttuu


Sivu luotu: 09:55 (GMT +2).