Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   O/M/V Ajoneuvot (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=176)
-   -   Vuokrata halutaan Kevyt/ kuorma-auto harrastejopelin noutoon/ Ajopelin toimitus Kemi-Järvenpää (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=166664)

JubaJulle 23.10.2021 07:45

Kevyt/ kuorma-auto harrastejopelin noutoon/ Ajopelin toimitus Kemi-Järvenpää
 
Pitäisi siirtää 3000kg painava harrasteajoneuvo (kevyt-kuorkki) Kemistä Järvenpäähän. Ajoneuvon mitat L180cm*P600cm
Itsellä on C/C1e kortti, joten vuokraisin mielelläni tähän kuljetukseen soveltuvan ajopelin viikonlopuksi. Mieluiten vaihtolava canter/vastaava, mutta isompikin käy. Kilometrejä tulisi edestakas reissussa 1500km.

Voit myös antaa tarjouksen toimituksesta.

-Julius
p. nolla5nolla 43nolla7nolla43 /PM

A.I 23.10.2021 08:53

Vinkkinä että kannattaa soitella ammattikouluun, hakevat polttoainekuluja vastaan. tosin hintaa tulee siitäkin jo satasia.:D

jmk 23.10.2021 11:45

Mites nuo ammattipätevyys ym täyttyy?

A.I 23.10.2021 14:20

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jmk (Viesti 1451878)
Mites nuo ammattipätevyys ym täyttyy?

Miten ammattipätevyydet alottajan projektiin liittyy? mitä tarkoitat "ym" -kohdalla?

jmk 23.10.2021 15:22

Jos kysellään "kuorma-autoa" lainaan niin käsittääkseni silloin tarvitaan kyseisiä lupia, välillä on joutunut selittelemään oman firman autolla liikkuessakin että kenen tavaraa kuskataan

JubaJulle 24.10.2021 07:54

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jmk (Viesti 1451878)
Mites nuo ammattipätevyys ym täyttyy?

Henkilökohtaisia ajojahan tässä ajetaan, eikä mitään taloudellista hyötyä olla saamassa, melkeinpä päinvastoin :D .
Toki ajaessa pitää noudattaa lepoaikasäädöksiä ja käyttää piirturia jne.

JubaJulle 24.10.2021 07:56

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja A.I (Viesti 1451871)
Vinkkinä että kannattaa soitella ammattikouluun, hakevat polttoainekuluja vastaan. tosin hintaa tulee siitäkin jo satasia.:D

Hyvä vinkki, kiitos!

jokke-76 24.10.2021 09:45

Liikkuuko tämä laite omin avuin? Jos niin ni kannattaa kysyä SE MÄKISELTÄ kyytiä ajavat paluukuormana aika edukkaasti.

A.I 24.10.2021 11:04

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jmk (Viesti 1451885)
Jos kysellään "kuorma-autoa" lainaan niin käsittääkseni silloin tarvitaan kyseisiä lupia, välillä on joutunut selittelemään oman firman autolla liikkuessakin että kenen tavaraa kuskataan

Amattipätevyys tarvitaan ammattiajossa, omat ajot eivät ole ammattiajoa, eli ei tarvita pätevyyksiä.
myöskin omalla autolla saa firman tavaroita kuljettaa.

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja JubaJulle (Viesti 1451898)
Henkilökohtaisia ajojahan tässä ajetaan, eikä mitään taloudellista hyötyä olla saamassa, melkeinpä päinvastoin :D .
Toki ajaessa pitää noudattaa lepoaikasäädöksiä ja käyttää piirturia jne.


Ei omissa ajoissa tarvitse olla piirtureita. ei ainakaan omassa kevyt kuokissa edes ole koko aparaattia auto vm. 2019.
Lepoajoista en osaa sanoa.

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jokke-76 (Viesti 1451903)
Liikkuuko tämä laite omin avuin? Jos niin ni kannattaa kysyä SE MÄKISELTÄ kyytiä ajavat paluukuormana aika edukkaasti.

Ihan hyvä idea tämäkin.

artsi777 24.10.2021 12:17

https://koskenautokeskus.fi/ myös tuolta kannattaa kysyä

jmk 24.10.2021 12:42

Niin omassa ajossa omalla autolla mutta tässähän kyseltiin autoa lainaan, kannattaa varmistaa... kun esimerkiksi firman työntekijä saa kuljettaa työssä tarvittavia tarvikkeita työmaalle jos itse niitä käyttää päivän aikana. Mutta esim. Metsäkone firman kuski j8ka kuljettaa vaan koneita kohteesta toiseen tarvii ammattiluvat vaikka auto on yksityiskäytössä, mutta jos ajaa aamulla kone kyydissä työmaalle ja jä töihin sinne niin silloin on lain mukainen kuljetus. Ainakin näin oli vielä joku vuos sitten sakottivat kaveria aika reilusti

JubaJulle 25.10.2021 08:20

no niin
 
Olen selvillä ammattikortin lainsäädännöstä.

Tilanne siis on, että olen ostamassa itselleni ajoneuvoa pitkän matkan päästä.
Ajopelin saa osaava tekijä akulla ja turaamisella käyntiin, mutta siirtely tapahtuu käytännössä ulkoisilla voimilla. Eli kätevä terminaaliin toimittaminen ei onnistu, käytännössä pitäisi itse olla paikalla.

Moneen kuljetusliikkeeseenkin laitoin kyselyn rahdistakin, mutta eivät ole viikon aikana palanneet. Harmillista jos alustavat kaupat peruuntuvat rahdin saamattomuuteen. :(

Kiitos artsi, kysyn!

defet 25.10.2021 08:53

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja JubaJulle (Viesti 1451944)
Olen selvillä ammattikortin lainsäädännöstä.

Tilanne siis on, että olen ostamassa itselleni ajoneuvoa pitkän matkan päästä.
Ajopelin saa osaava tekijä akulla ja turaamisella käyntiin, mutta siirtely tapahtuu käytännössä ulkoisilla voimilla. Eli kätevä terminaaliin toimittaminen ei onnistu, käytännössä pitäisi itse olla paikalla.

Moneen kuljetusliikkeeseenkin laitoin kyselyn rahdistakin, mutta eivät ole viikon aikana palanneet. Harmillista jos alustavat kaupat peruuntuvat rahdin saamattomuuteen. :(

Kiitos artsi, kysyn!

Kysäse *kuljetus Koivisto, hyvällä tuurilla voi onnistua..

Jappi 28.10.2021 19:41

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja artsi777 (Viesti 1451909)
https://koskenautokeskus.fi/ myös tuolta kannattaa kysyä

Ja jos kysyy tuolta sähköpostilla tai lomakkeella, kannattaa tarkkailla myös roskapostikansiota sillä se vastaus osaa mennä sinnekin.
Omiin kuljetuksiin on ollut niin edullinen ettei kannata laina-autolla lähteä...

Nimim. on kokemusta.


Sivu luotu: 03:36 (GMT +2).