Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Chit-Chat (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=172)
-   -   Hei hei miltä susta tuntuu, onko kaikki Ok.... (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=164125)

uteiN_H 10.10.2020 14:27

Hei hei miltä susta tuntuu, onko kaikki Ok....
 
Pikkunen työtäpaturma tänään perustus töis.
Kyns lähtee, onneks on vasuri.
Jäi kahden ison kiven väliin......
Onneks ei muuta kun ulkoisia vaurioita ja pakotusta....
Kuva kirjautuneil.

https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=233316

Ja saa jatkaa......

Bj Andy 10.10.2020 14:35

Nam. Puolivuotta kestää uusiutuminen...👍

uteiN_H 10.10.2020 14:51

Ei oo kynsilakka...
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy (Viesti 1437351)
Nam. Puolivuotta kestää uusiutuminen...👍

Ottaa aikansa ku on kohillan.....

33SD 10.10.2020 18:21

Punahehkuisella nuppineulalla kun puhkaisee ni paine helpottaa.

jli 10.10.2020 18:49

I feel your pain, brother... Kääntyi nimittäin ukkovarpaan kynsi ylös metsäreissulla, kun kävin epämääräisessä lammessa uimassa ja pohjassa oli jotain roinaa.
Sinolilla putsasin, sitten sulatin kuusenpihkaa päälle ja vetäisin teipillä ja kankaanpalalla nippuun. Tuli kuntoon, joskin haittasi kävelyä jonkin aikaa.

tjl 10.10.2020 19:45

Juu reikä vaan suosiolla ni helpottaa heti.
Älä tee pylväsporassa niinku kaveri,hälppäs kii ja meni koko sormesta läpi.
Poranterällä sormien välis tai neula. Helpottaa samalla sekunnilla. Veri kyl saattaa tirskahtaa pitkälle ku puhkee mut sydän siirtyy sormenpäästä takasin rintaan

rane58 11.10.2020 02:32

Tuo on pientä....
 
Jäi aikoinaan omat sormet painokoneen sylinterien väliin, menivät littanaksi.... :o
Kyllä näistä vielä sormet tuli, aikaa se kyllä vei.... :p

Onegear 11.10.2020 09:09

Muutama vuosi takaperin töissä runttasin metallirunkoisen palo-oven ja karmin väliin keskisormeni.
Osui kynsinauhan kohdalle just se kulmaraudan kulma.
Seuraavana päivänä oli pakko mennä lekuriin, kun sormi oli niin turvoksissa, että käteen ei saanut edes 12 koon nahkarukkasta (normaali työhanska mulla 9-10 koko.
Lekuri sanoi heti, että tuo on murtunut, mutta itse olin sitä mieltä, että ei ole.
Kävin röntgenissä, kun käskettiin ja eihän se murtunut ollut.
Kynsi tietenkin lähti, mutta kyllä tästä ajan kanssa tuli taas ihan normaalin näköinen osoitin.

uteiN_H 11.10.2020 13:41

Ei pakota enää niin paljoo.....
 
Mut kyns on kokonaan musta.
Silti entisaikojen victory merkki löyttyy kummastkin käest.
Se oli aikoinaan keskiajalla jousimiesten voiton merkki.....
Et on viritys sormet talles..... Sota jatkuu ja periks ei anneta......PerkeL.....:D :D :D
Hyvin toimii viel, vaik on luonnon omat kynsilakat sormes......

BJ-40/76 11.10.2020 21:22

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja 33SD (Viesti 1437364)
Punahehkuisella nuppineulalla kun puhkaisee ni paine helpottaa.

Normaali vinopäinen injektio?neula toimii hyvin porana, siis pyörii helposti sormien välissä hieromalla.
Ja on valmiiksi steriili, ja ei "paista" verta.

Ja sitten kun on kaikki veri varovasti puristettu pois, niin desifiointiaineella/alkoholilla reikä puhtaaksi, ja annetaan kuivua, ja tippa pikaliimaa reikään/koloon. (älä kokeile toisen käden sormella, onko kuivunut, voi jäädä kiinni....)
Kynsilakka toimii myös...

Heguli 12.10.2020 05:06

Ehkä mää olen nössö mutta menisin kuiten lääkäriin hoidattamaan kynnen 😄

Itellä sama kuvio päällä, onnistuin jotenkin tupeltamaan oikean etusormen auton oven väliin.

Bj Andy 12.10.2020 06:40

Tai jos ei ole sykkivää sorttia, kuten meitsillä useimmiten ei, niin ei sille mitään tarvi tehdä...

Vaan sen kyä tietää kenellä tilanne päällä on...:D

Kaitsu67 12.10.2020 11:09

Mulla jäi joku aika sitten vasemman etusormi oven väliin, mutta puristin sitä heti melko tuimasti jonkun aikaa ja pidin koholla ja vähän kylmääkin tuli siihen tarjottua. Sitten vedin vielä tiukasti urheiluteippiä puristamaan-joitain tunteja se oli. Eikä tullu mustaa kynttä, muutaman kerran välttyny tolla kikalla. Vaatii vaan vähän luonnetta kun just kirpassu, et painaa melko julmasti sitä. :rolleyes:

Mut reilu kuukausi sitten vasemman isovarpaan kynsi meni kyllä mustaks kun en heti tehny mitään. Otin roskapönttöä katoksesta ulos ja siinä on pieni korotus, eikä se pönttö edes ollut kovin painava. Mut etureunan onnistuin jotenkin siihen varpaalle vetämään ja tietenkään silloin ei ollut turvakengät jalassa mitä yleensä pidän, vaan ihan kumisaappaat :(

Joskus tullu pelatessa aikanaan ja tais kestää melkeenpä vuoden ennen ku oli uus kynsi varpaassa...

Calmari 17.10.2020 19:31

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy (Viesti 1437450)
Vaan sen kyä tietää kenellä tilanne päällä on...:D

Juur näin, nimimerkillä tallin pienin pora mahaa vasten ja sormilla pyörittely, jotekii kuulostaa iha älyttömältä mut niin oli kipukin.

uteiN_H 17.10.2020 19:46

Mä jätin mustaks.....
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Calmari (Viesti 1437726)
Juur näin, nimimerkillä tallin pienin pora mahaa vasten ja sormilla pyörittely, jotekii kuulostaa iha älyttömältä mut niin oli kipukin.

Voittajan yhhkösormi.....kynslakalla.....
Noin ne on maalannu niit jo aikojen alusta.....vasararalla.
Kasvaaa vaaleeks ajan myötä.....
Ei tunnu missään....
Paranee ajan mitteen.....

uteiN_H 21.10.2020 16:19

No nyt ei kaikki oo ihan Ok.
 
Mut ei nyt niin pahastikkaan.....
Äitipuoli läks tänään ap. enkeli kuoroon.
Tai hevetin porteille.....
Syy: ISO S.
Silti helpotus kärsivälle.

Onneks on viel mun molemmat orginaali vanhemmat hengis.

Eli ei aiheuta mulle suurempaa hässäkkää....
Ja valtakirjat tuli haettua ajoissa.

Bj Andy 22.10.2020 18:17

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja uteiN_H (Viesti 1437936)
Mut ei nyt niin pahastikkaan.....
Äitipuoli läks tänään ap. enkeli kuoroon.
Tai hevetin porteille.....
Syy: ISO S.
Silti helpotus kärsivälle.

Onneks on viel mun molemmat orginaali vanhemmat hengis.

Eli ei aiheuta mulle suurempaa hässäkkää....
Ja valtakirjat tuli haettua ajoissa.

Osan ottoni...

uteiN_H 23.10.2020 15:28

Sellast sattuu....
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy (Viesti 1438006)
Osan ottoni...

Vanhemmat lähtee ja nuoremmat tulee......

Kaikki ok.

Mutta silti edelleen olen sitä mieltä että toi riski viikko sit nähty merikotka saimaksella oli etiäinen tapahtumista luonnon jumalilta......niit tulkitsen ja uskon mut.
Satuihin mä en usko.....Prkl.
https://forums.offipalsta.com/showth...=162018&page=2
#28 viesti.

Noit ne inkkaritkin oli kivillä vuorenhuipulla bongaamassa viimeisillään lähdön hetkellä.....
Ja siihen saatto mennä päivä, kaks, viikko jos toinenkin jopa kuukaus tai kaks ja joillain jopa vuos.
Nyt vaan lähtö tuli aika nopeesti.....

Kalevalan kansanperinteen mukaan....

Lainaus sivilta:

http://noidankoto.blogspot.com/2015/...italinnut.html

"Kotka yhdistettiin hyvyyteen ja jaloihin piirteisiin, eikä pahaa-aikova tai muuten petollinen ihminen, ei tietäjä eikä noita voinut luottaa kotkan apuun. Kotka oli kuitenkin tietäjille voimakas liittolainen. Kalevalassa kerrotaan kuinka kotka loi siiveniskuillaan salaman, joka iski maahan, ja poltti metsän, luoden näin erinomaista viljelysmaata. Kotka siis opetti ihmiselle kaskeamisen taidon. Kotka oli myös pyhä lintu, joka on monien kansojen mytologiassa esitetty sekä paikalllisen ukkosenjumalan seuralaisena, ja myös hänen esiintymishahmonaan. Kaskesta ja salamoista juontuukin kotkan kansanomaisempi nimitys; Kokkolintu.
Ilmaa ja tulta hallitsi Kokkolintu, eli Maakotka, ja Merta ja maata Vaakalintu, eli merikotka. Nykyisinkin juhlapäivinä poltettava, juhlavat tulikeot, eli kokkotulet/kokot, ovat muinoin saaneet nimensä kansan kunnioittamien kotkien mukaan."

Ja mul oli myös viimeviikon ke ek pelastuslaitokselta kekrituli luvat vuorokaudeks..Vahvikseen... Ja rantakaltseilt loutopoukamasta itätuules palo turvallisesti alkusammutuskalusto viäres joskus jopa 12m korkeet tulet.....
Palo kaikki risut ja kannot rannas......pitkält aikaa....Ja kokko näky varmaan avoimilt vesit illalla Taipalsaareen, Joutsenoon ja ylöspäin mihin selkää riittää pimeen aikaan.....
Jämä puun poltos meni myös 0,5-1l sisäiseen polttoon transparenttia.....:D :D :D
Tän jälkeen to-su kalakelit oli erittäin hyvät vaik sää huono. 5 kuhaa ja yks rasvevätön jalokala, kaikki yli 10- 20cm isompia kun kalojen alamitat.
Ja nää meni vileinä vacuumiin ja pakkaseen kotio. Ja tuli lähelt viel oikeelt luodolt viel siikaakin reilusti, suurimmat raaviks vileinä pakkasen kautta ettei tuu järvikalst matoi.

Että näin......
Joidenkin mielestä oon sekaisin......


Omasta mielestä, enkä ystävien mielestä ole......Kavereita mulla ei olekkaan.....
Eri mieltä olevat: Otta mun mielestä aivopestyjä kaupunkilaisia ja teistä on luonto kitketty jo toisessa sukupolvessa pois ja joistain jopa kolmannes.
Että koskaan voi edes tajuta sitä. Tai se vaatii aivan järkyttävän opiskelun.....Elämän mittaisen....

ps.
Kestovärjätään kynsiä halukkaille vasaralla 1€/kyns....:D :D :D.

Bj Andy 01.11.2020 22:36

Oikean käden keskari on viime viikonlopun pikkupakkasen liukastaman perävaunun ajorampin ulosvedon jäljiltä, tämän ketjun lanseeraaman muodin mukainen. Hetken oli kipeä, päivän pari herkkä, ja nyt vaan odotellaan kesää ja uutta kynttä.

Nam.

uteiN_H 02.11.2020 19:33

Mitään ei satu jos ei mitään teekkään.....
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy (Viesti 1438479)
Oikean käden keskari on viime viikonlopun pikkupakkasen liukastaman perävaunun ajorampin ulosvedon jäljiltä, tämän ketjun lanseeraaman muodin mukainen. Hetken oli kipeä, päivän pari herkkä, ja nyt vaan odotellaan kesää ja uutta kynttä.

Nam.

Aina tulee taistelu vammoja....Mut niiden ei saa antaa häiritä. Kyllä se siitä paranoo.....tsemiä.....
Mulla ekast kuvast muutoksia. Meni täysin mustaks. Mut ny alkaa jo vaalee nosteleen päätään kynnen juurest.....kerran jo päässyt kynttäkin leikkaamaan. :D :D :D
Ei oo enää kipee tai arka, mut jollaintapaa tunnoton.

Edelleen kestovärjätään kynsii vasaralla 1e/kpl. :D :D :D.

sisua45 05.11.2020 20:59

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy (Viesti 1438479)
Oikean käden keskari on viime viikonlopun pikkupakkasen liukastaman perävaunun ajorampin ulosvedon jäljiltä, tämän ketjun lanseeraaman muodin mukainen. Hetken oli kipeä, päivän pari herkkä, ja nyt vaan odotellaan kesää ja uutta kynttä.

Nam.

Täällä on vasemman käden keskari mustana. En enää muista mihin väliin se jäi, oli touhu päällä, ja homma ei keskytynyt edes kiroomisen ajaksi.

Mutta ei ole (vielä) yhtän kipeä. Musta on vetäytynyt jo pari milliä kynsinauhasta.

uteiN_H 11.11.2020 19:52

Ja täs viimeset kuulumiset.....
 
https://www.youtube.com/watch?v=bNWhJ6Z7Wb0

Kaik ok. Tuntuu svidun hyvält.

Pääsee Kivistöstä svidduun, Vantaan kaupunkin kaupunginsuunnittelun persereiästä, mis ei oo ees parkkipaikkoja.....Kun laittoivat kii ison alueen tänään Korttelin pääst.. Mihin aletaan rakentaan 2-3 isoo kompleksia...En osta 32k€ autopaikkaa viereiset talost......:D :D :D. Tulevas on hissist 30m. Osoite vaihtuu takain MyyrYork:iin. Kattohuoneisto mist näkee kaikkien talojen yli partsilt, omalla parkkitalolla ja paikalla kellaris.
Kadun yli 50-100m ja oot Myyrmannis ja junaliikenneasemal mis kaikki palvelut vieres, kallonkutistajasta lähtien ......:D :D :D. Tosin entinen pommikohde....
2009 rakennettu.....

Ihan svidun hyvält.....1960,70,80,90,-00, -10,-20 luvun viiliksil......

ps.
Ja noi autopaikat meni 3pv. sit sulkuun 11.11.2020 alkaen.
Eli taitaa kiihtyy täs osoittes 0-100km/h.....1s.
Nopeet voittaa hitaat.
Ja päätöksii pitää tehdä silloin kun niiden aika on.
Mitä isompii ja tärkeempii.....nii sitä nopeemmin.....:D :D :D.

uteiN_H 30.11.2020 18:35

Tänään työnnelty mulle puikkoo nenenään.....
 
Onnistu vasta kolmannel kerralla......
Ja voin sanoo et ennemmin vasaralla kyns mustaks ku,
Puikko nenän kautta aivoihin......Piti keräillä ton jälkeen autolla teltasta ulos ajon jälkeen hetken vinoparkissa itteensä.....

Mulla ei ainakaan oireita.

Eli samas tilas olleella todettu korona viimeviikon pe.
Kun altistuminen k.o olevan kanssa ke ulkona turvaväleil, mut to samas sisätilas alle 15min. maski päässä.

Täyty het alkaan laskeskeleen kuinka monta on ton jälkeen tavannut.
7kpl oli ihmisiä jotka piti informoida. Ottavat mun testitulosta, niin ku mäkin.

rane58 01.12.2020 05:38

Korona testi.....
 
Kävin myös aiemmin tuossa testissä, minä jolla on kauhea sairaalakammo ja selvisin hengissä... :p
Eihän tuo nyt niin ihmeellinen kokemus ollut, hieman epämiellyttävä muttei kivulias... :cool:

-Niin, ja ei ollut koronaa, vaikka oli kaikki oireet -paitsi kuume.... :D
Viime viikolla oli taas hitonmoinen flunssa nyt elämä voittaa taas, ehkä....;)

Onegear 01.12.2020 13:07

Yhdelle tutulle onnistuvat katkaisemaan sen puikon sinne nokkaan.
Siinä vaiheessa vielä nokka kipee ollu, mutta sitten parin päivän päästä, kun saivat sen pätkän ronkittua pois, niin kuulemma oli kipee.


Sivu luotu: 10:20 (GMT +2).